Werk & Studie alle pijlers

HBO 21+ Test & Lerarenopleiding

15-06-2010 14:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al maanden te bedenken wat ik nu eigenlijk wil qua werk.

Heb een MAVO diploma, en een MBO 3 diploma.

Werk nu in de zorg, maar er komen zoveel veranderingen aan voor de stichting waar ik voor werk, dat ik me kan voorstellen dat ik het niet zo leuk ga vinden.

Een andere baan in de zorg is voor mij geen optie, heb lang gezocht voor ik eindelijk op deze manier in de zorg kan werken.

Ik ben 2 talig opgevoed, mijn moeder is een Amerikaanse. Engels spreken en schrijven is voor mij geen enkel probleem. Nu zit ik erover te denken om deeltijd HBO te gaan doen, de Lerarenopleiding Engels voor het VO.

Omdat ik niet voldoe aan de opleidingseisen, zal ik een 21+ test moeten doen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je hiervoor leren, of moet ik het zien als een soort IQ test? Zijn al die testen hetzelfde, of is het gericht op de opleiding naar keuze?
iedere hbo heeft een eigen test. sommigen toetsen bepaalde vakken (rekenen/ taal/ engels/ etc) en anderen hebben inderdaad een intelligentietest of een prestatie motivatietest, waar je je niet op kunt voorbereiden. Je kunt gewoon contact opnemen met verschillende hbo's en vragen wat voor soort test het is. dat is heel normaal hoor.
Ik heb in april een 21+ toets gedaan (en geslaagd!)

De toetsen zijn per Hogeschool verschillend. Voor de studie die ik ga doen moest ik NL Eng en maatschappijleer doen (niveau havo-examen). Bij Maatschappijleer kreeg je te horen welk boek je moest leren. Voor NL en Eng heb ik oude examens geoefend.

Ik weet dat als ik de toets bij een andere hogeschool had gedaan er ook geschiedenis bij was gekomen.

Bij de meeste scholen hebben ze de info online staan. Bij welke wil jij het doen?
Ja, gewoon even bellen. Ik heb de 21+ test gedaan voor Windesheim. Ik kon me er een beetje op voorbereiden: bnn iq test en wat teksten verklaren uit de havo examenbundel.

Succes.
Hee thanks voor jullie reacties!

Ik ga even bellen, waarschijnlijk word het ook Windesheim.

Mirrex, gefeliciteerd!

Was het goed te doen?
Gefeliciteerd Mirrex. Lekker gevoel he, als je de test haalt!

Eva, als je Windesheim gaat doen, komt er natuurlijk naast de iq test en toets Nederlands ook Engels bij. Ik vond het wel goed te doen.

Ga je dan deeltijd doen of de afstandvariant?

Jennie
Hai eva,

ik heb op 8 juni de 21+-toets gedaan voor leraar Nederlands bij Windesheim. Ik was eerst even naar de bibliotheek geweest en het boek waar ik het meest aan heb gehad was "Psychologische Tests Voor Dummies" Daarin staan heel veel oefenopgaven en hoewel je niet echt kunt oefenen omdat het inderdaad een capaciteitentest is, kun je wel wat handigheid erin krijgen.

(ben trouwens geslaagd met super resultaten)
Leuk Ladiosa!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven