Ervaringen ISBW / NCOI e.d.?
maandag 27 augustus 2018 om 11:45
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op het volgen van een opleiding. In de richting waarin ik de opleiding zou willen volgen, kom ik voornamelijk dingen tegen bij opleidingsinstituten als ISBW en NCOI.
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort opleidingen en instituten? Is het zinvol om hier een opleiding te gaan volgen? Hoe staat bijvoorbeeld het bedrijfsleven hier tegenover? Heb je hierbij aansluiting nodig in je huidige functie (doordat je bijvoorbeeld opdrachten aan je huidige werk moet liëren of daar moet uitvoeren)?
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort opleidingen en instituten? Is het zinvol om hier een opleiding te gaan volgen? Hoe staat bijvoorbeeld het bedrijfsleven hier tegenover? Heb je hierbij aansluiting nodig in je huidige functie (doordat je bijvoorbeeld opdrachten aan je huidige werk moet liëren of daar moet uitvoeren)?
maandag 27 augustus 2018 om 12:04
Ik heb een lespakket gehad van de LOI maar vervolgens bij een andere instantie het examen gedaan (NIMA). Dus daar heb je wellicht niets aan. Maar ik vond de LOI prettig; makkelijk, geen gezeur of gedoe. Nou heb ik ook geen huiswerk in hoeven sturen oid..
Verkapte TVP dus.
Wil overigens wel weer een opleiding erbij doen, dus lees graag mee.
Verkapte TVP dus.
Wil overigens wel weer een opleiding erbij doen, dus lees graag mee.
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:23
Ik heb in het verleden (ca. 8 jaar geleden) een korte cursus (praktisch leidinggeven) via ISBW gevolgd. Ik heb deze opleiding van mijn toenmalig werkgever gekregen, en mocht toentertijd zelf wat uitzoeken bij deze, maar ook bij andere aanbieders.
Dit waren 4 of 5 cursus dagen met tussendoor een aantal opdrachten.
Het was voor mij op dat moment een passende cursus en ik kon praktijk daar direct koppelen aan de theorie. En heb er een aantal handvaten geleerd die ik nog steeds gebruik.
Ik vond het klassikale erg fijn omdat het een kleine groep was, maar waarbij je wel jouw ervaringen kon vergelijken met anderen en van elkaars situatie kon leren.
Dit werkt natuurlijk niet voor iedere training zo.
De locatie was goed verzorgd, de docent prima bereikbaar en gaf prettig onderwijs. Dus voor mij een goede ervaring!
Dit waren 4 of 5 cursus dagen met tussendoor een aantal opdrachten.
Het was voor mij op dat moment een passende cursus en ik kon praktijk daar direct koppelen aan de theorie. En heb er een aantal handvaten geleerd die ik nog steeds gebruik.
Ik vond het klassikale erg fijn omdat het een kleine groep was, maar waarbij je wel jouw ervaringen kon vergelijken met anderen en van elkaars situatie kon leren.
Dit werkt natuurlijk niet voor iedere training zo.
De locatie was goed verzorgd, de docent prima bereikbaar en gaf prettig onderwijs. Dus voor mij een goede ervaring!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
donderdag 30 augustus 2018 om 17:01
hi Soleil, lees het nu pas, sorry!
Ik werkte toen als leidinggevende in een hotel. Inmiddels als leidinggevende van een verkoop binnendienst. Maar de theorie blijft toepasbaar, nog steeds blij met wat ik toen heb geleerd.
Ik werkte toen als leidinggevende in een hotel. Inmiddels als leidinggevende van een verkoop binnendienst. Maar de theorie blijft toepasbaar, nog steeds blij met wat ik toen heb geleerd.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'