Werk & Studie alle pijlers

Even klagen en zielig doen....

31-12-2009 10:01 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg, en dan weet je dat je of met kerst of met oud & nieuw moet werken. Ik heb de afgelopen 2 jaar niet in de zorg gewerkt en was dan ook lekker vrij. Dit jaar helaas weer aan het werk, en wel late dienst vanavond en morgen. Ik heb er zoooooo geen zin in, ben liever thuis bij man en kind en vrienden. Gelukkig ben ik nog wel voor 00.00uur thuis, dus kan ik nog een beetje van de gezelligheid meepikken.

Nog meer dames die in het zelfde schuitje zitten??
Paar jaar lang inderdaad en ik vond het geen enkel punt eigenlijk. Sowieso omdat ik (en jij) dus gewoon vóór 24.00 uur thuis was. Vind het geklaag en de zieligdoenerij daarom ook wat overdreven.
Peas on earth!
Ik overtref!

Ik heb voor de derde keer buikgriep dit seizoen!

Zit alleen thuis met drie kinderen, waarvan de oudste zes..

Niet echt alleen thuis, want mijn vriend slaapt, hij is nl net uit de nachtdienst gekomen.

Vanavond weer! Hij gaat om ongeveer 22.30u weg...

Dus ik zit vanavond om middernacht écht alleen met drie kinderen én buikgriep..

dás pas zielig..
anoniem_76091 wijzigde dit bericht op 31-12-2009 10:12
Reden: hoe oud is mijn oudste ook al weer?
% gewijzigd
Ik heb ook vandaag laat en morgen laat, maar ik vind het niet erg. Ik was lekker de kerst vrij. Vanavond met de bewpners oliebollen eten, om 20u vuurwerk afsteken met Jip & Janneke champagne erbij, rond 22u liggen ze allemaal op bed en kan ik om 22.30u naar huis. Prima!
Ik heb geen late dienst, werk ook niet in de zorg, maar ik voelde mij ook wat sneu omdat ik tussen kerst en oud en nieuw (en nu dus ook) moest werken samen met een collega.

We wilden allebei graag vrij zijn tussen kerst en oud en nieuw. Hadden een leuke regeling getroffen (hij een paar dagen, ik een paar dagen). Was ook goedgekeurd door de chef (in augustus al!!). Komt er eind november een kink in de kabel, waardoor we nu beiden werken terwijl de rest van de afdeling vrij is (en vorige week dus ook al)...

Dus ja... ik voel me ook wel een beetje sneu... Maaaar vanaf 12.00 vanmiddag ben ik gelukkig vrij en dan ga ik er lekker van genieten...
Fijn dat het zoiets is om zielig over te doen!
Helaas werk je weer?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 31 december 2009 @ 10:08:

Paar jaar lang inderdaad en ik vond het geen enkel punt eigenlijk. Sowieso omdat ik (en jij) dus gewoon vóór 24.00 uur thuis was. Vind het geklaag en de zieligdoenerij daarom ook wat overdreven.

Ow dat klagen en zielig doen moet je ook met een korreltje zout nemen. Ik hou van overdrijven .

Ik heb ook jaren zonder problemen met de feestdagen gewerkt. Zelfs de nacht in met de feestdagen. Maar sinds mijn zoontje is geboren heb ik er gewoon niet meer zo'n zin in, kan toch???
quote:Isabelle41 schreef op 31 december 2009 @ 10:14:

Helaas werk je weer? Nee, heb altijd gewerkt, alleen heb 2 jaar lang een uitstapje gemaakt naar een beroepsgroep die niet tijdens de feestdagen hoeft te werken. En nu dus weer wel......
Ach, je bent gewoon thuis voor de jaarwisseling en dat is toch prima?

Ik heb vaak met kerst gewerkt en dat vind ik niet zo erg. Werken met O&N (dus tijdens de jaarwisseling) heb ik vroeger in de horeca vaak gedaan (nachtclub) en dat was hartstikke gezellig.

Nu hoop ik een O&N-shift te kunnen vermijden, want als ik nu aan het werk zou moeten, dan ben ik echt weg van huis: of hang in de lucht of ben ergens op bestemming. Afhankelijk van de bestemming kan dat wel heel leuk zijn (New York, Chicago, Stockholm), maar dan zou ik dus wel mijn vriend meenemen. Zou me toch wel treurig voelen als ik daar dan alleen zou staan :(
quote:ram83 schreef op 31 december 2009 @ 10:11:

Dus ik zit vanavond om middernacht écht alleen met drie kinderen én buikgriep..

dás pas zielig..

Je overtreft dan ook werkelijk alleen maar omdat het voor de 3e keer is hoor!

Ik zat op m'n 16e alleen thuis - mijn moeder lag in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en 2 jaar geleden zat ik min of meer alleen - mijn vriend lag ijlend door de koorts in bed.
Ja hier nog één die vannacht moet werken!

Ik heb een nachtdienst, begin om 21:00 uur en ben rond 07:00 uur pas klaar.

Ik wist het al een tijdje dus ik vind het ook niet erg eigenlijk.( Heb me er op ingesteld)

Ik hoop alleen wel dat ik vanmiddag nog een paar uur slaap kan pakken; ze zijn hier al vollop met vuurwerk bezig. Ik ga zo dus op zoek naar een paar goede oordoppen
Als je gaat lopen klagen kun je maar beter een baantje gaan zoeken buiten de zorg.

Niet zaniken.

Oh en ik heb met kerst 2 late diensten gedraaid en morgenochtend heb ik de vroege omdat geen van mijn collega's vroeg hun bed uit wilden....
Succes Pollewopper!
quote:misschicken schreef op 31 december 2009 @ 10:24:

Als je gaat lopen klagen kun je maar beter een baantje gaan zoeken buiten de zorg.

Niet zaniken.

Oh en ik heb met kerst 2 late diensten gedraaid en morgenochtend heb ik de vroege omdat geen van mijn collega's vroeg hun bed uit wilden....

Nee hoor ik vind werken in de zorg veels te leuk om het er buiten te gaan zoeken. Heb ik al gedaan en ben toch weer met hangende pootjes terug gekomen.

Bij het terugkeren in de zorg heb ik geaccepteerd dat dan ook weer de feestdagen gewerkt moet worden, is ook prima, maar ik mag het toch niet leuk vinden??
quote:misschicken schreef op 31 december 2009 @ 10:24:

Niet zaniken.

Oh en ik heb met kerst 2 late diensten gedraaid en morgenochtend heb ik de vroege omdat geen van mijn collega's vroeg hun bed uit wilden....Wisselen jullie dat niet af? Bij ons zijn er gewoon regels wb kerst, je hebt vroeg/laat of laat/vroeg. Met o&n heb je laat/laat of vroeg/vroeg.
Heb jaren in de horeca gewerkt en dan was je dus gewoon aan het werk met oud& Nieuw. Niets voor 00.00 h thuis, gewoon de hele nacht doorbikkelen. Met na afloop nog even anderhalf uur schoonmaken. Maar vaak maakten we er met collega's wel echt een feestje van.
quote:Cherise1981 schreef op 31 december 2009 @ 10:28:

[...]

Wisselen jullie dat niet af? Bij ons zijn er gewoon regels wb kerst, je hebt vroeg/laat of laat/vroeg. Met o&n heb je laat/laat of vroeg/vroeg.

De verdeling kwam niet rond bij ons, dat hing op de vroege dienst op nieuwjaarsdag. Ik zou met kerst werken. Uiteindelijk heb ik de vroege genomen op nieuwjaarsdag en was ik met de kerst vrij.

En aangezien ik er nog wel eens bij klus heb ik met kerst ook gewerkt, elders.
Ach, ik ben zo'n beetje de enige op kantoor vandaag, heel veel hebben er vrij genomen. Aan de ene kant jammer, had ook graag vandaag lekker thuis geweest met zoon, zeker nu het is gaan sneeuwen hier, aan de andere kant heerlijk de tijd om oude troep uit te zoeken, waar je nooit aan toekomt, alles bij te werken, te ordenen. Eigenlijk best lekker zo in mn eentje op kantoor.
oe, oe, ik heb nu de smaak te pakken..

Vorig jaar oud en nieuw?

Ik lag met mijn versgeperste baby in het ziekenhuis

Mijn vriend thuis met voorhoofdholteontsteking en antibiotica

en mijn oudste twee waren bij opa en oma..

Gelukkig was alleen mijn baby ziek en ikzelf niet, zodat ik in een lege kamer gewoon de oudejaarsconference kon kijken!

én de kinderafdeling is de hoogste verdieping, dus als het niet zo ontzettend mistig was, had ik ook nog een geweldig uitzicht gehad!

Gelukkig word je van slapen op een stretcher naast je zieke baby erg moe en viel ik nog voor twaalven in slaap, dus gelukkig alles gemist!

Goed verhaal?
Nee ik kom niet klagen!

Hier dus ook in de zorg én vanavond en morgen late dienst, heb dan wel de kerst vrij gehad.

Voor mij dan weer een hele verbetering, heb jaren in de horeca gewerkt waar ik zowel kerst en oud en nieuw aan het buffelen was!

Mij doet dat hele oud en nieuw gebeuren niets, dus vemaak me vanavond op het werk wel, maar snap best dat je af en toe even wil spuien hoor, en we zetten er gewoon een zak zout naast!
Hier nog een die aan de slag moet vanavond en morgenavond.

De nachtdienst is vanavond wel zo lief dat ze een uurtje eerder komen, dus ben ik mooi voor twaalven thuis, anders had ik dat niet gered.

Het enige wat ik echt niet wilde was een dagdienst op 1 januari, dus ik was helemaal tevreden. Heb gekregen wat ik heb aangevraagd.
Ik werk ook in de zorg, ik was met kerst in de avonden de pineut.

Ik snap je wel hoor, het hoort erbij... maar tis toch ook wel erg lekker als je gewoon vrij bent op dit soort dagen.

Vanavond ben ik dan weer wel vrij :-)

het scheelt wel dat je om 00:00 gewoon lekker thuis bent toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven