Werk & Studie alle pijlers

Excel-vraag over percentages.....

01-02-2011 15:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden

Ik heb ik excel een overzicht gemaakt en wil naar aanleiding van dit overzicht gaan berekenen hoeveel procent in een bepaalde woonplaats woont, of hoeveel procent kinderen heeft etc.

Deze gegevens heb ik dus allemaal in dit overzicht, alleen hoe bereken ik dit in procenten (in excel 2007?)

Thanx alvast....
hoe heb jij je gegevens gelabeld/gesorteerd?

Als je het percentage kinderen wilt dan deel je de groep met kinderen door het totale aantal van de groep keer 100. Dit kun je in een formule zetten.
Adres, postcode, plaats, leeftijd, aantal kinderen, koop of huurwoning etc. Dan is het dus de bedoeling dat ik bereken hoeveel procent van degenen die in mijn lijst staan in bijvoorbeeld amsterdam wonen.
Dank je Tegucigalpa!

Ik dacht alleen dat er een andere manier voor was. Een soort staafdiagram-manier zeg maar....snap je?
Als je berekend hebt welk percentage in een bepaalde stad woont kun je dat wel weergeven in een staafdiagram.
Ok, maar er is dus geen manier om bijvoorbeeld alles op amsterdam te sorteren, dit te selecteren en dan op een snelle manier het percentage op te vragen?
Misschien moet je iets duidelijker uitleggen wat je wilt.

Weet je wel hoe je het percentage moet uitrekenen?
Je kunt met de Count functie tellen hoe vaak iets voor komt in een bepaalde set data. Als je weet hoeveel data je in totaal hebt is percentages berekenen natuurlijk een fluitje van een cent.
Merit,

Stel ik heb 100 mensen waarvan er 30 in amsterdam wonen

Dan zou ik dus in Excel willen berekenen hoeveel procent er in Amsterdam woont.

Is het nu iets duidelijker?
quote:Suy schreef op 01 februari 2011 @ 15:46:

Ok, maar er is dus geen manier om bijvoorbeeld alles op amsterdam te sorteren, dit te selecteren en dan op een snelle manier het percentage op te vragen?Nee, excel heeft geen bereken percentageknop.
die berekening kun je toch ook heel makkelijk zelf maken, en dan doorslepen naar andere velden die je wilt berekenen?
Volgens mij moet het wel kunnen. Je zet de gegevens in een draaitabel. Klik dan op op een cel met een waarde en klik op de knop veldinstellingen.. Kies voor Som van Omzet. Ga naar het tabblad waarde weergeven als. Klik op de keuzepijl en selecteer % van totaal. Klik dan op OK.

Hoop dat je hier iets mee kan....
quote:Suy schreef op 01 februari 2011 @ 15:56:

Merit,

Stel ik heb 100 mensen waarvan er 30 in amsterdam wonen

Dan zou ik dus in Excel willen berekenen hoeveel procent er in Amsterdam woont.

Is het nu iets duidelijker?

Ik hoop dat ik je begrijp. Als er 100 mensen totaal zijn en er wonen er 30 in Amsterdam kun je dat als volgt berekenen.

Deel delen door Geheel keer 100

Dus 30/100*100 en dan heb je het percentage.

Is hiermee je vraag beantwoord of zoek je nu nog een manier om dit makkelijk te sorteren?
Bedankt Merit!

Mijn vraag is hiermee beantwoord. Sorteren e.d. weet ik hoe ik moet doen.

Tegucigalpa: jammer, dat hoopte ik inderdaad...dat excel zo'n functie had

Max daffie ook bedankt! Ik ga jouw manier ook uitproberen

Kaaaatje, je hebt gelijk. Ik dacht alleen dat excel een soort kant en klare functie had (zie reactie Tegucigalpa)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven