Werk & Studie alle pijlers

Fucked up dilemma

19-11-2014 21:44 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yo,

Ik heb een paar weken terug gesolliciteerd bij een bedrijf, maar ik heb tussendoor wat sollicitatiegesprekken gehad bij andere bedrijven waar ik tot het inzicht gekomen ben dat een stage of een junior positie beter bij me past door gebrek aan werkervaring.

Nu heb ik van dat bedrijf een uitnodiging gekregen om op gesprek te komen, maar het is voor een functie in een gebied dat me net niet goed ligt en ik denk dat ik ervaring tekort kom. Nu wil ik afzeggen, maar aan de andere kant is dit een kans die ik laat schieten. Toch voel ik er weinig voor om te gaan. Het is 50 km van mijn woonplaats en de sollicitatieprocedure is een hele molen met drie gespreksronden en een assessment dezelfde dag als je goed genoeg bevonden wordt.

Ik ben eigenlijk het meest bang voor de reactie van mijn moeder.

Wat denken jullie? Gaan of niet gaan? Ik heb er echt geen prettig gevoel bij. :(
quote:nikonlover schreef op 19 november 2014 @ 22:01:

[...]

Dus jij zou wel gaan, ook al wil je het niet echt?

Ja. Omdat ' niet echt willen' echt niet belangrijker is dan 'zelfstandig zijn' en 'eigen geld verdienen'

En ook omdat 'niet echt willen' alleen gebaseerd is op een voorgevoel en angst. En angst is een slechte raadgever. Ga gewoon praten met die mensen, daarna kun je je een oordeel vormen.
quote:nikonlover schreef op 19 november 2014 @ 22:02:

[...]

Kan, kan. Misschien mis ik het zelfvertrouwen of de kracht om mezelf echt te verkopen. Lastig om dat aan te geven.Je hebt toch al meerder gesprekken gehad waarin je jezelf hebt 'verkocht'?
Make your dreams come true!
quote:ranjar schreef op 19 november 2014 @ 22:04:

[...]

Je hebt toch al meerder gesprekken gehad waarin je jezelf 'verkoopt'?Zeker, ik heb toen absoluut mijn best gedaan. Ik was wel elke keer behoorlijk zenuwachtig, maar dat kreeg ik tijdens de gesprekken (behalve bij één) elke keer redelijk onder controle.
Waar ik wel steeds tegenaan liep is dat ze vroegen "Waarom nou deze functie en waarom nou hier" en dat blijft verdomd lastig te motiveren als je geen werkervaring hebt. Het feit dat je een studie hebt gedaan is namelijk niet genoeg motivatie. Ze willen echt een inhoudelijke motivatie, maar dat is ondoenlijk als je geen werkervaring hebt dus. Daarom wil ik liever een stage nu of een junior positie.

En ja, ik wil graag weer zelfstandig zijn, maar dat gaat toch niet enkel van deze sollicitatie afhangen mag ik hopen?
De sollicitatie afwijzen gaat in ieder geval niet helpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
2. Geen ervaring? Denk nog een keer na

Misschien heb je geen ervaring opgedaan in een baan, maar wel tijdens je studie, neven- of hobby-activiteiten.

Markus: ‘Gewenste ervaring of vaardigheden kun je prima onderbouwen door voorbeelden te noemen van je gedrag in eerdere situaties. Je kunt daar voor het gesprek al over nadenken: welke vaardigheden en ervaring zijn relevant voor de functie? Waarin excelleer jij? Kun je dat toelichten met een voorbeeld?’

http://www.intermediair.n ... aan-6-tips-van-recruiters
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nikonlover schreef op 19 november 2014 @ 22:08:

Waar ik wel steeds tegenaan liep is dat ze vroegen "Waarom nou deze functie en waarom nou hier" en dat blijft verdomd lastig te motiveren als je geen werkervaring hebt. Het feit dat je een studie hebt gedaan is namelijk niet genoeg motivatie. Ze willen echt een inhoudelijke motivatie, maar dat is ondoenlijk als je geen werkervaring hebt dus. Daarom wil ik liever een stage nu of een junior positie.

En ja, ik wil graag weer zelfstandig zijn, maar dat gaat toch niet enkel van deze sollicitatie afhangen mag ik hopen?

Dat heeft, in mijn ogen, niets met werkervaring te maken maar meer met je motivatie. Of doorzettingsvermogen bij nieuwe uitdagingen.

Je laat een leuk iemand toch ook niet lopen omdat je geen ervaring hebt?
Yo yo, gewoon gaan jeweetzelluf, en dan zie je wel of ze je flex genoeg voor die job vinden. Maar niet meer teveel erover nadenken, ja tog?!
quote:Enn schreef op 19 november 2014 @ 22:11:

2. Geen ervaring? Denk nog een keer na

Misschien heb je geen ervaring opgedaan in een baan, maar wel tijdens je studie, neven- of hobby-activiteiten.

Markus: ‘Gewenste ervaring of vaardigheden kun je prima onderbouwen door voorbeelden te noemen van je gedrag in eerdere situaties. Je kunt daar voor het gesprek al over nadenken: welke vaardigheden en ervaring zijn relevant voor de functie? Waarin excelleer jij? Kun je dat toelichten met een voorbeeld?’

http://www.intermediair.n ... aan-6-tips-van-recruiters

Thanks. Staan handige tips in.

Het gesprek zal ergens in de komende twee weken zijn. Ik heb geantwoord dat ik beschikbaar ben, ik heb tegen hen nog niks over mijn twijfel verteld. Ik wacht even af wanneer ze me gaan inplannen en ik wil hier nog met iemand over spreken. Ik kijk even wat ik ga doen.
quote:Thordis2.0 schreef op 19 november 2014 @ 21:46:

Yo???Lanthe?
quote:nikonlover schreef op 19 november 2014 @ 22:14:

[...]

Thanks. Staan handige tips in.

Het gesprek zal ergens in de komende twee weken zijn. Ik heb geantwoord dat ik beschikbaar ben, ik heb tegen hen nog niks over mijn twijfel verteld. Ik wacht even af wanneer ze me gaan inplannen en ik wil hier nog met iemand over spreken. Ik kijk even wat ik ga doen.Doe wat jij wilt. Niet wat anderen van je verwachten, als je dat wel doet loop je een x vast...
Wat is nou het probleem? Je kunt toch gewoon op gesprek gaan? Leer je vast weer van. Of ze je aannemen is een tweede natuurlijk.

Echt, relax...
En je topictitel straalt ook een beetje ehh.... wanhoop uit. Of je wel of niet naar een sollicitatiegesprek moet gaan is geen fucked up dilemma. Dan denk ik meer in de richting van 'Ik moet kiezen tussen mijn linker- of mijn rechterbeen laten amputeren'. Ofzo.
Geen zin hebben kan voor sommige mensen voelen als een drama.
Was jij niet die jongen die de waarheid wat hinderlijk overbodig vond tijdens sollicitaties, die ging verzinnen welke eigenschappen je zou gaan fantaseren zodat het goed zou klinken?

Yo hoor. Yolo.
Yo,

Ik vind dat je zeikt. Ik vind eigenlijk dat je over alles zeikt, vrouwen, werk in het buitenland, werk hier, alles!

Sjezus man, ga eens wat doen ofzo!!
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Probeer je gebrek aan werkervaring te gebruiken als positief iets. Je hebt nog weinig ervaring maar bent juist hierdoor leergierig. Je zou voor een makkelijkere positie als junior of stagiair kunnen gaan, maar je wilt graag een uitdaging anders had je niet gesolliciteerd bij dat bedrijf neem ik aan..

Mijn mening is dat je gewoon moet gaan. Natuurlijk kun je altijd nog zeggen dat je het niet doet, maar praten kan voor niemand kwaad. Ook het gesprek zelf kan weer een leermoment opleveren. Probeer je in te lezen in het bedrijf en wat het doet en gebruik de kennis die je vanuit de opleiding wel hebt.

Heb vertrouwen in jezelf en pak deze uitdaging! Achteraf zal je trots zijn op jezelf, al zal het niet allemaal even soepel verlopen.

Succes!
Ik zou zeker niet gaan.

In deze tijden liggen de banen voor het oprapen en ik weet bijna zeker dat je over een week al 6 aanbiedingen hebt liggen voor andere banen welke je wel liggen. Ik denk ook dat dat werk dan gewoon bij jou om de hoek is, 5 minuutjes lopen of zo.

Overigens, ik rijd dagelijks 120 km heen en 120 km terug maar goed, op mijn leeftijd is het wat lastiger om werk te vinden en hebben mensen vaak wat meer verantwoordelijkheidsgevoel.
Niet geschoten is altijd mis
Als je je niet goed voelt bij de organisatie waarom heb je er dan gesolliciteerd??

Toen ik na mijn studie werk zocht kon ik een baan krijgen aan de andere kant van het land.

Ik moest de kaart er bij pakken om te zien waar het precies was, 240 kilometer van mijn woonplaats.

Maar ik heb het wel gedaan. Omdat ik de kans kreeg en op die manier de nodige werkervaring opdeed.

Je kunt natuurlijk wel bedenken wat je het liefste wilt maar uiteindelijk gaat het om wat je kunt krijgen.

Misschien word je aangenomen en heb je de tijd van je leven...
Stel je niet aan en ga gewoon. Wees blij dat ze je uitnodigen, veel mensen komen niet eens zo ver tegenwoordig!
Time spent with a cat is never wasted
Yo, zonnetje met de tumorbroer, dit is inderdaad fokkin fucked up!

Moet je die 50 kilometer lopen?
Gaan en als je die baan wel krijgt is fissa toch ming?!
yo, de wereld is hard.

Facts: Je bent uitgenodigd op basis van je cv. Je bent werkloos maar te lui om een dag op te offeren om te kijken of je hun iets kan bieden en zij jouw. Waarom heb je überhaupt gesolliciteerd dan? Voor een uitkering?

Gaan: Je droombaan zoeken doe je maar als je financieel op eigen benen staat.

Zucht.... Als ik een bedrijf had zou ik je al niet willen hebben, voor welke functie dan ook.
Dit topic is zóóó sick.
Ik snap niet dat jij banger bent voor je moeder dan voor ons. Wij zijn met z'n allen wel 10 moeders, zelfs als we geen moeder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven