Werk & Studie alle pijlers

Geen contact meer willen excollega

23-10-2020 06:16 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Op mijn voorgaande werk kon ik het goed vinden met een collega van mij en konden we goed samenwerken. Nu werken we niet meer samen en bleven we nog wel vriendelijk contact houden (hij bleef contact zoeken en ik reageerde vriendelijk). Nu merk ik dat dat van mij niet meer hoeft. Hij probeert zich met mijn privéleven te bemoeien en me ongewenst advies te geven, hij dringt zich op door te willen helpen maar dat wil ik niet. Ik houd hier steeds de boot in af. Daarnaast merkte ik dat hijflirterig doet dat ik vervolgens negeer. Ik vind hem totaal niet aantrekkelijk en daarnaast is hij ook nog getrouwd wat me dus ook nog een vervelend gevoel geeft als hij een opmerking maakt. Ik heb er een vreselijke bloedhekel aan als mensen die bezet zijn lopen te hopen bij een ander. De laatste keer was een paar weken terug en toen verkondigde hij dat zijn huwelijk niet goed zat en zat te vissen naar mijn liefdesleven. Ik heb gezegd dat hij zich dan vooral moet richten op zijn vrouw die me een leuk mens lijkt en op mijn liefdeslevenvraag gezegd geen commentaar te geven waarop hij schijnheilig antwoordde dat je best doen in een huwelijk inderdaad erg belangrijk is etc. Daarna was er lang radiostilte waarvan ik dacht hij heeft het begrepen maar nu vraagt hij weer hoe het gaat. Het rotte is dat hij nooit iets zegt qua flirten dat net genoeg is om iets van te zeggen zonder dat het overdreven lijkt en wat betreft ongewenst levensadvies en bemoeienis ook. Ik wil gewoon van hem af... maar hoe doe ik dat?

Hij vroeg me nu hoe het gaat ik heb alleen gezegd dat het goed gaat, maar word nu al opgejaagd omdat ik geen verdere vragen wil beantwoorden. Moet ik hem negeren of hard afwijzen? Ik wil dat liever niet, want ik wil hem ook geen reden geven om slecht over mij te praten of me zwart te maken op het werkveld, je weet toch nooit hoe mensen reageren als je ze beledigd hebt en ik wil geen risico nemen op werkgebied door een gekrenkt ego. Hoe kan ik hem vriendelijk uit mijn leven verwijderen? Alvast veel dank!
daantje234 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 08:36
4.15% gewijzigd
Hoi Jan. Momenteel heb ik veel andere zaken aan mijn hoofd. Aangezien wij geen collega’s meer zijn, wil ik eigenlijk mij richten op andere dingen en ons contact verbreken. Dat voelt het beste voor nu. Ik ga ervan uit dat je dit zult respecteren. Dit is ook het laatste bericht vanuit mijn kant. Succes met alles en een heel fijn weekend. Gr, ....

Gewoon duidelijk zijn. Echt waar!
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
23-10-2020 09:21
Hoi Jan. Momenteel heb ik veel andere zaken aan mijn hoofd. Aangezien wij geen collega’s meer zijn, wil ik eigenlijk mij richten op andere dingen en ons contact verbreken. Dat voelt het beste voor nu. Ik ga ervan uit dat je dit zult respecteren. Dit is ook het laatste bericht vanuit mijn kant. Succes met alles en een heel fijn weekend. Gr, ....

Gewoon duidelijk zijn. Echt waar!

Dit is inderdaad een prima advies en een mooie tekst. Gewoon het berichtje sturen via WhatsApp. Eventueel kun je nog zijn berichtje afwachten en daarna gooi je z'n nummer op de blokkade. Als je een Android toestel hebt, dan kun je ook een telefoonnummer op de zwarte lijst zetten, zodat je geen telefoontjes of berichtjes meer ontvangt. Blokkeer hem verder op Linkedin en controleer of je Facebook profiel openbaar is. Zoja, gooi hem daar ook op de blokkade.

Als je dat nu even doet, dan ben je in 5 minuten klaar en ben je er hopelijk van af. Scheelt ons weer reageren op dit topic. :)
Alle reacties Link kopieren
rozekoek1988 schreef:
23-10-2020 09:21
Hoi Jan. Momenteel heb ik veel andere zaken aan mijn hoofd. Aangezien wij geen collega’s meer zijn, wil ik eigenlijk mij richten op andere dingen en ons contact verbreken. Dat voelt het beste voor nu. Ik ga ervan uit dat je dit zult respecteren. Dit is ook het laatste bericht vanuit mijn kant. Succes met alles en een heel fijn weekend. Gr, ....

Gewoon duidelijk zijn. Echt waar!
Oh ja. Duidelijk! Ik zou misschien zelf nog iets kunnen toevoegen over dat ik het contact vanuit hem te persoonlijk vind en daardoor merk geen behoefte te hebben daar aan nu we geen contact meer hebben ivm werk?
Alle reacties Link kopieren
Daantje234 schreef:
23-10-2020 09:36
Oh ja. Duidelijk! Ik zou misschien zelf nog iets kunnen toevoegen over dat ik het contact vanuit hem te persoonlijk vind en daardoor merk geen behoefte te hebben daar aan nu we geen contact meer hebben ivm werk?
Dan geef je hen een opening om te zeggen dat hij dat niet zo bedoelt, dat hij dat aan zal passen en dat jullie dus gewoon contact kunnen blijven hebben want jij ziet dingen die er niet zijn.
Wil je dat?

Best om beleefd zo duidelijk mogelijk te zijn en geen opening te geven voor hoop of discussie.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
23-10-2020 09:39
Dan geef je hen een opening om te zeggen dat hij dat niet zo bedoelt, dat hij dat aan zal passen en dat jullie dus gewoon contact kunnen blijven hebben want jij ziet dingen die er niet zijn.
Wil je dat?

Best om beleefd zo duidelijk mogelijk te zijn en geen opening te geven voor hoop of discussie.
Oei nee dat is ook weer zo. Hoe zou jij het zeggen? Geen reden geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de voorbeelden van viva-amber en rozekoek goed.
What a nuanced anxiety
Geen reden geven, gewoon kort zijn. Alles wat je zegt kan hij weer op aanhaken en geeft weer ruimte. En dan moet je weer afwijzen op zijn volgende bericht.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit waar de duim omhoog emoji zo'n beetje voor is uitgevonden.

Joe :thumbsup: en weer doorrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-10-2020 10:15
Geen reden geven, gewoon kort zijn. Alles wat je zegt kan hij weer op aanhaken en geeft weer ruimte. En dan moet je weer afwijzen op zijn volgende bericht.
Nee, dat hoeft niet. Je geeft iemand gewoon de mogeiljkheid om een antwoord te geven, maar zelf laat je het daar bij. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Ik denk dat ik als het nodig is ik zeg dat ik het zeker gezellig vond om met hem om te gaan als collega in de periode op het werk en in de korte nasleep na mijn vertrek maar dat ik geen behoefte heb aan langduriger contact buiten werk en het dus hierbij wilt laten, zoiets.
Alles wat je zegt is een opening voor een gesprek. Het enige dat werkt is niets zeggen. Als je niets zegt is er geen communicatie en dus geen gesprek. Het maakt niet uit of dat onbeleefd is of zielig of onduidelijk. Niets zeggen, niet reageren, gewoon niets is geen gesprek. Dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Daantje234 schreef:
23-10-2020 10:36
Ja precies. Ik denk dat ik als het nodig is ik zeg dat ik het zeker gezellig vond om met hem om te gaan als collega in de periode op het werk en in de korte nasleep na mijn vertrek maar dat ik geen behoefte heb aan langduriger contact buiten werk en het dus hierbij wilt laten, zoiets.


Prima. Klim even in je telefoon en verstuur dat berichtje nou :)
Alle reacties Link kopieren
Wat ikzelf doe is negeren, nadat hints natuurlijk al zijn gegeven dat je niet geïnteresseerd bent, archiveren zonder te lezen. Als iemand dan na een tijdje weer wat stuurt reageer ik weer niet, stuurt ie waarom reageer je niet meer etc.

Dan komt mn:
Hee Pieter, ik zie t ja. Ben erg druk merk ik en vind het al lastig om familie en vrienden terug te appen haha. Dus ik wil het contact hier verder bij laten, het ga je goed (zon lekkere dooddoener erachter). Gr. Zola

Zo hield iemand dat een half jaar vol bij mij en nu hoor ik niks meer van m. Je maakt je te druk om verder, wat kan hier nou over rondbazuinen, hij is tenslotte getrouwd he!
Alle reacties Link kopieren
Daantje234 schreef:
23-10-2020 10:36
Ja precies. Ik denk dat ik als het nodig is ik zeg dat ik het zeker gezellig vond om met hem om te gaan als collega in de periode op het werk en in de korte nasleep na mijn vertrek maar dat ik geen behoefte heb aan langduriger contact buiten werk en het dus hierbij wilt laten, zoiets.

Dit zou ik niet zo verwoorden. Je maakt het jezelf zo moeilijk omdat je dubbele signalen afgeeft aan iemand die anders van jou wil dan alleen maar vriendschap. Je blijft het maar voeden met dat aardig gevonden willen worden.

Je wil dit niet niet, omdat je het niet leuk meer vindt...is zou dan geen zaken meer benoemen als zeer leuk en gezellig. Een ander snapt er zo helemaal niets van. Waarom zou je een zeer leuk en gezellig contact willen afbreken? Dat spoort toch niet.

Indien je steeds zo wazig doet en dat alles zo zeer leuk en zeer gezellig is, dan snap ik wel waarom dat contact neit binnen de grenzen van het normale blijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Daantje234 schreef:
23-10-2020 10:36
Ja precies. Ik denk dat ik als het nodig is ik zeg dat ik het zeker gezellig vond om met hem om te gaan als collega in de periode op het werk en in de korte nasleep na mijn vertrek maar dat ik geen behoefte heb aan langduriger contact buiten werk en het dus hierbij wilt laten, zoiets.


Waarom vind je het zo belangrijk om hem niet te kwetsen? Waarom denk je dat je hem kwetst als je een bericht stuurt zonder te zeggen dat je het gezellig vond? Waarom vind je het moeilijk om alleen maar te zeggen 'Jan, we werken niet meer samen, ik heb geen behoefte aan langduriger contact buiten het werk, dus ik wil het hierbij laten'?
Het is wel duidelijk wat dit figuur wil. Goed dat je er niet op in gaat. Heb je al iets verstuurd?
Ik vind dat niet reageren niet zo leuk als dat vanuit het niets komt. Dus eerst ben je gezellig aan het appen en daarna is er doodse stilte. Laat het gewoon een keer weten dat je niet meer wilt, en daarna hoef je idd niet meer te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de suggestie van rozekoek heel mooi!
Eerlijk gezegd zou ik het zelf waarschijnlijk laten doodbloeden, maar dat is misschien niet de beste of netste optie...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
23-10-2020 17:55
Het is wel duidelijk wat dit figuur wil. Goed dat je er niet op in gaat. Heb je al iets verstuurd?
Nog niet! Ik heb geen bericht meer ontvangen van hem meer vandaag, dus dat leek me ook niet nodig om er nog achteraan te gooien. Mocht hij na deze stilte weer tevoorschijn komen dan zit ik in de aanslag, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven