Werk & Studie alle pijlers

Functioneringsgesprek

07-04-2012 18:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb binnenkort mijn eerste functioneringsgesprek. Mijn leidinggevende heeft gevraagd om de punten die ik heb een week van te voren aan te leveren.

Daar het mijn eerste functioneringsgesprek is weet niet wat voor punten je allemaal in kunt dienen, en hoe dat in zijn werk gaat.

Kan iemand mij een aantal voorbeeld punten geven, en hoe ziet zo’n gesprek er eigenlijk uit?

Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Je kunt daar een model van aanvragen bij P en O. Dat zou ik eens gaan doen. Ik heb dat model direct gekregen bij mijn aanstelling.
Bazinga!
Ik heb ook een formulier gekregen. Weet ook al de punten van mijn leidinggevende.

Was alleen benieuwd hoe zo'n gesprek gaat en naar enkele voorbeeld punten..
Je zou kunnen denken aan eventuele trainingen die je nog wilt volgen, je toekomstperspectief ( ik weet het niet, misschien wil je ooit eens naar een andere afdeling oid), al het zakelijke wat je niet in dagelijkse gesprekken bespreekt eigenlijk!
Ik kom uit de kinderopvang en wij kregen altijd een soort vragenformulier die we moesten invullen. Hierop stonden vragen als, wil je naar een andere doelgroep, zit je nog op je plek, wat zijn je beste punten enz. ook onze leiding gevende droeg punten aan waarvan zij vond dat het hele positieve punten waren en 1 a 2 verbeterpunten. Gesprekken stelden vaak niks voor. Zou je er niet te zenuwachtig voor maken. Als je dat wel bent kun je natuurlijk ook aan je leidingevende vragen wat een gesprek precies inhoud, aangeven dat je nerveus bent en dat het je eerste gesprek is.
Ik werk in het onderwijs en heb net een functioneringsgesprek gehad. Bij ons stelt zo'n gesprek wel veel voor. Een onderdeel is de beoordeling van je competenties. Je beoordeelt zelf je competenties, maar ook de directie doet dat.

Verder bespreek je, je taken, de samenwerking met collega's en directie, je professionele ontwikkeling en je wensen voor volgend jaar. Naar aanleiding van je functioneringsgesprek kunnen ook afspraken gemaakt worden voor volgend jaar. Waar ga je aan werken/moet je aan werken. Welke cursussen ga je doen enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven