Werk & Studie alle pijlers

Gat CV

14-03-2011 15:56 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een flink gat in mijn CV door ziekte. Officieel 2,5 jaar en ik kan die jaren niet echt goed invullen (kon geen vrijwilligerswerk doen, heb 3 weken gereisd , paar cursussen gedaan maar 2,5 jr. verklaar ik er niet mee en ik ga zeker niet vertellen over de ziekteperiode). Nu wil ik het gat in mijn CV verbloemen. Een jaar sabbatical wil ik nog wel noemen.

Ik wil in mijn CV neerzetten:

Sabbatical (1 jaar)

Functie, werkgever (5 jaar)

In plaats van:

2008-2011 Sabbatical

2005-2008, Functie, werkgever

Is dat een goed idee? Iemand nog andere tips?
Bedankt ritmeester en spaghetti. Ik sta heel bewust op LinkedIn om contact te houden met mijn netwerk en ik zoek daar ook vacatures, dus die account wil ik wel echt aanhouden. Ik worstelde alleen een beetje met gerichte CV's maken, want zoals Ritmeester terecht opmerkt, er moet niet te veel discrepantie ontstaan. Wellicht moet ik mijn CV op LinkedIn wat minder uitgebreid maken, heb er nu ook mijn hele takenpakket op staan. Bedankt voor jullie meningen.
quote:spaghetti08 schreef op 16 maart 2011 @ 12:26:

Ik denk ook dat we het grotendeels eens zijn ritmeester! Een goede match staat hoe dan ook voorop en niet alleen maar denken aan wat wil de werkgever horen, maar juist zoeken naar hoe passen wij bij elkaar als combi en dat goed weten te verwoorden.Wel leuk om de werkgeverskant te horen. Kan je nog meer dingen vertellen die jij belangrijk en leuk of juist irritant vind in brieven / cvs / gesprekken ?

hou er rekening mee dat mijn ervaring altijd vanuit de lijn is geweest, niet vanuit P&O. Ik zou dus altijd eerst naar nummerzoveel en Tia Dalma luisteren.

Maar goed, vanuit mijn ervaring aan de selectiekant, en tegenwoordig zelf werkgever:

1. ben eerlijk

2. ben echt eerlijk

3. serieus, niet liegen, maar eerlijk zijn

4. ben helder. Als ik moet nadenken over wat ik lees, ben ik al klaar.

5. ben gericht. Het boeit me niet wat je als student deed, hoe leuk dat was, en dat je daarmee tot diepe spirituele inzichten over jezelf gekomen bent, als je ook gewoon relevante ervaring kan laten zien.

6. Overdrijf niet. Als je koffie hebt mogen halen voor de marketing directeur die net over cup-a-soup zat na te denken, dan is "projectmedewerker marketing met een cruciale rol bij het ontwikkelen van cup-a-soup" aanstellerij.

7. Kleineer jezelf niet. Als je niet durft te vertellen dat je ergens goed in bent, waarom zou ik je dan goed vinden?

8. Schaam je niet. Mensen hebben periodes van werkloosheid, van ziekte, van burn out. Snap ik. Maar asjeblieft geen mooipraterij over sabbaticals, of verstoppertje spelen. Vertel liever wat je geleerd hebt uit iets negatiefs.

9. Ben gemotiveerd. Als je dat niet bent, acteer dan niet dat je gemotiveerd bent, maar schrijf gewoon niet. Als je niet heel graag wil, of dat blijkt niet uit brief/cv, verspil dan de tijd van de werkgever niet.

10. Zei ik al dat je eerlijk moet zijn?
Hoi ritmeester, (vanwaar die naam vraag ik me steeds af )

had ook al op je gereageerd in het andere topic en zou nog even kijken wat ik in dit topic nog te vragen had. Maar eigenlijk is het heel helder wat je schrijft en ik ben het er ook mee eens. Ik lieg niet op mijn cv. Alles wat er staat is kloppend. Maar ik presenteer het wel op een zo mooi mogelijke manier.

Wat bedoel je eigenlijk met ervaring vanuit de lijn?
Ritmeester is een of andere oude militaire rang geloof ik, voor een bereden functie. Hiervoor was ik rider, ruiter dus. Ik wilde in stijl blijven.

Ervaring uit de lijn: ik heb altijd lijnfuncties gehad, dus geen staf zoals p&o
rider de forummer bedoel je neem ik aan. ok, leuk om te weten, jou heb ik dan inderdaad al vaak gezien hier.
en zolang niemand me tegen houdt zal je me vaakb lijven zien hier
ik zie je hier graag, dus aan mij zal het niet liggen
Dank je, fijn te lezen
quote:dfkjahihqb schreef op 14 maart 2011 @ 16:24:

[...]

Omdat het op iets wijst, en ik kan niks positiefs verzinnen. Als ik TO goed versta, zou die sabbatical dan zogenaamd het afgelopen jaar zijn geweest? Welke mafkees gaat in de huidige crisis een sabbatical nemen? Hoe blind voor de realiteit ben je dan?

oud topic maar was even aant zoeken hoe ik mijn (nu 2e) jaar op reis het beste in mijn linked-in profiel kan vermelden..... jij vind het onverantwoord in deze tijd. omdat??

Ik heb netjes mijn huis verkocht binnen 6 weken en een jaar onbetaald verlof en 15.000 gespaard om deze reis te maken. wat is hier precies onverantwoord aan?

iemand andere ideeen hoe 2x een wereldreis van 1 jaar (nu en 8 jaar geleden) netje is mijn linked-in CV te omschrijven valt?

heb betaald en vrijwilligerswerk gedaan. mensenkennis opgedaan, veel in mn eentje moeten regelen en organiseren. omgaan met wijzigen van plannen, assertiever geworden, andere culturen leren kennen en inspiratie opgedaan voor mijn creatieve beroep, mijn horizon verbreed..... ik weet het niet, of dit gepast is?
quote:koekie1980 schreef op 06 maart 2013 @ 01:53:

[...]

oud topic maar was even aant zoeken hoe ik mijn (nu 2e) jaar op reis het beste in mijn linked-in profiel kan vermelden..... jij vind het onverantwoord in deze tijd. omdat??

Ik heb netjes mijn huis verkocht binnen 6 weken en een jaar onbetaald verlof en 15.000 gespaard om deze reis te maken. wat is hier precies onverantwoord aan?

In deze tijd een baan opzeggen om te gaan reizen, wordt als onverstandig gezien omdat de banen nu eenmaal niet voor het oprapen liggen. Het onverstandige zit niet in de reis zelf, maar meer in wat je er voor opgeeft.

iemand andere ideeen hoe 2x een wereldreis van 1 jaar (nu en 8 jaar geleden) netje is mijn linked-in CV te omschrijven valt?

heb betaald en vrijwilligerswerk gedaan. mensenkennis opgedaan, veel in mn eentje moeten regelen en organiseren. omgaan met wijzigen van plannen, assertiever geworden, andere culturen leren kennen en inspiratie opgedaan voor mijn creatieve beroep, mijn horizon verbreed..... ik weet het niet, of dit gepast is?

Ik zou het niet verwoorden zoals jij het nu neerzet. "Assertiever worden", "leren omgaan met veranderingen" en "inspiratie opdoen" klinkt wat zweverig en geeft wellicht onbedoeld de indruk dat je niet zo stevig in je schoenen staat.

Ik zou er voor de eerste reis denk ik iets van maken in de trant van:

"Internationale werkervaring", 1 jaar gereisd om internationale en multiculturele werkervaring op te doen. Werkzaam geweest als:

betaald -

onbetaald -

Bij de tweede reis zou ik het gooien op "toen de gelegenheid zich voordeet, wegens succes herhaald" of iets in die richting.

Op die manier benadruk je wat je er werktechnisch aan gehad hebt, en je onderstreept je enthousiasme, zonder daarbij jouw eventuele "aandachtspunten" te benadrukken.

En mocht men je uitnodigen en er in het gesprek om vragen, dan kun je altijd nog aangeven hoe het heeft bijgedragen aan je persoonlijke ontwikkeling. Dan zit je echter al tegenover de "recruiter", en kan hij al zien hoe sterk en assertief je overkomt. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven