Werk & Studie alle pijlers

extra geld verdienen thuiswerk

12-07-2017 10:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva'ers,

Ik werk fulltime maar ik merk toch dat ik het allemaal net net haal met mijn geld. Opslag vragen werkt niet want ik werk pas 1,5 maand in het bedrijf. Daarom zou ik graag wat extra's willen verdienen, maar wel door middel van thuiswerk of iets om thuis te kunnen doen.
Koken is niet zo mijn ding, dus maaltijden voor andere maken valt al af. Ik heb ook al naar mijn uitgave patroon gekeken maar die is gewoon normaal

Hoe doen jullie dat, en hebben jullie iets waardoor ik gewoon een klein beetje extra kan verdienen (denk aan 150/200 extra)
Geen ervaring met thuiswerk, maar je kunt enquêtes invullen of gaan mysteryshoppen. Met dat laatste is best wat geld te verdienen.
Of doe mee aan onderzoeken aan de universiteit.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is het best lastig om met thuiswerk een beetje iets te verdienen. Een krantenwijk etc. zou een optie zijn maar naast een full time baan lijkt me dat best pittig. Enquetes invullen etc. via bv. Euroclix of MoneyMilionair verdient maar heel weinig - dan haal je het bedrag dat je noemt misschien in een jaar, niet per maand.
Er bestaan wel websites waar je tekstjes voor kunt schrijven tegen een stukloon geloof ik. Ook geen vetpot. En je moet dan wel goed in schrijven zijn.

Als ik jou was, zou ik hier je uitgaven en inkomsten eens neerzetten. Goede kans dat als mensen met je meekijken ze nog wel besparingen zien die je zou kunnen halen, ook al denk je zelf dat je uitgavenpatroon 'gewoon normaal' is.
Alle reacties Link kopieren
Met enquetes en mystery shoppen verdien je een paar tientjes. Per jaar...

Het loont echt meer om naar je uitgaven te kijken, en het is nog eenvoudiger ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het makkelijker is om in je uitgavenpatroon 50-100 euro per maand te besparen, dan datzelfde bedrag via thuiswerken te verdienen. Thuiswerken is vaak veel uren maken voor heel weinig geld.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:17
99.36% gewijzigd
Ga 1x per week in de avond een paar uurtjes ergens schoonmaken, toch weer 120 euro per maand.
Nog een stem voor 'uitgevenpatroon' onder de loep nemen. Goedkoper telefoonabbo, losse uitgaven inperken (kopje koffie op het station, dat extra tientje bij de Kruidvat), maaltijdplannen zijn zo dingen waarmee je zo 100 euro per maand kunt besparen.
Alle reacties Link kopieren
Als je met een fulltime baan structureel te kort komt dan zou ik toch nog eens goed kijken naar je uitgaven. Woon je heel duur, heb je een auto die veel kost, te dure (telefoon) abonnementen, shop je graag? Als je hier je inkomsten en uitgaven neerzet dan zijn er diverse mensen die graag met je meedenken hierin.

Voor extra inkomsten: krantenwijk of zelf iets opzetten waar je goed in bent: strijkservice, tweedehands meubels opknappen en doorverkopen, spullen maken/naaien en verkopen, websites maken, etc. Dat zijn dan wel inkomsten waar je nog belasting over moet afdragen.
_Marana_ schreef:
12-07-2017 10:53
Met enquetes en mystery shoppen verdien je een paar tientjes. Per jaar...

Het loont echt meer om naar je uitgaven te kijken, en het is nog eenvoudiger ook.
Nou, dat valt heel erg mee! Ik verdien gemiddeld zo'n 60-100 euro per maand met mystery shoppen. Daar ben ik zo'n 2uur per week mee kwijt, terwijl ik toch al boodschappen deed.
En ik weet van een kennis die er meer tijd aan besteed dat zij er zo'n 200 per maand mee verdient.

Overigens denk ik ook dat het loont om eerst naar je uitgaven te kijken, maar wanneer dat, zoals in mijn geval, niet gaat. Dan zijn dit leuke extraatjes.
Dus je wilt veel tijd gaan stoppen in iets dat geen drol oplevert?
Zonde.

Je zegt dat je uitgavepatroon normaal is.
Maar vinden anderen dat ook?
Hoe goed heb je daarnaar gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Mopje74 schreef:
12-07-2017 10:56
Ik klik op kliksites en ben lid van vele enquete bureaus.
Hier verdien ik op jaarbasis ongeveer 1400/1500 euro mee.
Enkele jaren terug heb ik tv, internet, zorgverzekering etc. bij andere aanbieders genomen en dat bespaarde op maandbasis rond de 200 euro. Misschien een idee om hier ook eens naar te gaan kijken.
Die inkomsten, en die van Luna Leeflang, die vallen me erg mee, ik lees altijd veel lagere bedragen. Hoeveel tijd ben je kwijt aan al die kliks en enquetes?
Ik zelf doe niet aan kliks. Enquêtes wel. Dat is meer iets wat ik tussendoor doe wanneer ik op het forum zit of onderweg in de trein. Ik denk dat ik daar eens per 2-3 maanden een bon van 10 euro mee verdien. Dat kan Hema zijn, maar ook wehkamp of bol.com. Ik vind dat wel tegenvallen. Mopje moet heel wat enquêtes invullen en klikken om aan zo'n bedrag te komen!
Alle reacties Link kopieren
Maar maak je voor dat mystery shoppen zelf geen kosten dan? Omdat er artikelen gekocht worden. En iis dat allemaal in je eigen woonplaats of moet je ook nog beschikken over een auto zodat je in een nabijgelegen dorp moet.
Alle reacties Link kopieren
Kliksites? Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Een avond per week in een kroeg of restaurant gaan werken, bijvoorbeeld in het weekend. Ik zou dat zelf wel pittig vinden naast m'n werkweek van 40 uur, maar het is een optie.
Als je niet kunt rondkomen met fulltime werken geef je teveel geld uit. Ik zou dus eerst eens gaan kijken waar je op kunt bezuinigen, voor je je schaarse vrije tijd opoffert.
Superhuisvrouw schreef:
12-07-2017 11:23
Maar maak je voor dat mystery shoppen zelf geen kosten dan? Omdat er artikelen gekocht worden. En iis dat allemaal in je eigen woonplaats of moet je ook nog beschikken over een auto zodat je in een nabijgelegen dorp moet.
Ik heb geen auto, maar ik woon wel in een stad, dus ik doe alles op de fiets of lopend. In een dorp is er natuurlijk veel minder.
En je moet niets. Je geeft jezelf op voor zo'n opdracht of je schrijft je in, ligt aan de organisatie. En dan kun je elke opdracht doen die jij wil. Of dat nou in je eigen woonplaats of 100km verderop is.

En soms moet je iets kopen, maar daar krijg je een vergoeding voor. Ik heb dus nog nooit kosten gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:18
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:19
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, aangezien iedereen hier mijn uitgave patroon vraagt;

Afbetalen auto: 500 per maand (deze auto had ik nodig voor werk, en had al twee goedkopere auto's die niet lang volhielden)
zorgverzekering: 30 euro (ik krijg nog zorgtoeslag)
benzine: 200 euro
sporten: 150 euro (Hier zit al mijn sporten bij + Personal coach)
wegenbelasting: 20 euro
netflix/spotify: 15 euro
autoverzekering: 75 euro
huishoudgeld: 100 euro

Dus in totaal zijn mijn "standaard" vaste lasten €1090 euro. Daarvan spaar ik van mijn salaris dus nog 200 euro standaard waardoor het dus €1290 wordt. Mijn week gebruik is dan rond de €50 euro.
Al 1290 euro uitgeven zonder woonlasten. En dat een normaal uitgave patroon vinden. Vind ik knap.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
12-07-2017 13:02
Al 1290 euro uitgeven zonder woonlasten. En dat een normaal uitgave patroon vinden. Vind ik knap.
Ik vind het alleen normaal omdat er verder geen gekke dingen opstaan zoals elke week uit eten. Het enige waarom die nu zo hoog is omdat ik mijn auto moet betalen. Anders waren het die lasten €1090 met een woning erbij (die kosten hier niet zo veel, gelukkig!)
Fee-de-Goede schreef:
12-07-2017 13:02
Al 1290 euro uitgeven zonder woonlasten. En dat een normaal uitgave patroon vinden. Vind ik knap.

Nou, inderdaad. Ik snap wel dat je dan elke maand geld tekort komt.
Woon je nu in een kartonnen doos dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven