Werk & Studie alle pijlers

Geen salaris wegens conflict??

23-02-2010 14:46 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een heel lang verhaal kort te maken, hier een samenvatting.

lk werk nu vanaf juli 2009 bij mijn huidige werkgever.

ln het begin hebben we besproken dat ik 3 dagen ging maken van 8 uur tot 21 uur savonds. Toen heb ik direct aangegeven dat het goed was, maar dat ik het ook aan zou kijken hoe lang ik dat vol ging houden. Vanaf circa november geef ik al aan dat ik die lange dagen niet meer trek. Het is te vermoeiend en daar komt bij dat ik rugklachten krijg omdat ik steeds dezelfde bewegingen moet maken. Ondertussen loop ik ook bij een manueel therapeut hiervoor.

2 Weken geleden ben ik (uiteindelijk) letterlijk in elkaar gezakt. lk kon niet meer, was uitgeput en vooral ook psychisch erg vermoeid. De 1 na laatste keer dat ik heb aangegeven dat het me teveel werd, kreeg ik keihard te horen dat ik geen passie heb voor mijn werk. Anders was het toch zeker wel vol te houden.. Op advies van de huisarts moet ik zeker 2 weken volledige rust houden. lk ga nu mijn 2de week in en merk dat ik meer energie heb en de stress met de dag daalt. Mijn werkgever laat niks meer van zich horen. Op mailtjes en ingesproken voicemails word niet meer gereageerd. Ze wilden perse een medisch dossier van mijn huisarts (wat overigens zonder mijn toestemming NOOlT mag) want tja, het ging toch wel om de centjes he. (letterlijk gezegd)

Normaal gesproken krijg ik de 20ste van de maand mijn loon, maar omdat dit in een weekend viel krijg ik het meestal de maandag erna. lk heb nog steeds niks gekregen en telefonisch zijn ze niet bereikbaar... Ze mogen dit toch niet zomaar inhouden??

Kan iemand mij advies geven wat ik moet doen?

Mijn vaste lasten draaien ook gewoon door...
Hey Madhe!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Op een gegeven moment begin je toch aan jezelf te twijfelen.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat ze liever hebben dat ik ontslag neem, maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik heb alles zwart op wit staan en inmiddels al een (vriend)advocaat om hulp gevraagd.

Zodra er nog geen loon is maandag laat ik een loonvorderingsverklaring maken. Jij ook veel succes/sterkte!
Ik kan geen inhoudelijke reactie geven want van deze regels weet ik weinig vanaf, wel leef ik met jullie mee. Ik heb zelf vorig jaar een behoorlijk conflict gehad met m'n toenmalige baas en weet hoeveel energie dit kost. Ik voelde me erg alleen staan,ik kreeg wel alle steun van de collega's maar was uiteindelijk de enige die het hogerop zocht.

Gelukkig ben ik wel in het gelijk gesteld en dat is een grote opluchting. Toch is mijn vertrouwen in bepaalde mensen enorm geschonden en kan het nu, een jaar na dato, nog aardig wat emoties oproepen als het weer ter sprake komt, heb ik gemerkt.

Toch ben ik heel blij dat ik er een zaak van heb gemaakt omdat het allemaal zó oneerlijk was. Dus kom voor jezelf op en houd vol!
Hoi Janneman84,

Je schreef dat je 178 vakantie uren hebt. Dit is gebaseerd op fulltime (38 bij jullie?) toch? Want dan zou jij dus naar rato vakantie-uren krijgen, gebaseerd op jouw parttime-percentage. Want je werkt 30 of 33 uur toch?
Anna; In mijn contract staat mijn salaris op basis van 38urige werkweek. Bij een ander artikel staan mijn vakantie uren. Verder staat daar niet bij of dat op basis van een 38 urige werkweek is. Laten we er vanuit gaan dat dat wel het geval is. Dan nog kan ik niet 66 uren in de min staan. lk heb een contract voor 32 uur.

lloveholiday; Ben blij dat je de situatie begrijpt en jouw verhaal stimuleert me alleen maar om door te gaan. Als is dat soms moeilijk, maar onrechtvaardig behandeld worden is voor mij een reden om keihard door te gaan. Ik hoop dat je nu een leuke baan hebt met eerlijke collega's. Maar zoals je zelf zegt; het vertrouwen in iemand kan op deze manier behoorlijk schaden.
Janneman, heb je al je salaris gehad?
Eindelijk; op 28 februari is mijn loon overgemaakt, dus ik kreeg het uiteindelijk maandag 1 maart, van de praktijk ZELF, en dus niet van de verzekering zoals zij zeiden... De ratten...
Gelukkig voor je, dat je, op de valreep. je salaris gekregen hebt!

Succes met de rest van je, zoals je zelf zegt, arbeidsconflict.

Mag ik nog wel zeggen dat het misschien wel een beetje naief is om er klakkeloos vanuit te gaan om zo veel vak-uren te hebben?

Bij mijn werkgever heeft een fulltimer 166 vak-uren per jaar. En ja naar rato lever je hier op in. Dat wil ook wel zeggen dat een part-timer ook minder vak-uren hoeft in te leveren voor een weekje vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven