Werk & Studie alle pijlers

Forensische zorg

14-07-2015 14:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Forensische zorg is toch in TBS klinieken e.d.? Of vergis ik me nu?
Lijkt me ontzettend leuk werk! Helaas is er hier in het oosten weinig van te vinden. Was graag je collega geweest.
quote:Isabela schreef op 14 juli 2015 @ 14:51:

Forensische zorg is toch in TBS klinieken e.d.? Of vergis ik me nu?Ja klopt! Gevangenissen, TBS-klinieken en bijv, forensische verslavingsklinieken.
quote:Suykerspin schreef op 14 juli 2015 @ 14:53:

Lijkt me ontzettend leuk werk! Helaas is er hier in het oosten weinig van te vinden. Was graag je collega geweest.Ja klopt! Balkbrug en Oldenkotte net dicht, maar als het goed is komt er een soort van FPK in Almelo? Anders heb je Assen en ergens in Groningen Mesdagkliniek.
Foutje.
quote:Loes2015 schreef op 14 juli 2015 @ 14:54:

[...]

Ja klopt! Gevangenissen, TBS-klinieken en bijv, forensische verslavingsklinieken.Oke. Lijkt me niet het makkelijkste werk om te doen, maar om daar nou negatief op te reageren vind ik vreemd.
quote:Isabela schreef op 14 juli 2015 @ 15:03:

[...]

Oke. Lijkt me niet het makkelijkste werk om te doen, maar om daar nou negatief op te reageren vind ik vreemd.Ja, maar mensen snappen soms niet dat je met deze doelgroep wil werken en daarmee in aanraking wil komen, om wat ze gedaan hebben. Daarbij ben ik een vrouw en wordt ik al snel als kwetsbaar gezien, omdat ik met een mannelijke populatie werk. Dus word ik voor 'gek' verklaard.
quote:Loes2015 schreef op 14 juli 2015 @ 14:56:

[...]

Ja klopt! Balkbrug en Oldenkotte net dicht, maar als het goed is komt er een soort van FPK in Almelo? Anders heb je Assen en ergens in Groningen Mesdagkliniek.De FPK in Almelo is idd gerealiseerd, volgens mij net open. Helaas hebben ze daar, voor zover ik weet, alleen verpleegkundigen aan het werk en ik ben SPH opgeleid. Probeer dit wel in de gaten te houden, ooit eens de overstap maken naar de forensische zorg staat nog wel in de planning! Waar werk jij? Kun je vertellen waarom het zo leuk is? Ik heb namelijk een beeld in mijn hoofd van hoe het zal zijn, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dat een reëel beeld is
quote:Suykerspin schreef op 14 juli 2015 @ 15:09:

[...]

De FPK in Almelo is idd gerealiseerd, volgens mij net open. Helaas hebben ze daar, voor zover ik weet, alleen verpleegkundigen aan het werk en ik ben SPH opgeleid. Probeer dit wel in de gaten te houden, ooit eens de overstap maken naar de forensische zorg staat nog wel in de planning! Waar werk jij? Kun je vertellen waarom het zo leuk is? Ik heb namelijk een beeld in mijn hoofd van hoe het zal zijn, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dat een reëel beeld is

Oh zelfs al open? Het is best snel gegaan dan, of ik ben er pas heel laat achter gekomen, haha..

Alleen verpleegkundigen? Ik heb genoeg collega's die SPH hebben gedaan. Waar zou jij graag willen werken? En zou je bijvoorbeeld in met jeugd willen werken? En wat lijkt je zo leuk aan het werk? Haha, nu ben ik uiteraard heel erg benieuwd naar jouw beeld. Er zijn elk jaar open dagen bij justitiële inrichtingen. Ik zou daar een keer naartoe gaan, dan weet je hoe het is.

Ik vind het leuk omdat ik continu nieuwe uitdagingen vindt en er elke nieuwe vraagstukken zijn om over na te denken. Zo is geen patiënt hetzelfde en blijf zoeken naar oplossingen/beste aanpak voor elk individu. Er gebeurt altijd wat op een afdeling en zo vind ik het interessant om te zien wat iets doet in de groepsdynamiek. Daarnaast zijn de patiënten die er zitten ook gewoon mensen, waar je enorm mee kan lachen bijvoorbeeld.
Er zijn geen landelijke open dagen meer van DJI, het wordt nu aan de instellingen overgelaten of ze nog wat willen organiseren. Ik vond het in ieder geval altijd wel interessant.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Loes2015 schreef op 14 juli 2015 @ 15:17:

[...]

Oh zelfs al open? Het is best snel gegaan dan, of ik ben er pas heel laat achter gekomen, haha..

Alleen verpleegkundigen? Ik heb genoeg collega's die SPH hebben gedaan. Waar zou jij graag willen werken? En zou je bijvoorbeeld in met jeugd willen werken? En wat lijkt je zo leuk aan het werk? Haha, nu ben ik uiteraard heel erg benieuwd naar jouw beeld. Er zijn elk jaar open dagen bij justitiële inrichtingen. Ik zou daar een keer naartoe gaan, dan weet je hoe het is.

Ik vind het leuk omdat ik continu nieuwe uitdagingen vindt en er elke nieuwe vraagstukken zijn om over na te denken. Zo is geen hetzelfde en blijf zoeken naar oplosngen/beste aanpak voor elk individu. Er gebeurt altijd wat op een afdeling en zo vind ik het interessant om te zien wat iets doet in de groepsdynamiek. Daarnaast zijn de patiënten die er zitten ook gewoon mensen, waar je enorm mee kan lachen bijvoorbeeld.Echt?! Ook SPH'ers? Ik hoor altijd dat men liever verpleegkundigen heeft ivm medicatie enzo! Wat mij leuk lijkt is dat ik weer moet denken in mijn werk. Veel bewuster moet zijn in het contact met cliënten, meer nadenken over mijn houding, mijn doen en laten en over het algemeen bewuster moet werken dan ik nu doe. Verder lijkt het me ontzettend fijn om de mensen die op zo'n afdeling zitten zo te ondersteunen dat ze een zo plezierig mogelijke dag hebben. Ook wat jij noemt de groepsdynamiek vind ik leuk, die mis ik nu grotendeels in mijn werk en dus ook het inspelen hierop en te proberen het zo te sturen dat men er profijt van heeft en een ieder zich fijn en veilig kan voelen op een afdeling. Jeugd trekt me dan weer niet zo .
Almelo is trouwens open sinds maart las ik net, dus nog niet zo heel lang
quote:Suykerspin schreef op 14 juli 2015 @ 15:46:

[...]

Echt?! Ook SPH'ers? Ik hoor altijd dat men liever verpleegkundigen heeft ivm medicatie enzo! Wat mij leuk lijkt is dat ik weer moet denken in mijn werk. Veel bewuster moet zijn in het contact met cliënten, meer nadenken over mijn houding, mijn doen en laten en over het algemeen bewuster moet werken dan ik nu doe. Verder lijkt het me ontzettend fijn om de mensen die op zo'n afdeling zitten zo te ondersteunen dat ze een zo plezierig mogelijke dag hebben. Ook wat jij noemt de groepsdynamiek vind ik leuk, die mis ik nu grotendeels in mijn werk en dus ook het inspelen hierop en te proberen het zo te sturen dat men er profijt van heeft en een ieder zich fijn en veilig kan voelen op een afdeling. Jeugd trekt me dan weer niet zo .Ja overgrote deel van mijn collega's heeft geen verpleegkunde achtergrond. Ja klopt helemaal wat je zegt. Je moet je veel bewuster zijn van allerlei dingen en ze zijn meestal niet beroerd om je ergens op aan te spreken, haha.. Je moet er wel mee om kunnen gaan, maar ik vind het super leuk werk!
quote:Loes2015 schreef op 14 juli 2015 @ 15:51:

[...]

Ja overgrote deel van mijn collega's heeft geen verpleegkunde achtergrond. Ja klopt helemaal wat je zegt. Je moet je veel bewuster zijn van allerlei dingen en ze zijn meestal niet beroerd om je ergens op aan te spreken, haha.. Je moet er wel mee om kunnen gaan, maar ik vind het super leuk werk!Klinkt goed! Na mn verlof maar eens een poging wagen! Hahah wat assertiviteit is precies wat ik momenteel mis, ik hou ervan!
Het is werk wat mij niet zou liggen, maar ik kan me best voorstellen dat dat voor iemand anders wel zo is. Waarom zou je daar in vredesnaam negatief op reageren? Die mensen zijn vast niet allemaal lieverdjes, maar het blijven mensen die als zodanig behandeld moeten worden.

Maar ach, ik werk op een afdeling voor Maag-Darm ziekten, dat vinden veel mensen ook vreselijk.
quote:Loes2015 schreef op 14 juli 2015 @ 15:06:

[...]

Ja, maar mensen snappen soms niet dat je met deze doelgroep wil werken en daarmee in aanraking wil komen, om wat ze gedaan hebben. Daarbij ben ik een vrouw en wordt ik al snel als kwetsbaar gezien, omdat ik met een mannelijke populatie werk. Dus word ik voor 'gek' verklaard.

Ik vind dit eigenlijk wel een heel aparte reactie van je omgeving. Over hoeveel mensen hebben we het die zo reageren? En wat is precies 'voor gek verklaren'. Ga je met mensen om die soms wat bot kunnen zijn? Ik maak wel regelmatig mee dat mensen tegen me zeggen 'oooh, dat zou ik echt niet kunnen!' of 'ik zou helemaal gek worden' maar daarmee bedoelen ze niet dat ík gek ben. Ik werk overigens niet in de forensische zorg (lijkt me ook niks voor mij, er zijn hier wel vacatures op het moment ) maar wel met een 'lastige' doelgroep die ook dingen doet die door de maatschappij behoorlijk afgekeurd wordt, maar dan toch een doelgroep die net wat minder 'agressief' overkomt.

Niks mis mee als vrouw in de forensische zorg. Als jij gewoon je werk goed doet lijkt het me prima, toch?
quote:Suykerspin schreef op 14 juli 2015 @ 15:46:

[...]

Echt?! Ook SPH'ers? Ik hoor altijd dat men liever verpleegkundigen heeft ivm medicatie enzo! Wat mij leuk lijkt is dat ik weer moet denken in mijn werk. Veel bewuster moet zijn in het contact met cliënten, meer nadenken over mijn houding, mijn doen en laten en over het algemeen bewuster moet werken dan ik nu doe. Verder lijkt het me ontzettend fijn om de mensen die op zo'n afdeling zitten zo te ondersteunen dat ze een zo plezierig mogelijke dag hebben. Ook wat jij noemt de groepsdynamiek vind ik leuk, die mis ik nu grotendeels in mijn werk en dus ook het inspelen hierop en te proberen het zo te sturen dat men er profijt van heeft en een ieder zich fijn en veilig kan voelen op een afdeling. Jeugd trekt me dan weer niet zo .JJI of een jongerengroep in de jeugd-ggz of jeugdzorg is dan misschien ook iets voor jou! SPH is een goede opleiding hiervoor. Laat maar, had je laatste zin niet gezien al vraag ik me wel af waarom iets in de forensische zorg (breed begrip, het reikt natuurlijk van gesloten inrichtingen tot reclasseringsmedewerker tot verslavingszorg en toeleiden naar werk en terug in de maatschapij) je wel trekt maar jongeren niet? Beetje off-topic misschien.
quote:blijekip schreef op 15 juli 2015 @ 14:36:

[...]

JJI of een jongerengroep in de jeugd-ggz of jeugdzorg is dan misschien ook iets voor jou! SPH is een goede opleiding hiervoor. Laat maar, had je laatste zin niet gezien al vraag ik me wel af waarom iets in de forensische zorg (breed begrip, het reikt natuurlijk van gesloten inrichtingen tot reclasseringsmedewerker tot verslavingszorg en toeleiden naar werk en terug in de maatschapij) je wel trekt maar jongeren niet? Beetje off-topic misschien.

Ik heb al vanalles gezegd over forensische zorg, maar nog helemaal niet dat ik het een rare reactie vind van je omgeving! Ik zie in mijn omgeving ook veel mensen met een baan die mij niet aanspreekt (technische sector bijvoorbeeld), maar dan nog...ieder z'n ding toch?!

Wb jouw reactie blije kip: jeugd is een doelgroep die mij sowieso helemaal niet trekt. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom niet. Ik vind cliënten waar pit in zit en waar ik wat tegengas van krijg heerlijk, maar van jongeren kan ik het dan weer niet zo goed hebben, puur gevoelsmatig en niet te onderbouwen neig ik toch echt naar volwassenenzorg
quote:Suykerspin schreef op 14 juli 2015 @ 16:16:

[...]

Klinkt goed! Na mn verlof maar eens een poging wagen! Hahah wat assertiviteit is precies wat ik momenteel mis, ik hou ervan!Ik weet niet hoelang je verlof nog duurt, maar ik zie nu deze vacature

http://www.werkenbijdimen ... iotherapeut-fpa-transfore
.
quote:Loes2015 schreef op 22 juli 2015 @ 16:37:

[...]

Ik weet niet hoelang je verlof nog duurt, maar ik zie nu deze vacature

http://www.werkenbijdimen ... iotherapeut-fpa-transfore

Wat lief dat je meedenkt! Dank je! Deze is vervanging voor zwangerschapsverlof en valt nagenoeg tegelijk met mijn eigen verlof

Nog even wachten dus!
Ik heb 5 jaar in een tbs kliniek gewerkt en herken het wel een beetje, mensen verwachten sensatie verhalen. Maar ach, er is ook wel wat leuks in de aanbieding om ze te vertellen. Voor gek verklaard ben ik nog nooit. Ik heb er met plezier gewerkt en zou zo weer terug gaan. Een hele interessante patiëntencategorie.
Ik wil graag in de forensische zorg of jeugdzorg werken. Een tijdje terug heb ik een rondleiding gehad in de Vanmesdag in Groningen (TBS/forensisch ziekenhuis) en dit is iets wat mij zeker trekt. Op dit moment ben ik nog bezig mijn opleiding, dus ik moet nog even geduld hebben haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven