Werk & Studie alle pijlers

Feiten strafvonnis?

18-03-2018 15:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb alleen ervaring met het analyseren van civiele vonnissen. Het probleem is dat ik nu voor mijn studie een strafvonnis moet analyseren. Het gaat om dit vonnis: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 015%3a4447

Uit dit vonnis moet ik de feiten halen, maar ik vind dit nog al lastig.. Staan de feiten alleen onder het kopje ''Bewezenverklaring?'' of moet ik ergens anders kijken? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :-)
Vraag het op school, wij zijn er niet om je huiswerk te maken.
Is je nickname je echte naam?
Dus heet je R.A.?
Je hebt de tenlaste gelegde feiten en de bewezen feiten, dat zijn 2 verschillende dingen, beide te vinden in het vonnis.
Abigail__ schreef:
18-03-2018 15:10
Is je nickname je echte naam?
Dus heet je R.A.?
Nee. Ik heet Romy en heb er een naam van tv achter geplakt.
Wintertime16 schreef:
18-03-2018 15:15
Je hebt de tenlaste gelegde feiten en de bewezen feiten, dat zijn 2 verschillende dingen, beide te vinden in het vonnis.
Dag Wintertime,

Heel erg bedankt voor de hulp! :-D Ik zat hier tussen te twijfelen, maar ik denk dat ik het al in de gaten heb. De tenlaste gelegde feiten geeft weer hoe het in de ogen van de OvJ is gebeurd en in de bewezenverklaring staan de feiten zoals het volgens de rechtbank is gebeurd.
Niet zo moeilijk toch? Feiten zijn die zaken die bewezen zijn.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
18-03-2018 15:52
Niet zo moeilijk toch? Feiten zijn die zaken die bewezen zijn.
Nee dus. Vanuit het standpunt van her OM bekeken heb je ook te maken met feiten. De tenlaste gelegde feiten weliswaar maar dit worden ook 'feiten' genoemd.
Dit

Verdachte heeft na een woordenwisseling met de groep van het slachtoffer en met het slachtoffer zelf, een vol bierglas in de richting van het slachtoffer gegooid. Dat bierglas trof het slachtoffer in het gezicht en in het bijzonder in zijn linkeroog.

Uit de medische verklaring en uit de slachtofferverklaring is gebleken dat het slachtoffer blijvend letsel aan zijn oog heeft. Het slachtoffer is dusdanig gewond geraakt aan zijn linkeroog, dat hij daarmee nagenoeg niet meer kan zien. Het is duidelijk dat het slachtoffer daar ernstig onder lijdt en dat hij wordt beperkt in zijn dagelijkse doen en laten.

Ook weegt de rechtbank mee dat verdachte eerder betrokken is geweest bij een gewelds-incident dat tot een veroordeling heeft geleid.

Zijn in ieder geval feiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven