Werk & Studie alle pijlers

gezinshuisouderr; wie is ook professional in eigen huis?

21-04-2010 22:14 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, wie heeft ook als beroep dat je kinderen en jongeren in je eigen huis aan het begeleiden bent?

Wat kom je daarin tegen en wat vind je erg leuk?

Ik vertel nog even niks over mijzelf want ik wil graag eens verhalen lezen.

Ik zal niet elke dag kunnen reageren. Want gezinshuisouder is een drukke baan.

Een ondernemersfunctie voor een vast salaris.

Ik zou het fantastisch vinden als andere gezinshuisouders en partners van gezinshuisouders reageren.

Groetjes! Caafje.
Als je niks over jezelf wilt vertellen vermoed ik dat je weinig reacties krijgt.

Wat is gezinshouder precies? Vang je kinderen op in je huis of moet ik het anders zien? Soort pleegouder?
Josephine; Lees ff mijn bericht; ik vraag alleen wat aan mensen die dit beroep uitoefenen, en ik heb dus niet erbij gezegd dat ik veel reacties wil.Als je het verschil wil weten tussen pleegouders en gezinshuisouders, dan moet je even googelen.

Vr. gr. Caafje.
Auch... lekkere binnenkomer zo Caafje. Leuk ook, voor mensen die de moeite nemen zich te interesseren voor wat jij schrijft en wat jij doet.
Iets anders
Oh zou best sympathiek zijn om uit te leggen wat het inhoud voor de belangstellende onder ons.

Gewoon omdat men het niet kent, leuk vindt om het te lezen.

Jammer van je dwingende toon.
Dussss......... nee ik ben ook geen gezinsouder. Zal maar snel verder gaan weer zeker? Ik heb schijnbaar niet "het recht " hier mee te praten? Ledenstop voordat het begonnen is hier?

Toch jammer ik was nl wel benieuwd - ja ik ken het- ja heb gegoogeld
Dit wordt een druk topic Caaf, let op mijn woorden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben ouder en heb een huis, krijg er alleen geen cent voor betaald..

Oh dat bedoelde je niet. TO bedoeld volgens mij dat je in je eigen huis kinderen met bijvoorbeeld een handicap laat wonen/logeren. Daar krijg je van de instelling, waaraan deze kinderen verbonden zijn, een salaris voor.

Zoiets caafje?
Ow dan bedoelt ze : Wat kom je met het gehandicapte kind in eigen huis tegen en wat vind je erg leuk met het gehandicapte kind in eigen huis? Dit wil TO van anderen weten..... alleen zoals ik het lees moet je hierin wel ondernemer met vast salaris zijn .

Moeders/vaders met gehandicapte kinderen in eigen huis niet TO?
Ik ben wel professional in eigen huis. Heb een gezin, een huis en ik ben ouder.

Ik ben echter geen gezinshuisouder. Ben zelfstandig ondernemend gastouder, vang tot 6 kinderen tegelijkertijd op in de leeftijd van (op dit moment) 4 maanden tot 6 jaar.

Mag ik nu meeschrijven?
Ben wel benieuwd zomerkind.
quote:zomerkind schreef op 21 april 2010 @ 23:10:

Ik ben wel professional in eigen huis. Heb een gezin, een huis en ik ben ouder.

Ik ben echter geen gezinshuisouder. Ben zelfstandig ondernemend gastouder, vang tot 6 kinderen tegelijkertijd op in de leeftijd van (op dit moment) 4 maanden tot 6 jaar.

Mag ik nu meeschrijven?Kansloos
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Enneaaa schreef op 21 april 2010 @ 23:08:

Ow dan bedoelt ze : Wat kom je met het gehandicapte kind in eigen huis tegen en wat vind je erg leuk met het gehandicapte kind in eigen huis? Dit wil TO van anderen weten..... alleen je moet wel ondernemer zijn met vast salaris.

Nee, dat wil ze niet weten. Zij wil enkel horen van mensen die kinderen en jongeren begeleiden in hun eigen huis. In professionele zin...

Het zou wel een mooi topic zijn, trouwens.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Lys schreef op 21 april 2010 @ 23:13:

[...]

Het zou wel een mooi topic zijn, trouwens.Eens
quote:Enneaaa schreef op 21 april 2010 @ 23:08:

Ow dan bedoelt ze : Wat kom je met het gehandicapte kind in eigen huis tegen en wat vind je erg leuk met het gehandicapte kind in eigen huis? Dit wil TO van anderen weten..... alleen zoals ik het lees moet je hierin wel ondernemer met vast salaris zijn .

ik denk dat een 'gezinsouder' dat doet, maar als Caafje niks wil vertellen, weten we het niet zeker.

Want over kinderen met beperkingen in huis kan ik ook best meeschrijven.

(maar wat nou als je jezelf laat betalen uit het PGB van je kind? Ben je dan wel een professional met vast salaris?)
Ik heb een gezin, heb een huis en ben ouder, er woont hier een kind met een handicap, ik ben verbonden aan een instelling die me betaalt om kinderen op te voeden en ben professional.

Mag ik meedoen?
Hier een dochter van gezinshuisouders 20jaar geleden. Mijn ouders woonde samen met hun twee knderen in een huis met ruimte voor vier pleegkinderen. Dit hebben wij vier jaar gedaan. Wat wil je weten.
quote:caafje schreef op 21 april 2010 @ 22:34:

Josephine; Lees ff mijn bericht; ik vraag alleen wat aan mensen die dit beroep uitoefenen, en ik heb dus niet erbij gezegd dat ik veel reacties wil.Als je het verschil wil weten tussen pleegouders en gezinshuisouders, dan moet je even googelen.

Vr. gr. Caafje.Topreactie! Ben weer een boel wijzer.
quote:caafje schreef op 21 april 2010 @ 22:34:

Vr. gr. Caafje.altijd leuk, mensen die net nieuw op een forum zijn en zich meteen profileren als een aimabel mens
Quote feeks

altijd leuk, mensen die net nieuw op een forum zijn en zich meteen profileren als een aimabel mens

Ik forum sinds 2000. Onder een andere naam.

Tja, ik vraag een duidelijk iets.

Ik vraag naar ervaringen van gezinshuisouders.

Ik vang o.a. jongeren op die uit een gesloten setting komen.

Uit b.v. de jeugdgevangenis.

Ik maak daar b.v. pogramma's voor die een overgang maken van gesloten naar open.

Ik van ook kinderen op met Adhd en autisme. Ik heb hier ook specifieke werkprogramma's voor.

That's all.
Met je vraag is niks mis maar de toon...............mwah kan vriendelijker!!!

Het nodigd mij in ieder geval niet uit mijn ervaringen te delen in ieder geval......

Maar dat is mijn bescheiden mening.

succes verder.
quote:caafje schreef op 05 mei 2010 @ 20:32:

Ik vang o.a. jongeren op die uit een gesloten setting komen.

Uit b.v. de jeugdgevangenis.

Ik maak daar b.v. pogramma's voor die een overgang maken van gesloten naar open.

Ik van ook kinderen op met Adhd en autisme. Ik heb hier ook specifieke werkprogramma's voor.

That's all.

Wat goed dat je dat doet Caafje. Ik ben dat zelf nog niet, maar wil later wel pleegouder worden.

Ik hoop dat je leuke reacties krijgt van andere gezinshuisouders.
Kom op dames, niet zo muggenziften.
Hoi hoi,

Fijn om eens positieve dingen te horen.

Ik wil graag een positief topic met leuke ervaringen en leuke resultatn.

Ik zelf heb wel leuke resultaten beleefd.

Ik heb jongeren opgevangen die eruit geknald zijn uit een kamertraining of uit een leefgroep.,

Het is bij mij wel gelukt.

Super gewoon.

Gr. Caafje
quote:caafje schreef op 06 mei 2010 @ 00:13:

Hoi hoi,

Fijn om eens positieve dingen te horen.

Ik wil graag een positief topic met leuke ervaringen en leuke resultatn.

Ik zelf heb wel leuke resultaten beleefd.

Ik heb jongeren opgevangen die eruit geknald zijn uit een kamertraining of uit een leefgroep.,

Het is bij mij wel gelukt.

Super gewoon.

Gr. CaafjeHoe word je dat eigenlijk, moet je daar een speciale opleiding/achtergrond voor hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven