Werk & Studie alle pijlers

flexibele opvang

07-02-2018 08:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug van het schoolplein.
Een discussie gehad met een moeder die op zoek is naar een baan maar zegt dat het erg lastig is i.v.m. kind die naar speciaal onderwijs gaat en met busje word thuis gebracht.

Ze heeft nu een baan aangeboden gekregen op oproep basis.
Ze zegt zelf dat dit niet te regelen is omdat ze dan maar kort van te voren weet wanneer ze moet werken.

Volgens mij bestaat er zoiets als flexibele gastouder opvang bij je thuis en kan je elke keer als je moet werken die inzetten.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:30
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.
Een oproepbaan is volgens mij niet echt handig voor haar nee. En gemeentes hebben er geen geld voor (over) om het beter te regelen.

Maar serieus: waar bemoei je je mee? En: laat het gaan, het is niet jou pakkiean.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:30
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.
Nee hoor maar een baan op oproepbasis is dan gewoon erg onhandig in haar situatie.
Een baan met vaste uren, op gunstige tijden is beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet voor haar oppassen, want ik heb een baan.
Ze moet dus gewoon een baan met vaste uren nemen.
Alle reacties Link kopieren
Eloise_Xennakiss schreef:
07-02-2018 09:47
Nee hoor maar een baan op oproepbasis is dan gewoon erg onhandig in haar situatie.
Een baan met vaste uren, op gunstige tijden is beter.
En niet alleen met een kind op speciaal onderwijs. Ik heb een tijdje in een call center gewerkt. 4 weken van te voren het rooster. Ook steeds andere dagen, avonden werken, daar komt heel wat geregel bij kijken. En toen had ik 1 kind van 2 jaar. Laat staan als het er 3 zijn die op verschillende scholen zitten.
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:30
Dan werkt de gemeente zichzelf tegen want die wil ook minder bijstandsmoeders.
Dus als je een gehandicapt kind hebt heb je in Nederland minder kans op een baan.

Wat moet de gemeente doen dan? Super flexibele gastouders die geen cent extra vragen toveren?? Een oproepbaan is niet handig als je jonge kinderen hebt, last minute opvang regelen is gewoon lastig, ook bij een bso. Je kan van een gastouder niet verwachten dat ze haar hele week vrijhoud omdat jij misschien belt en een bso mag maar een x aantal kinderen per leidster hebben dus daar kan ook niet altijd zomaar een extra kind terecht dat moet wel vooraf geregeld worden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:02
Ze kan toch gewoon haar andere twee kinderen naar BSO van reguliere school doen of ook door gastouder laten ophalen en het andere kind thuis op wachten.
Dat is gewoon goed geregeld in Nederland lijkt mij. We moeten toch allemaal kunnen werken.
Koekoek.

Dus ze zou bij een organisatie 2 kinderen onderbrengen en het andere kind thuis flexibele gastouderopvang? Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar dit is praktisch heel lastig. In sommige wijken/gebieden is het al moeilijk om uberhaupt een gastouder te vinden die voorschoolse opvang aanbiedt. Gastouderschap aan huis is nog lastiger.

Ik begrijp werkelijk niet dat jij hier iets over durft te zeggen tegen die moeder. Ze zal het moeilijk genoeg hebben!
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:55
Ik kan niet voor haar oppassen, want ik heb een baan.
Ze moet dus gewoon een baan met vaste uren nemen.
Nou, je hebt zelf het antwoord op je eigen vraag! Goed zo :thumbsup: .

En zeg vanmiddag even iets aardigs tegen die moeder op het plein als je Youendi straks gaat ophalen.
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:55
Ik kan niet voor haar oppassen, want ik heb een baan.
Ze moet dus gewoon een baan met vaste uren nemen.
Ja moet ze gewoon even nemen.
Want de werkgevers staan voor dr in de rij hoor. Banen met vaste uren zat te vinden. O_o
Alle reacties Link kopieren
Lavalampje* schreef:
07-02-2018 10:17
Nou, je hebt zelf het antwoord op je eigen vraag! Goed zo :thumbsup: .

En zeg vanmiddag even iets aardigs tegen die moeder op het plein als je Youendi straks gaat ophalen.
:rolling: :rofl:
Lijkt erop dat jij een mening hebt hierover. Eenmening die je niet direct of graag ventileert daar deze gekleurd is. Een mening die betreffende moeder niet bepaald positief zal laten uitblinken.

Ik vermoed het....kan me uiteraard vergissen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt dus niet oppassen, want je werkt fulltime? En mag ik raden: je moeder past op?
...
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
07-02-2018 09:55
Ik kan niet voor haar oppassen, want ik heb een baan.
Ze moet dus gewoon een baan met vaste uren nemen.
En wie ben jij dan?
Mijn god waar bemoei je je mee.
Wat een wonderlijk topic.

Het ontgaat mij compleet waarom je een willekeurige moeder op het schoolplein aanvalt als je niet weet hoe gecompliceerd haar heel bijzondere situatie is. Waarom zou je dat doen? Wat win je hiermee?
Alle reacties Link kopieren
ankalida schreef:
07-02-2018 10:31
Je kunt dus niet oppassen, want je werkt fulltime? En mag ik raden: je moeder past op?
Oh gezellig, dan kan dat andere kind bij TO komen spelen als die moeder werkt! Oma past op :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze moet gewoon een baan met vaste uren nemen joh.. Liggen die inmiddels alweer voor het oprapen?
Voel jij je altijd zo verheven boven een ander trouwens?
Ik heb een tijd in het onderwijs gestaan, 4/5e. Rooster is elk trimester wisselend en je kunt natuurlijk vergaderingen, buitenlesactiviteiten, oudercontacten enzo hebben, plus in de vakanties was opvang niet nodig. Dat was al een lastig verhaal want in principe moest ik dan gewoon het volledige rooster van de opvang betalen en doorgeven wanneer mijn kind (nog niet schoolgaand toen) inderdaad kwam. Erg duur dus, betalen voor wat je niet eens gebruikt.

Gastouders mogen ook een bepaald aantal kinderen en zijn ook liever volgeboekt dan onbetaald plaats voor jouw kind vrij te houden. Bovendien is hier in de regio een grote wachtlijst voor erkende gastouders.
ankalida schreef:
07-02-2018 10:31
Je kunt dus niet oppassen, want je werkt fulltime? En mag ik raden: je moeder past op?
:biggrin:
Het is flauw, ik weet het, maar ik denk het vaak: 'O, de grootouders passen op. Dan is alles zo veel makkelijker qua opvang.'
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval veel goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij hierover discussie aan?
Alle reacties Link kopieren
lisaviva schreef:
07-02-2018 10:51
:biggrin:
Het is flauw, ik weet het, maar ik denk het vaak: 'O, de grootouders passen op. Dan is alles zo veel makkelijker qua opvang.'

Dat is niet flauw, dat is gewoon zo.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik denk dat dit een soort huiswerkopdracht is van een stagiaire bij de gemeente.
Althans dat hoop ik dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven