HBO P + Universiteit
zondag 24 juni 2018 om 19:53
Hi allemaal!
Ik heb mijn propedeuse behaald op het hbo (Rechten) en ik ga volgend jaar rechtsgeleerdheid studeren op de universiteit.
Ik weet dat er heel veel discipline nodig is, dat het veel meer stof is en ik er hard tegenaan moet.
Maar ik ben super erg gemotiveerd, vind het helemaal leuk en het past echt bij mij, dus ik hoop dat het goed komt!
Hebben jullie misschien nog meer tips voor me?
Ik heb mijn propedeuse behaald op het hbo (Rechten) en ik ga volgend jaar rechtsgeleerdheid studeren op de universiteit.
Ik weet dat er heel veel discipline nodig is, dat het veel meer stof is en ik er hard tegenaan moet.
Maar ik ben super erg gemotiveerd, vind het helemaal leuk en het past echt bij mij, dus ik hoop dat het goed komt!
Hebben jullie misschien nog meer tips voor me?
zondag 24 juni 2018 om 20:27
PattyJupiter schreef: ↑24-06-2018 20:22Niet te veel op fora en sociale media zitten als je moet studeren.
Gelukkig kan ik dan nu wel aangezien ik 2 maanden vakantie heb
zondag 24 juni 2018 om 20:30
Zorgen dat je de de stof goed bijhoudt. Op het hbo kon ik makkelijk lange tijd achterover gaan leunenen voor de deadline een sprintje trekken en dan was het vak wel gehaald. Als je makkelijk op het hbo 8-en kon halen dan is vaak een soortgelijke studie op academisch niveau prima te doen en soms juist makkelijker omdat je vaak minder afhankelijk bent van anderen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zondag 24 juni 2018 om 20:32
Dit.violetskies schreef: ↑24-06-2018 20:30Zorgen dat je de de stof goed bijhoudt. Op het hbo kon ik makkelijk lange tijd achterover gaan leunenen voor de deadline een sprintje trekken en dan was het vak wel gehaald.
zondag 24 juni 2018 om 21:48
violetskies schreef: ↑24-06-2018 20:30Zorgen dat je de de stof goed bijhoudt. Op het hbo kon ik makkelijk lange tijd achterover gaan leunenen voor de deadline een sprintje trekken en dan was het vak wel gehaald. Als je makkelijk op het hbo 8-en kon halen dan is vaak een soortgelijke studie op academisch niveau prima te doen en soms juist makkelijker omdat je vaak minder afhankelijk bent van anderen.
Het sprintje is heeel herkenbaar!!
Thanks!
maandag 25 juni 2018 om 10:10
Ik ben ook na mijn HBO P overgestapt naar de uni. Wel een andere richting dan jij. Wat mij opviel is dat ik veel harder moest werken dan studiegenootjes door gebrek aan onderzoekend leren/goede verbanden kunnen leggen wat zij vaak van het vwo mee hebben gekregen. Ondanks dat ik mijn propedeuse Bene Meritum heb gehaald. Cijfers op het hbo zeggen dus niet heel veel. Vooral veel discipline hebben doordat je veel zelf moet lezen en niet alles klassikaal behandeld. Op het begin met tentamens ben ik daar wel eens de mist mee ingegaan. Dan leerde ik niet wat niet in de colleges ter sprake kwam, maar zo werkt het dus niet
.
Uiteindelijk is het trouwens allemaal goed gekomen en heb ik mijn Master behaald met 3 maanden vertraging. Dus het gaat vast goedkomen, maar er zijn wel degelijk veel valkuilen!
Uiteindelijk is het trouwens allemaal goed gekomen en heb ik mijn Master behaald met 3 maanden vertraging. Dus het gaat vast goedkomen, maar er zijn wel degelijk veel valkuilen!
maandag 25 juni 2018 om 16:45
Thankss!!Suikerwafel schreef: ↑25-06-2018 10:10Ik ben ook na mijn HBO P overgestapt naar de uni. Wel een andere richting dan jij. Wat mij opviel is dat ik veel harder moest werken dan studiegenootjes door gebrek aan onderzoekend leren/goede verbanden kunnen leggen wat zij vaak van het vwo mee hebben gekregen. Ondanks dat ik mijn propedeuse Bene Meritum heb gehaald. Cijfers op het hbo zeggen dus niet heel veel. Vooral veel discipline hebben doordat je veel zelf moet lezen en niet alles klassikaal behandeld. Op het begin met tentamens ben ik daar wel eens de mist mee ingegaan. Dan leerde ik niet wat niet in de colleges ter sprake kwam, maar zo werkt het dus niet.