Heel ander soort werk
woensdag 12 september 2018 om 00:34
Hoi allemaal!
Ik heb even wat advis nodig. Tot nu toe heb ik altijd in de productie gewerkt, dus is fabrieken. Nu ben ik van plan over te stappen en volgend jaar een opleiding te gaan doen. Omdat ik op dit moment erg ontevreden ben over mijn baan heb ik besloten, alsvast iets te gaan zoeken, wat met mijn opleiding straks te maken heeft. Dus ik heb me afgelopen dagen gesolliciteerd en ook een hoop reacties gekregen. Bij een bedrijf bij die ik me als commercieel medewerker heb gesolliciteerd ( ik heb dat soort werk nog nooit gedaan, maar wil precies deze opleiding gaan doen) en ben voor volgende week uitgenodigt. In de mail stond dat er tijdens het kennis maken enkele rollenspelen worden gedaan, waaronder verkoop case.
Heeft iemand van jullie een keer zoiets meegemaakt? Graag vraag ik om tips hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Alvast bedankt!
Ik heb even wat advis nodig. Tot nu toe heb ik altijd in de productie gewerkt, dus is fabrieken. Nu ben ik van plan over te stappen en volgend jaar een opleiding te gaan doen. Omdat ik op dit moment erg ontevreden ben over mijn baan heb ik besloten, alsvast iets te gaan zoeken, wat met mijn opleiding straks te maken heeft. Dus ik heb me afgelopen dagen gesolliciteerd en ook een hoop reacties gekregen. Bij een bedrijf bij die ik me als commercieel medewerker heb gesolliciteerd ( ik heb dat soort werk nog nooit gedaan, maar wil precies deze opleiding gaan doen) en ben voor volgende week uitgenodigt. In de mail stond dat er tijdens het kennis maken enkele rollenspelen worden gedaan, waaronder verkoop case.
Heeft iemand van jullie een keer zoiets meegemaakt? Graag vraag ik om tips hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Alvast bedankt!
woensdag 12 september 2018 om 06:38
woensdag 12 september 2018 om 07:26
Bedankt, maar dat heb ik al allemaal gezien. Ook op youtube heb ik gekeken.Madre schreef: ↑12-09-2018 06:38kijk hier eens:
https://www.google.nl/search?q=commerci ... 80&bih=930
woensdag 12 september 2018 om 08:14
Blijf vriendelijk en wees duidelijk tijdens het rollenspel. Probeer vooral in oplossingen te denken. De klant is koning. laat mensen ook uitspreken en kijk ze netjes aan.
Het laatste wat je nieuwe baas wilt is dat een medewerker zich niet netjes gedraagt, niet vriendelijk is en in heftige discussie gaat.
Weet ergens geen oplossing voor, dan kan je altijd aangeven dat je dit gaat overleggen met iemand die er meer verstand van heeft.
Het laatste wat je nieuwe baas wilt is dat een medewerker zich niet netjes gedraagt, niet vriendelijk is en in heftige discussie gaat.
Weet ergens geen oplossing voor, dan kan je altijd aangeven dat je dit gaat overleggen met iemand die er meer verstand van heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 12 september 2018 om 14:38
Het lijkt me wel erg leuk om te doen, maar hoe ik al zei, heb ik dat soort werk nog nooit gedaan en ben er ook niet in opgeleid. Had ook niet verwacht dat ik voot deze functie wordt uitgenodigt, omdat ik helemaal geen ervaring heb. Ik heb er wel lang over na gedacht wat ik wil gaan doen en commercieel medewerker lijkt me erg leuk, vooral in de binnendienst. Of ik dat echt leuk vind moet ik uitvinden.Bingoplayer schreef: ↑12-09-2018 08:58Over welke competenties beschik je? Ben je commercieel en vind je het leuk om producten/diensten te verkopen?
Voor wat betreft het rollenspel, oefen een paar keer met iemand!
woensdag 12 september 2018 om 14:42
Ik denk dat hbo toch iets te veel voor mij is. Ik begin eerst met mbo en dan kijk ik wel even. Ik kom oorsprongelijk niet uit Nederland. Hier in Nederland is het schoolsysteem ook echt er anders. Nadat ik na Nederland kwam 8 jaar gelden, was ik eerst bezig de taal te leren (ging ook best snel). En ja als je de taal niet goed spreekt, kom je in een fabriek terecht. Daar wil ik nou eindelijk een keer van af. Dus ik wil eerst met mbo beginnen, voordat ik over hbo ga nadenken.