frankeerapparaat aanschaffen of niet?
maandag 12 oktober 2009 om 15:07
Misschien een vreemde vraag maar weet iemand hier wanneer het de moeite (en de kosten) loont voor een bedrijf om een frankeerapparaat aan te schaffen? Hoeveel post moet verstuurd worden om hier voordeel bij te hebben?
Als er bijvoorbeeld zo'n 500 poststukken per maand verstuurd worden, verdeeld over 2 a 3 mailings (klein bedrijf), is het dan aan te raden dit met postzegels te frankeren of zou een frankeerapparaat dan verstandiger zijn? Volgens de info die ik op de site van tnt lees is dit zeker de moeite waard, maar mijn werkgever denkt daar anders over waardoor ik me suf plak aan postzegels.
Als er bijvoorbeeld zo'n 500 poststukken per maand verstuurd worden, verdeeld over 2 a 3 mailings (klein bedrijf), is het dan aan te raden dit met postzegels te frankeren of zou een frankeerapparaat dan verstandiger zijn? Volgens de info die ik op de site van tnt lees is dit zeker de moeite waard, maar mijn werkgever denkt daar anders over waardoor ik me suf plak aan postzegels.

maandag 12 oktober 2009 om 15:22
Op het rolletje zegels van 200 stuks dat ik eens in de zoveel tijd bij het postkantoor koop staat dat het al voordeliger is om een frankeermachine te kopen. Ik denk dat het met 500 poststukken wel rendabel is, maar ik vermoed dat de verkoper van het frankeerapparaat er veel meer over kan vertellen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 12 oktober 2009 om 15:33
Zo'n frankeermachine is niet goedkoop en tegenwoordig is het frankeren van brieven tot 20gram net zo duur als met postzegels. alleen als je veel post boven dat gewicht verstuurd is het rendabeler om een frankeermachine te kopen of te huren. Het scheelt natuurlijk wel wat in tijd, het plakken van postzegels is kost meer tijd. Verder kun je natuurlijk bij mailings vanaf 250 stuks deze aanmelden als partijenpost, dat is nog goedkoper (en makkelijker) maar dat wist je ws al.
maandag 12 oktober 2009 om 16:05
Weet niet of het nog bestaat, maar een jaar of 5 geleden had je nog port-betaald gemengd.
Je gebruikt portbetaald enveloppen, en je vult iedere dag een lijst in van wat je verzendt per gewichtsklasse.
eens per maand komt de rekening.
bel eens met de zakelijke markt van de post, die kunnen je meer vertellen.
Je gebruikt portbetaald enveloppen, en je vult iedere dag een lijst in van wat je verzendt per gewichtsklasse.
eens per maand komt de rekening.
bel eens met de zakelijke markt van de post, die kunnen je meer vertellen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

maandag 12 oktober 2009 om 16:51
maandag 12 oktober 2009 om 16:52
Het zijn inderdaad bijna uitsluitend brieven tot 20 gr. En meestal gaan er geen 250 tegelijk de deur uit, dit gaat in delen.
Bij ons zou het dus meer gaan om besparing van tijd dan om besparing van kosten ... ben bang dat de baas dat niet genoeg reden vindt.
Ik heb eens bij Frama op de site gekeken maliboo, maar die prijzen liegen er niet om. Wist niet dat die apparaten zo duur waren zeg!
Waarschijnlijk wordt dat nog een aantal jaren postzegels plakken!
Bij ons zou het dus meer gaan om besparing van tijd dan om besparing van kosten ... ben bang dat de baas dat niet genoeg reden vindt.
Ik heb eens bij Frama op de site gekeken maliboo, maar die prijzen liegen er niet om. Wist niet dat die apparaten zo duur waren zeg!
Waarschijnlijk wordt dat nog een aantal jaren postzegels plakken!
maandag 12 oktober 2009 om 16:59
Als je af en toe een grote mailing de deur uit doet dan zou ik inderdaad kijken naar de opties voor een mailing. Dit hoeft trouwens niet persé bij TNT. Je kunt ook kijken bij Sandd (en er zijn nog een paar anderen, die zou ik op moeten zoeken in m'n aantekeningen). Deze bezorgen op wat minder dagen dan TNT, maar daar betaal je dan ook minder voor.
Port Betaald Gemengd is na de invoering van de postwet minder interessant geworden omdat er nu nog eens 19% BTW overheen komt (tenzij je BTW terug kan vorderen, dan is het nog steeds een goede oplossing).
Het is belangrijk alle opties naast elkaar te zetten. En een frankeerboer zal natuurlijk altijd aanraden een frankeermachine te kopen/leasen. Als je nu over een maand verspreid 500 stukken verstuurd is het inderdaad wel handig. Maar als je een paar keer een bulk de deur uit doet, dan zou ik toch even verder kijken naar andere mogelijkheden.
En bel inderdaad eens naar de Zakelijke hulpdesk van TNT...
Port Betaald Gemengd is na de invoering van de postwet minder interessant geworden omdat er nu nog eens 19% BTW overheen komt (tenzij je BTW terug kan vorderen, dan is het nog steeds een goede oplossing).
Het is belangrijk alle opties naast elkaar te zetten. En een frankeerboer zal natuurlijk altijd aanraden een frankeermachine te kopen/leasen. Als je nu over een maand verspreid 500 stukken verstuurd is het inderdaad wel handig. Maar als je een paar keer een bulk de deur uit doet, dan zou ik toch even verder kijken naar andere mogelijkheden.
En bel inderdaad eens naar de Zakelijke hulpdesk van TNT...
maandag 12 oktober 2009 om 17:01
Wij hebben er ook een van Ruys. Vreselijk traag is-ie...mailings besteden wij uit, is niet te doen met dat apparaat.
Het meest onhandige aan het ding vind ik echter dat je er een bedrag op moet storten, en als dat bijna op is (en dat gaat altijd sneller dan je denkt) blokkeert ie en moet je eerst opwaarderen.
Hiervoor was er een Frama en die was prima, maar wel duurder.
Ik zit overigens net naar de TNT digitale postzegel te kijken, is dat wat?
Het meest onhandige aan het ding vind ik echter dat je er een bedrag op moet storten, en als dat bijna op is (en dat gaat altijd sneller dan je denkt) blokkeert ie en moet je eerst opwaarderen.
Hiervoor was er een Frama en die was prima, maar wel duurder.
Ik zit overigens net naar de TNT digitale postzegel te kijken, is dat wat?
maandag 12 oktober 2009 om 17:48
Wij gebruiken een port betaald stempel.
Dit gaat sneller dan zegelen.
De stempel zelf kost 11 euro 60 geloof ik. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Ik weet niet hoe het zit met 'gemengd', want wij hebben alleen grote mailings met dezelfde inhoud. Wel sorteren we op regiopost en overige bestemmingen.
Dit gaat sneller dan zegelen.
De stempel zelf kost 11 euro 60 geloof ik. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Ik weet niet hoe het zit met 'gemengd', want wij hebben alleen grote mailings met dezelfde inhoud. Wel sorteren we op regiopost en overige bestemmingen.
maandag 12 oktober 2009 om 18:05
Misschien is deze firma iets voor je? Ik bestel daar ook mijn postzegels (verstuur zelf veel post, hobbygerelateerd), je betaalt minder dan het normale bedrag bij de TNT en ze kunnen voor bedrijven etc ook nog de postzegels voor je plakken als jij de enveloppen aanlevert. Ze leveren snel, ik ben tevreden over ze (en nee, geen aandelen of mijn eigen bedrijf oid!).
En je krijgt ook nog eens gemengde, kleurrijke postzegels (uit het guldentijdperk, die gewoon nog geldig zijn) dus je mailing valt extra op!
-------------
Ook bieden wij de mogelijkheid om uw bedrijfsenveloppen voor u te frankeren.
De werkwijze hiervoor is als volgt:
• U levert de enveloppen, meestal gaat dit per doos van 500 stuks.
• Voor uw gemak en onze efficiëntie vragen wij, afhankelijk van het aantal enveloppen wat u gebruikt, om meerdere dozen te leveren zodat wij vooruit kunnen werken. U hoeft dan maar te bellen en wij sturen u de
enveloppen toe. (GRATIS)
• Voor 500 enveloppen frankeren betaalt u bij het postkantoor ¤220,00.
• Voor 500 enveloppen frankeren bij PostzegelsMetKorting.nl betaalt u, wanneer wij ze voor u plakken, slechts ¤187,00 (uw voordeel 15%)
• Wanneer u ervoor kiest om zelf de combinaties van ¤0,44 te plakken dan betaalt u slechts ¤175,00 (uw voordeel 20%)
Wij leveren aan bedrijven, verenigingen, instellingen, particulieren enz. en dit aantal groeit nog dagelijks!
Ga naar de site en doe uw voordeel met het bestellen van uw zegels
En je krijgt ook nog eens gemengde, kleurrijke postzegels (uit het guldentijdperk, die gewoon nog geldig zijn) dus je mailing valt extra op!
-------------
Ook bieden wij de mogelijkheid om uw bedrijfsenveloppen voor u te frankeren.
De werkwijze hiervoor is als volgt:
• U levert de enveloppen, meestal gaat dit per doos van 500 stuks.
• Voor uw gemak en onze efficiëntie vragen wij, afhankelijk van het aantal enveloppen wat u gebruikt, om meerdere dozen te leveren zodat wij vooruit kunnen werken. U hoeft dan maar te bellen en wij sturen u de
enveloppen toe. (GRATIS)
• Voor 500 enveloppen frankeren betaalt u bij het postkantoor ¤220,00.
• Voor 500 enveloppen frankeren bij PostzegelsMetKorting.nl betaalt u, wanneer wij ze voor u plakken, slechts ¤187,00 (uw voordeel 15%)
• Wanneer u ervoor kiest om zelf de combinaties van ¤0,44 te plakken dan betaalt u slechts ¤175,00 (uw voordeel 20%)
Wij leveren aan bedrijven, verenigingen, instellingen, particulieren enz. en dit aantal groeit nog dagelijks!
Ga naar de site en doe uw voordeel met het bestellen van uw zegels
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 12 oktober 2009 om 18:48
Ik heb een bijbaantje gehad waar we zo'n ding gebruikten... was een beetje een oud onding. Met die machine kon je vrij makkelijk fouten maken waardoor brieven te hoog gefrankeerd werden.
Neem die factor ook mee in de berekening. Je plakt niet zo snel 3 euro postzegels teveel maar met een machine maak je makkelijk fouten.
(Of ze moeten nu beter te bedienen zijn... vast wel eigenlijk)
Neem die factor ook mee in de berekening. Je plakt niet zo snel 3 euro postzegels teveel maar met een machine maak je makkelijk fouten.
(Of ze moeten nu beter te bedienen zijn... vast wel eigenlijk)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain