Werk & Studie alle pijlers

Geen werk en thuis zitten beu

31-12-2009 13:34 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari dit jaar ben ik niet meer aan het werk. De eerste tijd omdat ik ziek was maar sinds een paar maanden ben ik min of meer beter en wil ik weer aan het werk. Ik kan niet elke functie aan nadat ik ziek ben geweest maar ben het (alleen) thuis zitten gewoon beu. Ik doe wel vrijwilligerswerk maar dat doe ik maar twee middagen in de week en verder heb ik gesolliciteerd naar een baan als postbezorger maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik zou gewoon geduld moeten hebben maar ik ben er zo klaar mee. Wie herkent dit?
Vervelend hoor. Maar kun je niet nog meer vrijwilligerswerk gaan doen dan? Als ik het zo lees kunnen ze overal wel mensen gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In hoeverre ben je weer beter en kan je weer werken? Je bent dus op zoek naar een nieuwe baan begrijp ik?

Meestal krijg je die niet door geduldig af te wachten. Je moet er echt actie voor ondernemen..

Om de lamlendigheid tegen te gaan zou je kunnen gaan sporten, ik weet niet of jij dat kan ivm ziekte, maar mij heeft het me door de periode dat ik thuis zat (na faillissement laatste werkgever) heen gesleept. Ik werd ook helemaal gek thuis.

Gelukkig heb ik nu een nieuwe baan, na 6 maanden intensief solliciteren. Niet opgeven!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Elmie: Zijn er bij jouw thuis nog 'projecten' die wachten op een projectleider tevens uitvoerende medewerker? Oftewel, is er een kamer die opgeknapt moet worden, of een administratie die moeten worden uitgezocht? Of heb je altijd al een bepaald moeilijk recept willen uitproberen?

(Overigens weet ik uit ervaring dat het heel moeilijk is om aan zo iets te beginnen als je werkloos thuis zit, maar daarom is zo'n project een goede manier om je zelfdiscipline te oefenen.)
Elmie, rot voor je dat je thuis zit.

Ik zelf werk in het asiel 3 middagen per week, kunnen ze altijd een handje gebruiken.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ja, misschien ga ik dat ook wel doen. Ik ben ook vergeten te vertellen dat ik in januari nog iets erbij ga doen. Dat is dan maar voor twee dagen van 1 uur per dag maar ja, het is iets.

Maar aan de andere kant; als de post wel belt dat moet ik alles weer omzetten want daar kan ik twee dagen van 3 uur aan de slag en nog een dag post sorteren.
Mm, het asiel. Dat lijkt me ook wel wat. Kan ik hier eens naar informeren.

La Vie en Rose, ik zoek een baan voor zo'n 16 a 24 per week op het secretariële vlak. En ik ben ook wel aan het rondkijken hoor naar vacatures. Wat ik tot nu toe heb gevonden was vooral in de geestelijke gezondheidszorg en dat wil ik niet meer maar ik blijf kijken natuurlijk.

Ik ben ook al aan het sporten. 2x in de week en dat is wel erg prettig en leuk maar er blijven nog veel te veel uren in een week over.

Cole Turner, ik kan even niet zo snel zo'n project bedenken...

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ken het gevoel. Maar zit enkel maar sinds twee weken thuis. Heb een dagbehandeling voor depressie van 9 maanden achter de rug. Sinds september gestopt met AD en sindsdien stabiel.

Deze week gaat het nog, want dan is zoonlief thuis, maar volgende week ga ik er echt wel wat aandoen, ga ik uitzendkantoren opbellen. En weer zorgen dat ik asap aan het werk raak.
Oh, ik herken het heel goed. Zit ook al een half jaar thuis (wel gewoon betaald, maar bedrijf is failliet) en ben zwanger, dus wordt overal afgewezen. En helemaal met dit weer is het somber. Ik word er echt wel ongelukkig van en voel me vaak eenzaam.

Probeer ritme te houden anders word je ontzettend moe.
Ja klopt wat betreft dat ritme houden. Ik merk dat ik steeds slechter uit bed kan komen.

Witchke, ik heb het nooit zo op uitzendbureaus. Ik heb altijd het gevoel dat ze een deel van je loon krijgen of zit ik er dan naast?
Het is lastig om iets te vinden tegenwoordig, ik weet er alles van. Vooral parttime is moeilijk. En het thuiszitten is vreselijk, je wordt er zo duf en lamlendig van!

Maar het beste is echt (als je snel aan de slag wil gaan) om intensief te gaan solliciteren. Dat wil zeggen: élke dag je rondje internet vacature sites afstruinen (bij mij was dat: monsterboard, vacaturekrant.nl, vacaturebank.nl en nog een database waar ik toegang tot had via een uitzendbureau), op alles reageren wat passend is, dus brieven versturen, maar ook open sollicitatiebrieven schrijven naar bedrijven bij jou in de buurt die je aanspreken. Je weet maar nooit. Bij uitzendbureau's naar binnen lopen en je daar inschrijven is ook handig.

Het kost erg veel energie en je zult veel afwijzingen krijgen en vaak teleurgesteld worden.. maar niet opgeven. Dat heb ik wel geleerd de afgelopen periode.

Ik ging ongeveer 4 á 5 keer per week sporten. Vond ik heerlijk. Zo had ik tenminste één dagbesteding, daarnaast is het goed voor je geest en voel je je voldaan na afloop. Dat je lichaam er mooier van wordt is alleen maar een leuke bijkomstigheid

Verder is dat wat Cole zegt goed. Je hebt nu tijd voor klusjes die zijn blijven liggen. Of ga wat vaker langs bij vrienden en familie...zulk soort dingen.

Succes ermee!
Elmie, wat voor werk deed je voordat je thuis kwam te zitten?
Elmie: Uitzendbureau's / detacheringsbureau's worden betaald door het bedrijf waar ze je naartoe zenden. Het bedrijf betaald daar geld voor, een deel wordt uitbetaald als loon een deel van dat geld is voor het uitzendbureau, het is wat kort door de bocht om te stellen dat ze een deel van je loon krijgen.

Een uitzendbureau kan soms een opstapje zijn om ergens in vaste dienst te worden aangenomen. Dat verschilt per uitzendbureau / detacheringsbureau. Ik ben door een tijdelijk contract via een detacheringsbureau uiteindelijk terecht gekomen in een vast dienstverband bij een gemeente. Overigens zit het verschil in loon niet zozeer in het netto bedrag dat je op je bankrekening krijgt, maar ook in pensioen dat automatisch wordt opgebouwd als je in vaste dienst bent.

Arbeidsrecht is niet mijn sterkste kant er zijn forummers die hier veel meer over kunnen vertellen.
Ik was directiesecretaresse Paloma. Maar dat is voor mij nu te hoog gegrepen. Ik wil iets secretarieels maar dan op een lager pitje.
In welke regio?
Flevoland
Elmie, je zou ook nog een (thuis)cursus kunnen gaan volgen. Afhankelijk van je financiële situatie: zelfs gratis cursussen zijn via internet te vinden of een goedkope cursus via het buurthuis. Een cursus op je vakgebied, maar het kan ook een 'hobbycursus' zijn. Je komt er niet alleen je tijd mee door, maar het stimuleert je geest ook nog eens.
net in de bus nog een folder voor thuiswerken.

Weet niet wat het inhoudt, maar dat zie je vaak in advertenties.
Waarom zou je afgewezen worden op zwangerschap?
Wat maakt het uit of ze een deel van je loon krijgen?

Ze doen het uiteraard niet voor nop, maar je hebt wel een baan en geld.

Beetje vreemd om zo na te denken, dan is het logisch dat je niks vind.
Boeket, ik wist niet dat er gratis cursussen te volgen waren. Daar ga ik dan maar eens naar op zoek. Brown_Eyes, ook achter dat thuis werken ga ik eens aan. Kijken of daar iets in is te vinden.

En logisch dat ik niets vind omdat ik geen uitzendbureaus langs ga, vind ik een beetje kort door de bocht. Er zijn genoeg andere vacaturesites maar ik houd het wel in mijn achterhoofd en ga misschien wel wat uitzendbureaus langs.
En het UWV of CWI. Ben je daar al geweest?
Je zou ook eens bij de thuiszorg kunnen informeren. Die zoeken niet alleen mensen om te poetsen, maar ook mensen die voor iemand willen koken bijvoorbeeld. En eventueel boodschappen doen, of begeleiden naar arts en/of ziekenhuis.
Je zal wel moeten, zoveel mensen werken via hun.

Alsof jij iets bijzonders bent, vind het een beetje een rare gedacht. Je mag blij wezen als ze hun best voor je doen.

Zo heb je ook wat meer ervaring, anders blijf je zo stil staan.
Werken via een uitzendbureau heb ik altijd als erg prettig ervaren. Is echt niets mis mee .

Het is niet zo dat het uitzendbureau gewoon maar loon inhoudt, nee, je spreekt een bepaald salaris af en daarnaast ontvangt het uitzendbureau van de opdrachtgever geld. Daar merk jij dus niets van op je loonstrookje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven