Werk & Studie alle pijlers

Foutloos werken

02-07-2010 15:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb ooit eens bij een klein bedrijf gewerkt ( ± 15 man personeel ) waar geëist werd door de eigenaar dat er geen fouten gemaakt mochten worden, en zeker het kantoor niet.

Veel argwaan en achterdocht alsof je derde la van onderen fungeerden als stortplaats van uitzoek klussen.

Zijn eigen fouten kwam ik natuurlijk best weleens tegen in de boekhouding echter zei ik nooit wat als hij weer eens arrogant over zichzelf vertelde dat hij nooit fouten maakten.

Hoe zouden jullie reageren op zo'n type ?
Hey Arion!

Ik zou wegwezen... precies de reden dat ik mijn andere topic ook opende.....
quote:Sha_la schreef op 02 juli 2010 @ 15:45:

Hey Arion!

Ik zou wegwezen... precies de reden dat ik mijn andere topic ook opende.....Je zat toch niet op mijn oude plek ?
Mijn man vertelde gisteren over het " Ome Piet bedrijf".

Er zijn mensen - zeg Ome Piet- die ondernemer zijn. Ze starten een bedrijf. Dat gaat goed. Dan gaan ze mensen aannemen. Dat gaat goed. Dan komen er meer mensen. Ze stuiten dan op een aantal hobbels. Als er 3 mensen zijn, is het nog allemaal goed te overzien. Bij 15 wordt het al een ander verhaal. Dan moet Ome Piet leren loslaten. Accepteren dat anderen andere werkwijzen hebben.Ik denk dat jouw voormalig baas Ome Piet was. Het ligt aan het type werknemer of hij of zij voor ome Piet kan en wil werken. Ik niet.
Hahaha, nee, vermoedelijk niet. Mijn " Ome Piet" is net gestart....
.... zo weer terug op jouw topic... even kijken hoe de mannen achter het balletje rennen...
Ik had te maken met 3 Ome Pieten.....erugh vermoeiend kan ik je melden.
Ik zou die fouten dus wél laten zien. Niet om een punt te hebben, maar dat hij er wat van kan leren.
Ik zou op zoek gaan naar een andere baan. (Als reactie op je vraag hoe we op zo'n type reaqeren). Iemand die niet begrijpt dat er spaanders vallen waar gehakt wordt, dat lijkt me heel lastig werken.
Mooi gezegd, HH...

Ik weet niet of Ome Piet leert van zijn fouten. Ik denk dat Ome Piet dat doorgaans niet graag ziet en gewoon blijft ontkennen...
Ik zou hem toch subtiel even wijzen op zijn fouten, ook al was het voor mijn eigen gevoel. Waarschijnlijk zou hij daar wel een heel goed excuus :puke: voor hebben...
Oh ik zou hem wel wijzen op de fouten die ik van hem tegenkom...Dat doe ie toch ook bij mij?
Ik had destijds een tijdelijk contract, had het geld hard nodig dus had ik niet te veel noten op zang. Misschien niet goed, maar ik wilde qua arbeid even rust op het front.
Dat moet best een lastige situatie geweest zijn! Hoe is het uiteindelijk gegaan? Gewoon weggegaan na einde contract, of barstte de bom eerder al?
quote:Sha_la schreef op 02 juli 2010 @ 20:41:

Dat moet best een lastige situatie geweest zijn! Hoe is het uiteindelijk gegaan? Gewoon weggegaan na einde contract, of barstte de bom eerder al?Einde contract , vond het ook niet erg.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Wie beweert geen fouten te maken, werkt dus niet.
quote:rider schreef op 03 juli 2010 @ 10:47:

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Wie beweert geen fouten te maken, werkt dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven