Geen concentratie
vrijdag 10 augustus 2018 om 15:13
Hoi best mensen,
Sinds vorig jaar februari heb ik met diploma behaald maar geen echte baan gevonden. Tot nu heb ik hier en daar gewerkt als bijbaan. Nu zit ik thuis. Het probleem is dat ik me niet geconcentreerd werk kan zoeken. Houd dat in dat ik niet die richting wil of ben ik lui. Ik weet echt niet wat ik moet doen. En dit is de enige reden(werkloos) waarom ik naar de psycholoog ga. Op dit moment ben ik 23 jaar oud en heb geen relatie. Het gaat niet goed met me.
Sinds vorig jaar februari heb ik met diploma behaald maar geen echte baan gevonden. Tot nu heb ik hier en daar gewerkt als bijbaan. Nu zit ik thuis. Het probleem is dat ik me niet geconcentreerd werk kan zoeken. Houd dat in dat ik niet die richting wil of ben ik lui. Ik weet echt niet wat ik moet doen. En dit is de enige reden(werkloos) waarom ik naar de psycholoog ga. Op dit moment ben ik 23 jaar oud en heb geen relatie. Het gaat niet goed met me.
vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
O my god jij snapt mij! Bedankt voor je adviezen. Ik had altijd in gedachten dat uit huis altijd zal helpen. En dat beloningssysteem ga ik zeker uitproberen.Franky77 schreef: ↑10-08-2018 18:25Je hebt last van uitstelgedrag en dat is niet vreemd als je thuis zit en alle tijd hebt. Alle eerdere tips kunnen je helpen. Nog een aanvulling: ga naar een andere omgeving om daar aan je sollicitaties te werken. Bijvoorbeeld de bieb. Dan heb je geen/minder afleiding Doe dat op afgebakende dagdelen per week en laat desnoods in het begin iemand je ‘controleren’.
En zeker: beloon jezelf elke keer met iets dat je echt begeert, desnoods iets lekkers (beloning geeft dopamine shot waardoor het gedrag de volgende keer aantrekkelijker voelt).
Je kan het!
Ik wil zeker iedereen bedanken die hebben gereageerd en die adviezen hebben gegeven. En ik zal ze serieus nemen.
anoniem_374369 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 19:27
9.76% gewijzigd
vrijdag 10 augustus 2018 om 19:23
Een BBL-opleiding zou wel kunnen, waarom niet.huisduif schreef: ↑10-08-2018 18:22Zet iedere dag je wekker om 8 uur, ga aankleden en eten. Dan van 09.00-10.00 uur vacatures zoeken en van 19.00-20.00 uur brieven schrijven en versturen. Of andersom. Kun je via oude klasgenoten, stage-adressen of bijbaantjes niet ergens inrollen?
Zou een BBL-opleiding eventueel wat zijn?
zaterdag 11 augustus 2018 om 15:12
Misschien moet je dit eens lezen: http://www.langzamer-leven.nl/uitstelge ... -er-vanaf/
Als je iets uitstelt, heeft dat volgens mij altijd een reden. Misschien ben je niet gemotiveerd, of misschien weet je gewoon niet goed waar je moet beginnen. In dit artikel staan oorzaken en oplossingen voor uitstelgedrag.
Zet die eerste echte stap, dan krijg je er vanzelf meer zin in!
Als je iets uitstelt, heeft dat volgens mij altijd een reden. Misschien ben je niet gemotiveerd, of misschien weet je gewoon niet goed waar je moet beginnen. In dit artikel staan oorzaken en oplossingen voor uitstelgedrag.
Zet die eerste echte stap, dan krijg je er vanzelf meer zin in!