Werk & Studie alle pijlers

Even scriptie-frustratie

08-01-2013 15:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven: heb je eindelijke je scriptie af, duurt het nog 3 a 4 weken voordat de 2e corrector wat laat horen en nogmaals 4 weken voordat je afstudeerdatum wordt vastgesteld.....oh wat haat ik bureaucratie!
maar het einde is wel in zicht.

Als je tijdens het schrijven van je scriptie positieve resultaten hebt gehad valt het waarschijnlijk wel mee.

Kun je eventueel alvast dingen voor je afstuderen voorbereiden?

dan ben je tenminste bezig en heb je geen tijd om te piekeren.

succes
Eventueel een presentatie maken, maar ja

Wordt er gewoon even moe van dat het allemaal zo lang duurt, vooral dat er nog een 2e corrector moet worden gezocht!
Feestje: je scriptie is af!!

En dat het dan even moet duren geeft jou de kans om je op andere dingen (andere dingen uit de studie, solliciteren, ed) te richten!
Hier ook frustratie! Flink op weg maar moet álle uren verantwoorden in een logboek en als ik onder zoveel EC kom moet ik er meer tijd aan besteden. Blegh!
tjsa Louba, was het maar zo'n feest; zit hierdoor nu vreselijk in de stress omdat ik nog een vervolgopleiding ga doen die een strakke deadline heeft. Doordat deze opleiding nu zijn eigen termijnen met een maand overschrijdt kan ik straks niet beginnen :(
Voor die vervolgopleiding: wellicht nemen ze genoegen met een verklaring van je scriptiebegeleider dat je je scriptie ingeleverd hebt en dat hij verwacht dat het binnen een maand (oid) gedaan zal zijn?

Sterkte!
IMHO
Sterkte, ik baal mee. Ik zou graag willen dat ik zo ver was als jij, maar ik heb net mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd voor de tweede keer :( het schiet niet op (en ik mag daar in totaal ook minstens drie weken op wachten, docent op vakantie...) wachten is vervelend, probeer te ontspannen, en probeer inderdaad een verklaring van je begeleider in te leveren + gewaarmerkte kopie van je cijferlijst, dat je wel al je vakken hebt!
Ik vind het op zich niet zo heel vreemd dat een tweede conrector tijd nodig heeft voor een beoordeling, je kan moeilijk verwachten dat iemand je scriptie de dag van t inleveren beoordeeld heeft toch (zou mij geen goed teken lijken ;)).

Was je zelf wel op tijd (dat wil zeggen, voor de datum die voor jouw jaar was vastgesteld) met indienen (op basis van t "eindelijk" vraag ik me dat af)? Dan is die afstudeerdatum wel gek maar anders ook niet: bij ons was er 1 vastgestelde afstudeerdatum (31/8), als je scriptie een maand daarvoor was beoordeeld, kon je die dag verdedigen. Zo niet, werd er ook pas later een datum vastgesteld (er moet tenslotte ook iemand zijn om de verdediging te beoordelen). Weet niet war voor opleiding je hebt gedaan maar op de meeste universiteiten hebben conrectoren ook nog wel wat andere dingen in hun agenda. Hoe lang je maximaal moet wachten is overigens als het goed is vastgelegd in een OER (als t een universiteit is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven