Werk & Studie alle pijlers

ervaringen administratief medewerker

02-07-2012 12:33 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik twijfel af en toe een beetje over welke opleiding ik wil gaan doen, ik heb al 2 diplomas van het mbo, maar ik wil graag een opleiding doen wat ik leuk vindt en een andere uitdaging, en nu dacht ik aan administratief medewerker, een hele andere kant dan spw..

Maar ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die deze opleiding volgen of die deze werk doen, en wat zijn jullie ervaringen daarbij? is het leuk, valt het tegen enz. en wat vind je wel leuk aan dat werk/opleiding en wat minder?

ben gewoon even benieuwd
Ik heb jaren geleden MEAO secretarieel gedaan, het enige wat ik na die opleiding zeker wist is dat ik geen secretaresse wilde worden Ik ben daarna administratieve baantjes gaan doen en uiteindelijk ben ik in de financiële administratie beland. Dit werk doe ik nu nog steeds met heel veel plezier!!
Ik zit (via omwegen) ook op de financiele administratie (wel op HBO+ niveau) en het leuke eraan is dat wij betrokken woren bij alle processen en beslissingen binnen het bedrijf. Ik vind het heerlijk, het is heel veelzijdig.

Maar er zijn voldoende mensen die het juist saai zouden vinden. het blijft een volledige kantoorbaan en veel met cijfertjes werken.

Maar administratief medewerker zonder specifiek op financieel gebied bezig te zijn, dat kan zoveel betekenen. Data invoer, archiveren, dat soort dingen. Niet echt leuk naar mijn maatstaven.

Mischien is het sowieso handiger als je eerst eens voor jezelf op een rijtje hebt wat jij eigenlijk leuk vindt, en dan een baan zoekt die daarbij past (ipv andersom). Wat ik leuk vind, hoeft jou helemaal neit te bevallen.
Ik heb personeelszaken-werk gedaan.. Kan heel afwisselend zijn, mits je het leuk vindt om elke dag om dezelfde tijd binnen te stappen, naar huis te gaan en voornamelijk bezig te zijn met de computer en papierwerk..

Als je daar iets mee hebt zou ik het zeker aanraden!

Voor mij hopelijk geen kantoorbaan meer..Kan mijn draai er niet in vinden.
Ik heb zelf 14 jaar werkervaring op administratief gebied en ben nu weer druk werkzoekend en merk dat er velen met mij zijn. Er is nu op dit moment bijna geen administratief werk meer te vinden zonder dat er honderden mensen op reageren. Plus dat de digitalisering doorzet en dus ook minder administratief werk gedaan hoeft te worden.

Bij administratie kun je denken aan boekhouden, crediteuren, debiteuren, gegevensinvoer (klanten, artikelen etc etc.) orderadministratie, loonadministratie, personeelsadministratie.Soms alleen met de computer werken, soms ook in combinatie met klantcontacten aan de telefoon of per mail. (kijk maar eens even op vacaturesites voor ideen en vereisten)

Ze vragen minimaal mbo4 tegenwoordig en werkervaring op administratief gebied. Heb je dat niet dan gaat het nog moeilijk worden helaas en dat was 14 jaar geleden trouwens ook al zo. Die werkgevers veranderen wat dat betreft niet..... Ga je de opleiding doen probeer dan ook een bijbaan te vinden die met administratie te maken heeft, dit staat ook goed op je cv.

Veel succes met je keuze!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven