Werk & Studie alle pijlers

Gesprekken in openbare ruimtes

23-09-2020 13:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd na jullie mening over iets:

Wat vinden jullie er van als sollicitatie gesprekken in een openbare ruimte plaats vinden? Een café of een hotel lobby?

Persoonlijk vind ik dit een no-go. Ik hoor wel eens dat het gebeurd en ik verbaas me er echt over.

En in dezelfde trant:
Coaching gesprekken in openbare ruimtes?

Vind ik persoonlijk ook een no-go.
Deze gesprekken vind ik persoonlijk en daar hoeft niemand bij te zijn. In een openbare ruimte kunnen andere mensen mee luisteren. En stel dat je een bekende tegen komt... Liever niet.

Zijn er meer die er zo tegen aan kijken?
zomerkreeft wijzigde dit bericht op 23-09-2020 14:28
Reden: Taal voutje
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
23-09-2020 16:42
Nalezen :-)

Ach, het valt wel mee hoor. De taalfout die het meest voorkomt is de spatiefout. Veel mensen zetten spaties in woorden die daar helemaal niet in horen. Het is gelukkig een fout die simpel te voorkomen is: in het Nederlands worden namelijk helemaal nooit spaties in woorden gebruikt, ook niet in lange woorden. Klaar :-)

Als je twijfelt of iets één woord is of uit meerdere woorden bestaat spreek je het (in gedachten) gewoon uit. Spreek je het uit als één woord, dan is het dat ook. Je zegt niet "na (pauze) lezen", maar "nalezen", dus zo schrijf je het ook. Kortom: alleen spaties gebruiken tussen woorden, niet in woorden zelf.
Helaas heeft apple dat niet door en worden door hun autocorrect al die samenstellingen weer uit elkaar gehaald. Mateloos irritant.

Soms heb je trouwens wel weer streepjes nodig. Een topdownbeleid is iets anders dan een top-down-beleid.
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn coachingsgesprekken in het bedrijfsrestaurant. Het waren nogal enerverende gesprekken dus sowieso kreeg het personeel van het restaurant wel e.e.a. mee. Het was in een stad waar ik verder redelijk anoniem was, geen kans op bekenden daar. Maar het was volgens mij voor de eerste die kwam lunchen best ongemakkelijk. Je weet dat je iets opvangt wat niet voor jou is maar je wilt ook eten.

Volgens mij waren er best ruimtes die ze konden huren maar dat zal wel te duur geweest zijn. Ik ben er ook al geruime tijd weg.

Met de kennis van nu zou ik wel aangegeven hebben dat ik de gesprekken in een gesloten ruimte wilde.
Je kunt méér.
Ooit had ik een tussenevaluatie van een stage in de Starbucks.
Misschien was het idee: een informele setting, maar omdat er persoonlijke dingen besproken worden in een drukke, volle ruimte, vond ik het niet prettig. Ik was destijds niet assertief genoeg om dit aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
We zaten eens bij Mc Donalds, waar aan het tafeltje langs ons de bedrijfsleider op luide toon een (niet zo positief) functioneringsgesprek zat te voeren met een piepjonge medewerkster.
We voelden ons wat ongemakkelijk en waren net aan het overleggen om ergens anders te gaan zitten, toen er een andere medewerkster naar ons toekwam voor een klanttevredenheidsonderzoekje.
Ze vertelde dat de bedrijfsleider dat eigenlijk altijd zo deed, waarop wij aangaven dat het toch niet de bedoeling kon zijn dat de klanten dat soort (privacy)gevoelige gesprekken konden horen.
De bedrijfsleider hoorde dat, en bood zijn excuses aan. Hij zou in het vervolg beter opletten.
Ik vond het zo raar...
Ik zie er totaal geen probleem in, ik heb het ook vaak genoeg zo gedaan. Bij de meeste hotels en wegrestaurants is er zodanig veel ruimte dat je elkaar niet hoeft te horen (vooral de Van der Valk-lobby's zijn enorm, nog nooit meegemaakt dat er iemand kon meeluisteren overdag). Dit soort bedrijven drijven op dit gesprekken en zijn er ook prima op ingericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven