Werk & Studie alle pijlers

Genegeerd worden als nieuweling

06-09-2019 21:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Herkennen jullie het fenomeen dat je nieuw bent op een afdeling maar men je er niet bij betrekt? Momenteel ervaar ik zo’n situatie, word ik niet meegenomen in mailverkeer bijv.

Ik twijfel even, moet je echt eerst de bekende 100 dagen op je handen gaan zitten en dus geduld hebben? Of meteen aan de betreffende personen laten weten dat ik meegenomen wil worden in bepaalde informatie?

Heb eigenlijk helemaal geen zin om als ‘stampvoetend kindje’ aan mensen te moeten trekken maar het kan ook maar meteen duidelijk zijn misschien?

Overigens is echt breed gecommuniceerd dat ik nieuw ben in deze functie dus dat is geen excuus..
Je werkgever is het meest blij met anticiperende werknemers dus ga je er achter aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij had men gewoon vergeten om mij op de lijst te zetten en er werd af en toe per ongeluk een oude lijst gebruikt. Waarom denk je dat het expres is? Vragen of men je even op de maillijsten zet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
06-09-2019 23:23
Ook al weet hij van jouw nieuwe functie en spreekt hij jou hierover aan dan nog kan hij je vergeten zijn in de maillijst.vaak is het zo geautomatiseerd wie je moet mailen in bepaalde gevallen daar je daar dan niet bij stil staat dat er nu ienand bij moet. Het klinkt nu alsof je er vanuit gaat dat hij het bewust zo heeft gedaan om je buiten te sluiten/ vindt dat je er niet bij hoort.
Waarom meteen zo negatief denken?

Eens.
Heel grote kans dat dit onbewust gebeurt. Je zit nog niet in hun ingebakken routines.

Ik werk ook nog niet zo lang in mijn huidige baan en het gebeurt bij mij ook nog af en toe. Mensen weten me echter steeds beter te vinden. Geef het tijd en zorg ondertussen dat je zichtbaar bent voor de collega's. Mijn ervaring is dat je sneller over het hoofd wordt gezien als je alleen bent voorgesteld via een intranet berichtje of een korte voorstelronde. Pas als je mensen vaker spreekt, kom je in hun systeem.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Skylar88 schreef:
06-09-2019 23:04
2 en 3 jaar geloof ik..

Nogmaals, het is een collega die heel goed weet dat ik deze nieuwe functie heb. Hij vroeg zelfs hoe het mij bevalt tot nu toe..

Ik ga er verder geen halszaak van maken en zal hem volgende week een mailtje sturen.

In de basis vroeg ik mij meer af of dit herkenbaar is voor mensen in een nieuwe job en waar de balans te vinden tussen geduld en assertiviteit..
.
Je noemt in je topictitel dat je genegeerd wordt op je nieuwe werk, maar je collega vraagt je hoe je nieuwe werk bevalt. Dat is toch niet negeren, maar juist betrokken?

Voel je je vaker afgewezen of er niet bij horen?

Gewoon zeggen dat je de mail doorgestuurd kreeg van collega A en vragen of hij je wil meenemen in toekomstige mails.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven