Werk & Studie alle pijlers

Etsy winkel uitgroeien tot bedrijfje?

01-11-2021 12:13 36 berichten
Hoi,

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die ooit begonnen zijn met eigengemaakte dingen verkopen via bijv. etsy en dat toen succevol hebben uitgegroeid tot een bedrijf(je)? Komt het überhaupt voor dat je zoiets kunt laten groeien, of is dat net zo zeldzaam als je brood verdienen als youtube vlogger?

Ter info, ik heb een gewone 9 - 5 kantoorbaan waar ik de vaste lasten mee betaal. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om kleding te ontwerpen en maken en dat verkoop ik nu dus af en toe via marktplaats en etsy. Het verkoopt wel goed, maar ik heb simpelweg niet genoeg tijd om meer productie te draaien in mijn eentje naast een fulltime baan. Ik durf niet zo goed minder te gaan werken, omdat ik bang ben dat het een stomme idealistische tienerdroom is waar ik nooit voldoende geld mee zal verdienen om voor mezelf te zorgen. Toch blijft het kriebelen. Het lijkt me leuk om te proberen dit was grootser aan te pakken en mocht het niet slagen kan ik altijd weer terug in loondienst gaan natuurlijk. Maar hoe realistisch is het dat je hobby een volwaardige inkomstenbron wordt? Kennen jullie succesverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Luchtig schreef:
01-11-2021 17:04
"Waarom lijkt het als of mijn item gebruikt is? Ik eis een refund en ga geen verzendkosten betalen!"

Het ging om 70 jaar oude vintage.
We’re so sorry to hear you are unhappy with your purchase! We strive to please all of our customers. That’s why we take the time to describe each and every product as carefully as possible in the description box and take plenty of pictures. Our store policy is no returns and no refunds. However, we are willing to make a one time exception for you and are willing to offer you a full refund upon receipt of the item in the same condition we sent it in.

Copy paste en bewaren in je telefoon.

Met andere items kun je ook een restock fee rekenen.

Laat je vooral niet gek maken door die mensen. Wel altijd suikerzoet zijn maar bij je standpunten blijven.

Toevoeging: heel veel mensen lezen de omschrijving niet en gaan alleen op titels en foto’s af. Ook genoeg mensen die weten hoe eBay/Amazon etc werken en het proberen te playen voor gratis spullen.
Stel je regels op en blijf daarbij. Wees super aardig en mierzoet, maar blijf bij je regels en laat je niet gek maken. Mensen kunnen alles zeggen dat betekent niet dat je overal aan toe moet geven. Als ze dreigen kun je ze rapporteren, daar zijn Amazon/eBay niet van gediend. Zolang je zelf super vriendelijk bent is het prima.
Let’s go Brandon!
Als je heel goed Bob Ross schilderijen kan maken (je moet tenminste één schilderij even goed kunnen maken als the Master himself) en dan verkopen voor een redelijke prijs zoals 200 euro voor een schilderij van 70 bij 50, dan kan je daar zelf een massaproductie van maken: je legt 20 doeken op een rijtje en elk stapje herhaal je 20 keer. Dat duurt ongeveer 3x zo lang als het maken van één schilderij.

Dus dit kan dan wel lonen. Vroeger had ik een buiurman die dat deed (vóór Bob Ross maar vergelijkbare werkjes) en hij leidde een luxueus leven met zijn gezin.

Als een ander soort schilderij in de mode is dan doe je dát.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ook kledingproductie pak je zo aan. Maar dat moet je het houden bij één prototype en niet 5 verschillende.

Hier een voorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... rard-spong
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb geen ervaring met Etsy. De verkoop haal ik vooral uit fb, insta en mijn website. Verder nu het weer toelaat een braderie of jaarmarkt, en ik merk dat ik nu na een anderhalf jaar mond op mond reclame heb gekregen en mensen me daardoor weten te vinden.
havermout1 schreef:
01-11-2021 20:09
We’re so sorry to hear you are unhappy with your purchase! We strive to please all of our customers. That’s why we take the time to describe each and every product as carefully as possible in the description box and take plenty of pictures. Our store policy is no returns and no refunds. However, we are willing to make a one time exception for you and are willing to offer you a full refund upon receipt of the item in the same condition we sent it in.

Copy paste en bewaren in je telefoon.

Met andere items kun je ook een restock fee rekenen.

Laat je vooral niet gek maken door die mensen. Wel altijd suikerzoet zijn maar bij je standpunten blijven.

Toevoeging: heel veel mensen lezen de omschrijving niet en gaan alleen op titels en foto’s af. Ook genoeg mensen die weten hoe eBay/Amazon etc werken en het proberen te playen voor gratis spullen.
Stel je regels op en blijf daarbij. Wees super aardig en mierzoet, maar blijf bij je regels en laat je niet gek maken. Mensen kunnen alles zeggen dat betekent niet dat je overal aan toe moet geven. Als ze dreigen kun je ze rapporteren, daar zijn Amazon/eBay niet van gediend. Zolang je zelf super vriendelijk bent is het prima.

Ik weet hoe het werkt :) Maar dat maakt die klanten niet leuker.
Oh-happy-day schreef:
02-11-2021 08:14
Ik heb geen ervaring met Etsy. De verkoop haal ik vooral uit fb, insta en mijn website. Verder nu het weer toelaat een braderie of jaarmarkt, en ik merk dat ik nu na een anderhalf jaar mond op mond reclame heb gekregen en mensen me daardoor weten te vinden.

Mond op mond beademing en mond tot mond reclame.
Als ik het houd bij 1 simpel prototype in verschillende kleuren, zonder opdrukken en embroidery dan zouden er aanzienlijk minder tijd en materiaalkosten in gaan zitten. Dan zou ik zo'n 10 - 13 euro per uur kunnen verdienen. Of het uitbesteden. Maar ja, ik moet eerst even aftasten of dat nog goed verkoopt. Het idee is om mijn baas te vragen of parttime werk mogelijk is zodat ik wat meer tijd aan de winkel kan besteden. Desnoods zoek ik een ander baantje voor erbij, ik zit al langere tijd niet goed op mijn huidige plek dus ik kijk wel uit naar iets nieuws.
Ik zou voor zulke verstrekkende besluiten ook echt eerst eens wat dingen op Etsy zetten en via Instagram gaan proberen aan te bieden.
Dat doe ik al Fee en dat gaat goed. Ik kan ook prima rondkomen van een parttime baan, dus er is geen reden om het niet te proberen.
NalanS schreef:
02-11-2021 10:47
Dat doe ik al Fee en dat gaat goed. Ik kan ook prima rondkomen van een parttime baan, dus er is geen reden om het niet te proberen.
Nalans, als je ook goed kan rondkomen van een parttime baan wat houd je dan tegen om het gewoon te proberen? Het zal misschien niet makkelijk zijn maar je moet ergens beginnen. Je merkt vanzelf wat wel/niet werkt en hoe je zaken anders kan aanpakken en efficiënter kan werken om er toch wat meer mee te verdienen. Je weet nooit hoe het loopt, mijn kleine bedrijf is al een aantal keren opgevallen bij investeerders die graag wilden investeren om het verder uit te bouwen. Voor mezelf heb ik daar niet het juiste gevoel bij. Het is goed zoals het nu is, en ik had al nooit verwacht toen ik begon dat ik ooit zover zou komen als ik nu ben. Ik moet er veel voor doen en levert me geen volledig inkomen op maar wel genoeg voor leuke extra's.
life_is_sweet wijzigde dit bericht op 03-11-2021 09:42
0.53% gewijzigd
Dan begin je toch gewoon op Etsy en Instagram?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven