Werk & Studie alle pijlers

Even klagen en tips

01-05-2017 14:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat ik start, sorry, want dit is even een klaagtopic

Ik ben op dit moment mijn eindscriptie aan het schrijven, wat een lang proces, maar goed, het einde is in zicht.

Met keihard werken zou ik het morgen kunnen inleveren (moet het vrijdag inleveren)...en dat wil ik ook...maaaaar!

Ik ben niet te motiveren, heb mijn hoofd er niet bij en ben kotsmisselijk.

Ben nu 8 weken zwanger, dus dat verklaart een hoop...echter is het gewoon geen excuus.

Mijn enige vraag aan jullie..hebben jullie nog tips? Of een beetje motiverende woorden voor mij die me even wat positiviteit brengen?

Verder wens ik jullie allemaal een hele fijne dag !!

x Paradise
Follow your heart!
Kom op, je bent er bijna!!! Je kan het
Je bent niet je scriptie aan het schrijven, je bent aan het forummen.

Dus hop, schop onder die kont en gaan met die banaan. Stel je vast voor hoe heerlijk het zal voelen als het spul de deur uit is!
Het zijn echt de aller, allerlaatste loodjes. Even flink doorwerken en dan de rest van de week op de bank liggen en zwanger zijn.

Succes!
Haha, SpingDing, zo waar...baaaahhhh...wat kan een mens zichzelf toch in de weg zitten zeg haha

Ik ga weer flink in de typmodus en dan inderdaad hopelijk de rest van de week genieten van lekker niks doen!
Follow your heart!
Morgen zou je klaar kunnen zijn !

Ervan af zijn ! Kan je kindje alvast trots zijn op zijn/haar afgestudeerde moeder en kan jij lekker genieten van de zwangerschap
Heel veel succes! Je kan het!

Ik ben ook aan het afstuderen en mijn scriptie aan het schrijven maar ik moet lekker wachten.. zucht.
quote:paradise13109 schreef op 01 mei 2017 @ 14:31:

Haha, SpingDing, zo waar...baaaahhhh...wat kan een mens zichzelf toch in de weg zitten zeg haha

Ik ga weer flink in de typmodus en dan inderdaad hopelijk de rest van de week genieten van lekker niks doen!Herkenbaar hoor. Even doorzetten, als je het niet kon was je niet al zo ver gekomen.
Zet een wekkertje op 30/45/60 minuten, sluit alle websites die je niet voor je werk hoeft te gebruiken, zet muziek op waar je goed onder kan werken, en stort je die x minuten helemaal op je scriptie! en als je klaar bent mag je 15/30 minuten pauze nemen en dan weer de wekker zetten. Als je dit vanmiddag 3x dit doet mag je de avond wat voor jezelf doen!

Althans, zo doe ik het altijd, anders zit ik de hele dag tegenaan te hikken en krijg ik niets gedaan, maar voel ik me ook in de avond te schuldig wat voor mezelf te gaan doen
Oh zo herkenbaar en vreselijk

Maar je bent er bijna. En je voelt je zo goed als het helemaal af is! Succes!
Ik ben ook aan het afstuderen, meestal haal jk de motivatie uit mezelf en de stof, maar soms zit je er gewoon even doorheen en dan moet het uit je tenen komen. Ik gebruik deze dingen:

* de 5 minuten truc: dwing jezelf voor 5 minuten aan je scriptie. In die minuten MOET je schrijven. Als het na 5 minuten nog niet lukt, dan mag je stoppen. Vaak als je eenmaal aan het tikken bent dan gaat het wel.

*werk met de pomodoro methode. Oftewel: 25/35/45 (wat voor jou werkt) minuten aan het werk, en dan een korte pauze. Na een x aantal lange pauze. Dat brengt ook structuur aan in je schrijfdagen en geeft je een idee van hoe lang je precies over iets doet. Zorgt er ook voor dat je iet heel lang naar je scherm staart, waardoor je en niet vooruitkomt en niet uitrust. Maak een lijst met leuke dingetjes die je mag doen na elk aantal pomodoro's (skittles, wandeling, koffie halen, wat werkt voor jou). *Ga in je pauzes niet op internet (dit werkt echt heel erg voor mij)

*neem je pauzes halverwege in een zin. Zo kom je makkelijker weer op gang.

* spreek een begintijd of beginsignaal af met jezelf.
Het is nog maar éeeeeeeeeen dagje.

Ga pomodoro-en.

25 min zonder enkele afleiding knallen, 5 minuten pauze , dat x 4 en dan een langere pauze.

Zet daar een kookwekker ofzo voor. Werkt als een trein. Gewoon doen en daarna leg ik je uit waarom het werkt.
Als je een kind op de wereld gaat zetten, moet een eindscriptie afwerken nog wel lukken denk ik. Hup hup aan het schrijven. Zet er een lekker muziekje onder. Je moet er toch door, dus beter nu ipv uit te stellen. Hoe sneller je klaar bent, hoe sneller je kan genieten van je vrije tijd.
Hou jezelf het volgende voor:

Ik ga slagen.....

Puur om mijzelf te provoceren

Loesje
Je kan het! Het zijn de laatste loodjes, daarna ben je er lekker vanaf. Heel herkenbaar, ben dit jaar ook afgestudeerd. En wat een heerlijk gevoel geeft het, als je je scriptie voor het aller aller allerlaatst inlevert
I did it! Bedankt voor alle tips:) had ik echt even nodig! Fijne dag allemaal!!
Follow your heart!
quote:paradise13109 schreef op 02 mei 2017 @ 09:28:

I did it! Bedankt voor alle tips:) had ik echt even nodig! Fijne dag allemaal!!Super, goed van je!

quote:paradise13109 schreef op 02 mei 2017 @ 09:28:

I did it! Bedankt voor alle tips:) had ik echt even nodig! Fijne dag allemaal!!Goed van je! En nu lekker genieten van even rust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven