Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Aalo opleiding

17-02-2016 17:00 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

De afgelopen twee jaar zijn qua werk erg onrustig verlopen. Ik heb het eigenlijk helemaal niet naar mijn zin in mijn kantoorbaan en verlang steeds meer naar totaal iets anders.

Ik ben vorig jaar van baan veranderd, maar dit is het absoluut ook niet. Ik vind het gewoon echt niet leuk en ga er elke morgen met veel moeite weer naar toe.

Ik ben dan ook al een tijdje bezig met oriënteren op andere mogelijkheden en neig eigenlijk naar een omscholing/nieuwe opleiding.

Nu is daar ook nog oneindige keuze in, maar ik zou graag iets willen doen waar ik een baan mee krijg waar ik op zijn minst 75% van de tijd vrolijk van wordt. (Iets wat je ook niet zeker kan weten, maar waar ik van denk dat....)

Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat ik graag iets wil doen met sport/voeding en begleiding.

Ik heb er echter nooit verder op doorgezocht omdat ik Gymnasium en daarna HBO + master heb gedaan (beetje stom en erg stereotyperig van mij).

Na een aantal opmerkingen van verschillende personen dat Sportleraar iets voor mij lijkt (of ik soms professioneel sporter ben! :-/) ben ik toch gaan ronkijken

Nu zit ik te denken over Personal trainer (level 4) bij het Aalo (en dan dus vanaf fitness trainer level 1 beginnen) en dit eventueel aanvullen met ook bij het Aalo voedingsdeskundie pakket tegelijk en dan kan ik altijd nog andere dingen toevoegen.

Heeft iemand (of iemand die je kent) ervaring met deze opleiding?

Hoe beviel het, en het vinden van een baan daarna?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Ik heb er ervaring mee ik heb yoga bij ze gedaan pilates enz is niets mis mee goede begeleiding en zijn erg aardig.
er is amper werk
@Meds, waarom is er geen werk? Het juist lijkt zo goed te gaan met sportscholen etc in Nederland?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:sweetmadness schreef op 17 februari 2016 @ 19:26:

@Meds, waarom is er geen werk? Het juist lijkt zo goed te gaan met sportscholen etc in Nederland?

er is veel te veel aanbod. de budgetscholen werken niet met trainers maar met computerprogramma's. de meeste trainers/ instructeurs doen hun sportbaantje erbij. hun brood verdienen ze met ander werk. Er is maar een hele kleine groep die er zijn brood mee kan verdienen/

Het aantal mensen dat sport is al jaren hetzelfde, ongeacht alle hypes wordt er nu niet meer gesport dan vijf jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven