Foutje in sollicitatie
dinsdag 27 december 2011 om 20:27
Ik las vanochtend een hele interessante vacature voor mij waarvan vandaag de laatste dag was dat ik kon reageren. Ik heb me als een gek helemaal in zitten lezen en heb mijn cv en brief aangepast op de functie. Ik ben best tevreden over mijn brief en cv. Uit mijn CV blijkt heel goed dat mijn opleiding en werkervaring aansluit bij de functie.
Maar de brief is verstuurd en ik ontdekte net één foutje.
In de laatste alinea schrijf ik namelijk dat ik heel graag de afdeling communicatie wil komen versterken.
De fout:
Ik zag nu dat de afdeling 'publiek' heet. (Dit las ik later op hun website. In de vacature werd de afdeling niet genoemd.
In de laatste alinea schrijf ik namelijk dat ik heel graag de afdeling communicatie wil komen versterken.
De fout:
Ik zag nu dat de afdeling 'publiek' heet. (Dit las ik later op hun website. In de vacature werd de afdeling niet genoemd.
dinsdag 27 december 2011 om 20:33
Maar nogmaals, ik zou het geen pluspunt vinden. Of het heel erg is, dat weet ik niet, dat ligt natuurlijk aan de andere kandidaten.
Heb je je sollicitatie gemaild? Dan zou je misschien nog de juiste versier er achteraan kunnen mailen, met het verzoek de vorige te deleten.
Heb je je sollicitatie gemaild? Dan zou je misschien nog de juiste versier er achteraan kunnen mailen, met het verzoek de vorige te deleten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 december 2011 om 20:37
dinsdag 27 december 2011 om 20:51
dinsdag 27 december 2011 om 20:52
quote:yoshe schreef op 27 december 2011 @ 20:46:
Ik zou het zeker niet doen, de kans is groot dat ze er over heen lezen. Als je nog een brief stuurt, dan maak je ze er alleen maar attent op.Of het geeft juist aan dat je zelf hebt geconstateerd dat je een foutje hebt gemaakt en dit graag recht wilt zetten omdat je een foutloze brief wilt sturen.
Ik zou het zeker niet doen, de kans is groot dat ze er over heen lezen. Als je nog een brief stuurt, dan maak je ze er alleen maar attent op.Of het geeft juist aan dat je zelf hebt geconstateerd dat je een foutje hebt gemaakt en dit graag recht wilt zetten omdat je een foutloze brief wilt sturen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 december 2011 om 20:59
dinsdag 27 december 2011 om 21:04
Ik heb wel eens de naam van de eigenaar van een bedrijf (en de naam van het bedrijf = dezelfde) verkeerd gespeld... Kreeg er tijdens het gesprek een opmerking over, kon wel door de grond zakken!
Toch aangenomen, dus hij vond het niet erg schijnbaar
Toch aangenomen, dus hij vond het niet erg schijnbaar
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 27 december 2011 om 21:11
Juist omdat het communicatie is, zou het voor mij wel zwaarwegend zijn. Maar springt je brief er bovenuit door een goede verwoording van je motivatie, zou ik absoluut uitnodigen voor een gesprek..
Oh ik lees net dat de afdeling niet genoemd is in de vacature... dat verandert de zaak een beetje...
Spannend.. hoop dat je snel iets hoort...
Oh ik lees net dat de afdeling niet genoemd is in de vacature... dat verandert de zaak een beetje...
Spannend.. hoop dat je snel iets hoort...
dinsdag 27 december 2011 om 21:12
Ik werk al een aantal jaren als recruiter en heb ook veel contacten met andere recruiters en managers bij wie sollicitaties terecht komen. Mijn ervaring is dat de meeste brieven amper gelezen worden. En als ze al gelezen worden dan wordt de tekst vluchtig gescand i.p.v. aandachtig bestudeerd. In deze arbeidsmarkt komen er nl. zoveel reacties binnen dat het haast niet te doen is om alle brieven goed te lezen. Uiteraard zijn er ook wel organisaties waar de brieven wel gelezen worden, maar ik zou ervan uitgaan dat men de fout niet eens opmerkt. De meeste aandacht gaat uit naar het CV.
dinsdag 27 december 2011 om 21:30
quote:Nova78 schreef op 27 december 2011 @ 21:24:
Ik vind het wel slordig overigens, zeker als je het wel had kunnen weten door goed te lezen. Maar ik zou er geen gecorrigeerde versie achteraan sturen.
Heb aan mijn OP even toegevoegd dat het niet in de opgestelde vacature stond. Ik las het later op de website.
Hoe dan ook bedankt! Ik heb inmiddels al wel begrepen dat ik er beter geen brief achteraan moet sturen in verbeterde vorm. Anderzijds kan ik mezelf ook niet teveel verwijten ... het is best een goede poging met weinig tijd om voor te bereiden en te corrigeren. Afwachten maar ...
Ik baal wel gigantisch maar gok er maar op dat men er misschien overheen leest zoals anderen aangeven.
Ik vind het wel slordig overigens, zeker als je het wel had kunnen weten door goed te lezen. Maar ik zou er geen gecorrigeerde versie achteraan sturen.
Heb aan mijn OP even toegevoegd dat het niet in de opgestelde vacature stond. Ik las het later op de website.
Hoe dan ook bedankt! Ik heb inmiddels al wel begrepen dat ik er beter geen brief achteraan moet sturen in verbeterde vorm. Anderzijds kan ik mezelf ook niet teveel verwijten ... het is best een goede poging met weinig tijd om voor te bereiden en te corrigeren. Afwachten maar ...
Ik baal wel gigantisch maar gok er maar op dat men er misschien overheen leest zoals anderen aangeven.