Werk & Studie alle pijlers

Gratis werken voor een goed doel ja of nee?

23-04-2018 13:08 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zzp-er en maak onder andere websites, huisstijlen en illustraties. En natuurlijk krijg ik regelmatig de vraag of ik voor een club/goed doel/ stichting even een website/logo/foldertje/plaatje enz kan maken.
Ik werd dit behoorlijk zat.

Meestal gaat het via een goede bekende en ik vind nee zeggen erg lastig.

Op zich zijn het altijd de lastigste klanten. Hebben allerlei eisen en als het niet werkt ben ik de schuldige. Website uit de lucht dan krijg ik boze mail. En meestal ligt dat niet aan mij.

En nooit word ik fatsoenlijk bedankt eigenlijk.
En het gekke is drukkers hoeven het nooit gratis te doen, en de provider waar die websites draaien worden ook gewoon betaald.

Maar ja ik werd dit weekend gebeld door een oude vriend die bij een goed doel helpt (een doel waar ik zelf een goed gevoel bij heb in ieder geval) die een website nodig hebben, of in ieder geval iemand die ze met de huidige website zou kunnen helpen. Het kost (zegt hij) bijna geen tijd en ze zouden er echt enorm mee uit de brand worden geholpen.
Ik vermoed dat het om veel meer inzet gaat dan dat.

Ik begrijp ook wel dat ze geen geld in zoiets als een website kunnen steken, en het doel waar het voor is is en nodig en goed doel (vind ik).

Ik heb nog geen ja gezegd, maar hij verwacht wel dat ik het deze week laat weten.

Ik ben nu in enorme tweestrijd of ik dit wel wil doen.
Wat die oude vriend betreft, ik had hem jaren niet meer gesproken, ben als laatste keer bij zijn toen nieuwe huis geweest waar hij nu 3 jaar woont. Ik had hem nog twee uitgenodigd voor een expositie van mij maar daar kwam hij niet. Erna is het stil gebleven.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
23-04-2018 16:47