Geen contract en geen salarisstrookjes
zondag 29 augustus 2021 om 15:03
Een vriend van mij heeft sinds begin dit jaar een nieuwe baan, klein bedrijfje met zes werknemers. Inmiddels is zijn halfjaarcontract verlengd tot onbepaalde tijd, maar hij heeft nog steeds geen ondertekende arbeidsovereenkomst ontvangen. Het enige wat hij heeft is het ongetekende voorstel van zijn eerste contractsperiode. Ook heeft hij nog geen salarisspecificaties ontvangen.
Ik vind dat een beetje twijfelachtig. Ik weet dat salarisstrookjes niet verplicht zijn, maar kun je dan ergens navragen of de werkgever wel netjes alles afdraagt?
Ik vind dat een beetje twijfelachtig. Ik weet dat salarisstrookjes niet verplicht zijn, maar kun je dan ergens navragen of de werkgever wel netjes alles afdraagt?
zondag 29 augustus 2021 om 17:56
Ja, het werkt. Ik had geen idee: goede tip!friebeltje schreef: ↑29-08-2021 17:50Inloggen via https://www.uwv.nl/particulieren/mijnuwv/index.aspx. En dan naar Persoonlijke gegevens --> Loongegevens.
Hier zie je per maand welk inkomen er bekend is bij de overheid. Dit wordt via de Belastingdienst doorgegeven aan het UWV voor o.a. het uitvoeren van de werknemersverzekeringen.
To, je vriend kan met zijn didigd daar zijn maandelijkse inkomen zien en of er wordt afgedragen aan de belastingdienst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 29 augustus 2021 om 18:05
viva-amber schreef: ↑29-08-2021 17:44Ja, bij de belastingdienst, want daar worden de belastingen aan afgedragen. Het UWV heeft daar alleen wat mee te maken wanneer je een uikering hebt, omdat zij de hoogte van je uitkering moeten baseren op je inkomen. Het inkomen zelf vraag je niet op via de website van het UWV, maar via de belastingdienst.: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... de-inkomen
Op mijn belastingdienst kun je het ook raadplegen met je Digi-d...heeft allemaal 0,0 met het UWV te maken.

zondag 29 augustus 2021 om 18:40
Hé dat is mooi, nooit geweten dat je dat kon inzien. Bedankt!friebeltje schreef: ↑29-08-2021 17:50Inloggen via https://www.uwv.nl/particulieren/mijnuwv/index.aspx. En dan naar Persoonlijke gegevens --> Loongegevens.
Hier zie je per maand welk inkomen er bekend is bij de overheid. Dit wordt via de Belastingdienst doorgegeven aan het UWV voor o.a. het uitvoeren van de werknemersverzekeringen.
zondag 29 augustus 2021 om 21:10
En dat kan betekenen dat ze er helemaal geen rekening mee houden dat je na een jaar 25 betaalde vakantiedagen hebt opgebouwd die je zomaar mag wegblijven terwijl je salaris doorloopt... laat staan dat ze ergens hebben bijgehouden wie hoeveel vakantie heeft opgenomen en hoeveel je nog hebt staan.Pindakaasjes schreef: ↑29-08-2021 17:25klinkt als mijn vorige werkgever.
Ook maar 6 man in dienst maar een salarisadministratie van lik me vessie.
Ik ben met mijn levenspartner (heerlijk jeukwoord, gebruik ik expres) ook een bedrijf begonnen en we houden dit vanaf dag 1 bij voor 4 medewerkers. Het kan.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
zondag 29 augustus 2021 om 21:13
Ik zeg nergens dat je dat zegt alleen dat je de andere helft van het verhaal (wanneer ze wél verplicht zijn) er niet bij vermeldt.
Je hebt gelijk, nu blij?
Whatever.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
zondag 29 augustus 2021 om 21:14
Omdat vragen vrij staat?
Je mag ook doorscrollen en / of niet reageren?
zondag 29 augustus 2021 om 21:48
Volgens mij was deze tip een aantal berichten eerder al gegeven.viva-amber schreef: ↑29-08-2021 17:56Ja, het werkt. Ik had geen idee: goede tip!
To, je vriend kan met zijn didigd daar zijn maandelijkse inkomen zien en of er wordt afgedragen aan de belastingdienst.