Werk & Studie alle pijlers

festival - klant tegenkomen

15-07-2011 16:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ojee wat nu.... ik ga naar een dance-festival (haha geen zwarte cross) maar nu heb ik via via dat een van onze grootste klanten daar ook is. Het festival is redelijk klein, 2 dagen dus dikke kans dat we elkaar tegen gaan komen.

Nu ben ik "gewoon" grafisch ontwerper dus ik ben altijd gewoon

normaal gekleed, bij klanten zoals een bank kom ik wel in zwarte broek en net shirt. Maar da's werk... alles wat besproken wordt gaat over werk....

Nu dat dance-event. Kan met die gast moelijk over werk praten in die situatie. Maar waar dan over?? Als mn vriend maar niet te dronken wordt en rare dingen gaat zeggen...

Moet ik ook niet teveel drinken die dag. Aan de andere kant, ik wil ook gewoon mezelf zijn.... wat denken jullie?
Gewoon, ''hallo, wat toevallig, nou, geniet jij ook zo? Ik ga even mijn vrienden zoeken, bye!''
Hij komt toch voor hetzelfde? Ik zou gewoon 'hallo' zeggen en dan ergens anders gaan staan/dansen/drank halen, als je je oncomfortabel voelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk dat jij je veel te druk maakt. Wie weet in welke staat die klant daar rondloopt.
Wees jezelf en drink een borrel, dat zal die klant ook doen. En praten hoeft niet, je kunt hem ook gewoon gedag zeggen.
'Ik moet even naar de WC, dag!'
Uhm...jullie hebben vast een gezamenlijke interesse als je naar hetzelfde event gaat. Gewoon, "Hé, jij ook hier!" en dan iets over de muziek of over het weer. Je hoeft toch ook niet uitgebreid te gaan kletsen. Als je voelt dat het doodloopt zeg je gewoon, "veel plezier nog, ik zie je op het werk weer!"

Vooral niet krampachtig en moeilijk gaan doen. Je hebt toch een leven naast je werk? En hij ook!
Ik zou me daar dus echt niet druk over maken. Mijn teamleider was ook een fervent dancefestivalganger en zijn hele (open) hyves stond vol met feestende foto's. Bij ons was altijd het beleid: zo lang je maandag maar weer redelijk frisjes op je werk staat moet je in je vrije tijd lekker zelf weten wat je doet.

Wil je dan ook netwerken ofzo? Omdat je het hebt over je vriend en praten met die klant. Je kunt toch ook gewoon: "Hallo, hoe is het en doei" zeggen?
Je bent daar toch als privé persoon en niet als persoon van je werk? Hij ook! Dus gewoon doen zoals je altijd doet. Het heeft eerder voordelen dan nadelen volgens mij. Maakt een zakelijk praatje de volgende keer op de zaak een stuk makkelijker
quote:bronte schreef op 15 juli 2011 @ 16:40:

Ik denk dat jij je veel te druk maakt. Wie weet in welke staat die klant daar rondloopt.

Jee jullie hebben zo gelijk! Ik maak me inderdaad misschien te druk. Ik ben ook helemaal niet zo''n carrieremeid dat dit belangrijk is. En tja netwerken was niet de bedoeling... ik weet niet eens hoe het moet haha!

Nou topic kan weer dicht denk is :D bedankt voor het meedenken en allemaal een geweldig weekend gewenst!
Haha dat is snel opgelost.
Eens met de anderen: maak je niet zo druk! Mijn vriend is grafisch vormgever en komt zo vaak klanten tegen 'in het wild.' Ook op festivals zoals Lowlands, of De Parade. En ook als hij wat gedronken heeft. Soit.

Ik vind het anders als je arts bent ofzo, of advocaat. Maar ja, dan nog... Je hebt toch ook nog een leven naast je werk?
denk niet dat die klant in zijn pak naar het festival gaat, enne tis toch geen werk?
Geef m een borrel en maak een dansje

Ik kom trouwens altijd precies die mensen tegen waar ik niet op zit te wachten,soms maak ik een praatje,soms steek ik alleen een hand op. Soit,t is feest hoor,niet te moeilijk
Werk is werk en privé privé. Klaar.
Ben een keer mijn toen directe leidinggevende koekiewaus op dancevalley tegengekomen. Vanaf die dag heeft hij nooit meer vervelend tegen me gedaan. Terwijl ik daar nooit iets over gezegd heb, voelde hij zich misschien toch betrapt.

Zou me niet te druk maken, lekker genieten en zolang je je niet als een beest misdraagt, denk ik dat het in de verdere zakelijkheden alleen maar voordelen kan hebben. Maakt je toch wat meer menselijk.
Is juist leuk: heb je de volgende keer weer eens een ander onderwerp om over te praten bij die klant
Als je een klant tegenkomt in een parenclub, kan ik het me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar je komt toch wel meer mensen in het wild tegen in je vrihe tijd? Ik zou me er niet druk om naken, je gaat toch niet samen?
nou en.

Weet je hoeveel leerlingen ik tegenkom als ik ´s nachts (of overdag, of met een prullebak in mn hand, of met mn vieze tuinkleren) door de stad loop?
quote:Bagheera schreef op 15 juli 2011 @ 17:41:

Als je een klant tegenkomt in een parenclub, kan ik het me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar je komt toch wel meer mensen in het wild tegen in je vrihe tijd? Ik zou me er niet druk om naken, je gaat toch niet samen?In een parenclub lijkt me het probleem niet, je hebt er dan dezelfde ideeen over. Op de stoep van de parenclub, als je net naar buiten komt ligt iets anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Festival terreinen zijn meestal mega en je moet soms moeite doen om vrienden tegen te komen dus ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Als je hem toch tegenkomt gewoon oppervlakkig praatje houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven