Werk & Studie alle pijlers

Frustratie op werk..

12-04-2011 20:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb zelf een probleem en wil graag weten of jullie jezelf hierin herkennen.

Ik werk nu 5 jaar op een laboratorium dat onderzoek doet naar micro-organisme in grond en heb het goed naar mijn zin. Deel productie werk en deel nieuwe projecten werk. Nu mag ik geen nieuwe projecten doen omdat ik te goed ben in het runnen en de planning van de routine werk. Nu heb ik 2 grote fouten gemaakt in een maand tijd.

Nu zit ik in een dip. Ik voel me echt zo rot omdat ik het wel vooruit wil,projectwerk, maar ook snap dat mijn baas mij geen ander kansen geef.

Ik moet echt proberen om dingen los te laten en echt te concentreren op MIJN werk en niet op wat andere doen. Ik heb hier echt moeite mee.

Als iemand hier tips heeft hoor ik het graag!
Waarom precies mag jij van jouw baas nou geen nieuwe projecten doen? Omdat je te goed bent in het runnen het plannen van routine werk OF omdat je die 2 grote fouten hebt gemaakt? Lijken mij 2 verschillende dingen namelijk die een verschillende aanpak vereisen...
Tja dit is lastig.

Blijkbaar vind je LG je niet geschikt om op dit moment op projecten te zetten, projecten leveren meestal veel geld op, maar kosten ook een hoop. Veel risico's dus.

Misschien kan je eens kijken hoe het kan dat je die fouten hebt gemaakt. Was het domme pech? Of zit er meer achter;communicatie/deadlines/kwaliteit prestatie ...

Je kan proberen om je productie werk te verbeteren. En af vragen waarom je dit tegen staat. Projecten zijn belangrijk, maar zonder het dagelijkse werk, is het bedrijf ook nergens.

Misschien legt je LG meer de nadruk om complimenten geven over projecten dan productie werk? Of heb je niet echt uitdagingen in je productie werk? je kan dit ook aangeven bij je LG.

Ik heb het idee, dat je het productiewerk ziet als een straf; klopt dat?
quote:droomkonijntje schreef op 12 april 2011 @ 20:35:

Waarom precies mag jij van jouw baas nou geen nieuwe projecten doen? Omdat je te goed bent in het runnen het plannen van routine werk OF omdat je die 2 grote fouten hebt gemaakt? Lijken mij 2 verschillende dingen namelijk die een verschillende aanpak vereisen...

Ik mag geen nieuwe dingen doen omdat ik goed ben in de routine en niemand mijn werk kan overnemen maar door die fouten denk ik wel dat het voor de baas makkelijker wordt omdat er ook bij te betrekken.. Zal wel tussen de oren zitten..

quote:_kim_83_ schreef op 12 april 2011 @ 20:50:

Tja dit is lastig.

Blijkbaar vind je LG je niet geschikt om op dit moment op projecten te zetten, projecten leveren meestal veel geld op, maar kosten ook een hoop. Veel risico's dus.

Misschien kan je eens kijken hoe het kan dat je die fouten hebt gemaakt. Was het domme pech? Of zit er meer achter;communicatie/deadlines/kwaliteit prestatie ...

Je kan proberen om je productie werk te verbeteren. En af vragen waarom je dit tegen staat. Projecten zijn belangrijk, maar zonder het dagelijkse werk, is het bedrijf ook nergens.

Misschien legt je LG meer de nadruk om complimenten geven over projecten dan productie werk? Of heb je niet echt uitdagingen in je productie werk? je kan dit ook aangeven bij je LG.

Ik heb het idee, dat je het productiewerk ziet als een straf; klopt dat?

De fouten waren echt toeval.Misschien te veel afleiding op werk. Drukte en veel jonge mensen die gein trappen.

En productie werk zie ik niet als een straf ik hou van mijn werk maar ben toe aan een nieuwe uitdaging maar voel dat ik de kans er niet voor krijg..
quote:kimmie1311 schreef op 12 april 2011 @ 21:25:

De fouten waren echt toeval.Misschien te veel afleiding op werk. Drukte en veel jonge mensen die gein trappen.

En productie werk zie ik niet als een straf ik hou van mijn werk maar ben toe aan een nieuwe uitdaging maar voel dat ik de kans er niet voor krijg..

Veel jonge mensen die gein trappen?! vind ik echt niet kunnen op de werkvloer; vooral op het lab niet (veiligheid,precisie).

Ik zou het missen van een nieuwe uitdaging gewoon aankaarten bij je baas. Misschien kan je zelf al bedenken, wat je dan zoekt, misschien een cursus of een taak erbij? Het is ook de taak van je baas dat jij je lekker voelt op je werk. Als er geen ruimte is voor iets nieuws, en je voelt dat je daar echt aan toe bent, zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een andere baan...
Heb je die fouten nou juist gemaakt in het routine werk? Dan zou dat bijna een argument kunnen zijn, dat je dóór de routine gewoon eerder bent afgeleid, je hebt nieuwe uitdaging ook nódig. Misschien kun je aan je baas voorleggen dat je iemand anders gaat begeleiden, zodat jij straks niet meer de enige bent die 'alles weet en alles kan', want dat is sowieso niet handig voor het bedrijf.
Hallo mensen.

Gisteren was ik echt in een mega dip en had het even gehad op het werk.

Vandaag op werk hebben we een spoedoverleg gehad en paar dingen zijn uitgesproken en we hebben oplossen bedacht om sommige fouten er uit te halen. Fouten maakt de mens nu wel eenmaal maar na lang zoeken kwamen wij erachter dat ik niet een grote fout heb gemaakt maar een stagaire die ik begeleid.

Ik heb zelfs een kleine promotie.Nieuwe uitdaging dus komt helemaal goed.

Dit onderwerp kan als het aan mij ligt gesloten worden!
Ben je té goed in routinewerk, of functioneer je beter op routine? Dat maakt een groot verschil. Bij het eerste kan het zijn dat je werkgever het onverantwoord vindt om je een andere functie te geven, ook al wil je het graag.

Ik vraag dit omdat er bij mij dat vermoeden rijst, omdat je je zo druk maakt over 2 fouten die je hebt gemaakt. Je werkt er 5 jaar, maar 2 fouten (dus even uit de routine van foutloos werken) doen nogal veel met je blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven