Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen verkorte HRM opleidingen NCOI,NHA etc.

07-04-2017 14:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na 10 jr. geleden een HBO opleiding te hebben afgerond, ben ik aan de slag gegaan als office manager. In mijn huidige werk heb ik zijdelings al te maken met HR zaken, maar ik merk dat mij graag meer zou willen verdiepen in HRM en evt. in de toekomst aan de slag zou willen als HR medewerker. Wat zijn jullie ervaringen met verkorte HRM opleidingen?

Ik zag bijv. 'Basisopleiding Personeel en Organisatie' & 'Post Bachelor Human Resource Management' bij NCOI en de 'HBO-module HRM' bij NTI . Hebben jullie zelf ervaringen met deze cursussen?

Op mij komt de NCOI overigens professioneler over dan bijv. LOI of NHA. Herkennen jullie dit? Hebben jullie wellicht ervaringen hoe deze opleidingen/instituten staan aangeschreven bij potentiele werkgevers ?



Ik hoor graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
k heb via mijn werkgever de Post bachelor hrm gedaan bij de NCOI, de e-learning versie. Als aanvulling op mijn andere opleidingen. Ik vond het een leuke opleiding en gebruik een aantal instrumenten die ik tijdens de opleiding hebt geleerd in de praktijk. In die zin dus vooral praktisch en weinig hogere wiskunde. De opleiding bestaat uit drie onderdelen en dat hadden er van mij wel wat meer mogen zijn. In die zin is een verkorte opleiding wel beperkt, maar goed, daarom is het een verkorte opleiding denk ik dan. Overigens vond ik de docenten wel heel verschillend. Ik had twee hele goede en een mindere en bij die laatste merkte ik dat het leereffect duidelijk minder is. Maar dat zal met iedere opleiding zo zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
NCOI duur en slecht en NHA goedkoper en slecht.
Alle reacties Link kopieren
@ dromepretje: had jij al een HR opleiding gedaan ? Voor mij zou het een eerste kennismaking zijn, dus wellicht is Basis opeliding P& O dan beter.

@ JesyDoe: Spreek je uit eigen ervaring of is dat jouw indruk?
Alle reacties Link kopieren
Hi Chilly, nee geen HR opleiding, wel bedrijfskunde en managementopleidingen. Voor mij was de HRM opleiding dan ook een verdieping en ik pas onderdelen toe bij verandertrajecten. Als je echt een HRM functie wil, dan is een opleiding die dieper en uitgebreider in gaat op de verschillende hr-aspecten misschien een betere keus. Heb je een hr-afdeling in de buurt waar je kunt vragen wat de meest passende opleiding is?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wel vaker kritiek op NCOI. Ja, ze zijn duur, maar de examens voldoen uiteraard aan de geldende eisen, dus ik heb geen twijfel bij de kwaliteit (in ieder geval niet van deze opleiding).
Alle reacties Link kopieren
Dromepretje schreef:
07-04-2017 16:22
Hi Chilly, nee geen HR opleiding, wel bedrijfskunde en managementopleidingen. Voor mij was de HRM opleiding dan ook een verdieping en ik pas onderdelen toe bij verandertrajecten. Als je echt een HRM functie wil, dan is een opleiding die dieper en uitgebreider in gaat op de verschillende hr-aspecten misschien een betere keus. Heb je een hr-afdeling in de buurt waar je kunt vragen wat de meest passende opleiding is?
Mag ik vragen welke opleiding van NHA precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven