Werk & Studie alle pijlers

Gesolliciteerd maar niets meer gehoord...

06-03-2010 21:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna een maand geleden heb ik een sollicitatiegesprek gehad(onderwijs) op een donderdag. Ik zou de vrijdag daarop of de maandag daarop gebeld worden over hoe en wat, maar ik heb nooit meer iets gehoord.

Afgelopen week een mail gestuurd en daarop ook geen antwoord...

Wat nu? Het maar laten zitten of toch zelf nog gaan bellen?
Laten zitten, een werkgever die zo laks met sollicitanten omgaat wil jij niet als werkgever. Dat zou voor mij een teken zijn voor hoe men blijkbaar met personeel om gaat.
Eh... ik denk dat je het niet bent geworden... Een maand na het gesprek zou je toch op zijn minst uitgenodigd zijn voor het 2e gesprek, als ze interesse in je hadden.

Misschien is de afwijzingsbrief kwijt geraakt in de post?

Als je echt wilt weten hoe of wat zou ik maandag bellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou je weet iig wel dat je de baan niet hebt. Maar ik zou dr zeker achter aan bellen. Dit is niet de normale gang van zaken. Een briefje sturen is wel zo netjes toch?
Ik zou het niet zomaar laten zitten. De baan zul je niet hebben, dat is wel zo'n beetje duidelijk, maar ik vind het niet netjes dat je niets meer hebt gehoord. En dat mag je best melden, vind ik.
Ik snap niet dat je pas na ruim 3 weken zelf iets laat horen. Ik had meteen dinsdag aan de lijn gehangen als ze mij nog niet hadden gebeld.
Ja dat ik de baan niet heb was me inderdaad al duidelijk ja.. Vroeg me alleen af of ik ze er nog op moet wijzen dat een afwijzing wel op zn plaats was geweest, helemaal omdat mij verteld is dat ze binnen een week zouden bellen..
Als ze je toch niet willen hebben kun je dat net zo goed even melden. Daarnaast is het voor jezelf altijd goed om te weten waarom ze uiteindelijk niet met je doorgaan. Ik vind het echt raar dat je zelf zo lang hebt gewacht.
Heb ik ook een keer gehad. Gesprek liep lekker en ze vertelde me dat ik binnen een week zou horen of ik door zou gaan naar de tweede ronde.

Niets meer vernomen dus na 10 werkdagen toch maar eens bellen. Kreeg te horen dat meneer ziek was en dat ik echt nog wat zou horen. Nou nee dus.

Tja wil ik werken voor een bedrijf die zo met mensen omgaat?

Kwam er trouwens later wel achter dat ze een vrouw hadden aangenomen met dezelfde achternaam ( een nogal bijzondere achternaam ) misschien hebben ze gewoon een fout gemaakt en was de baan eigenlijk van mij ;)
ik zou zelf na een week al gebeld hebben, om tenminste te vragen waaròm je afgewezen bent voor de functie.
1 x is genoeg.
Dat ik zelf zo lang gewacht heb komt omdat er een week vakantie(= school dicht) tussen zat.. Maar inderdaad, volgende keer gewoon eerder zelf bellen..
Dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig.....
Aliquando et insanire lucundum est

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven