Werk & Studie alle pijlers

HELLUP!!! Werk gezocht!!!!!

25-03-2011 11:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik na drie jaar contracten geen vast contract ga krijgen.

Dit krijgt niemand (zeggen ze) omdat ze nog niet aan mensen vast willen zitten door de crisis.

ik vind het gewoonweg schofterig, ik heb drie jaar alles moeten leren en heb keihard gewerkt om alles me eigen te maken.

Zeg dit dan na een jaar, maar na drie... ongelofelijk...

Ik werk in klinisch onderzoek, en had ook heel veel plezier in mijn werk. Maarja nu is het tijd om wat anders te zoeken.

ik heb een MBO diploma, rijbewijs en ervaring dus in klinisch onderzoek en kinderopvang.

Deze laatste twee waren leuk maar misschien is het nu toch tijd om wat nieuws te proberen, alleen wat???

Genoeg mensen hier met genoeg banen dus ik dacht; eens even hier vragen...

Heeft iemand nog leuke ideeen of tips?

Ze zijn allemaal enorm welkom! Ik heb nog een maand om wat te vinden...

Alvast bedankt! Groetjes...
maar goed tips voor een nieuwe richting:

- Gehandicaptenzorg

- Ouderenzorg

- Psychiatrie
Goh jeetje,wat een gezellige reacties weer van sommige...

Gelukkig zit ik er nog niet zover doorheen!

Het was inderdaad een extra opening voor sja wie weet...

Ik heb me natuurlijk al overal ingeschreven en aangemeld.

Ook al een paar sollicitatie gesprekken gepland maar hoe meer opties hoe beter. Toch?
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:48:

En dan komt er zo'n geval die denkt door een topic te openen, Meteen een baan te vinden.

Ja dat zou ik ook wel willen.

Maar zo werkt het niet in het leven! Je moet er moeite voor doen.

geval? TO heeft ook gewoon een nick hoor.

En reageer jouw frustraties niet op haar af, misschien is ze gewoon wel slimmer dan jij bent.

Nooit geschoten is altijd mis tenslotte.
Bazinga!
Straw, misschien moet je je wat vriendelijker, positiever en gezelliger opstellen jegens vreemden, vind je ook sneller een baan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:vivalda schreef op 25 maart 2011 @ 12:28:

[...]

geval? TO heeft ook gewoon een nick hoor.

En reageer jouw frustraties niet op haar af, misschien is ze gewoon wel slimmer dan jij bent.

Nooit geschoten is altijd mis tenslotte.Zo is het, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Is het proberen altijd waard.
En als je in de kinderopvang regio Haarlem zoekt weet ik nog wel twee vacatures.
quote:_Strawberry86_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:48:

Haha ja dat wel, Maar ik word er zo chagie van.

Ik en 1000den andere mensen doen moeite om een baan te vinden. (gaan langs meerdere uitzendbureau's en speuren internet en de kranten dagelijks af)

En dan komt er zo'n geval die denkt door een topic te openen, Meteen een baan te vinden.

Ja dat zou ik ook wel willen.

Maar zo werkt het niet in het leven! Je moet er moeite voor doen.

Poeh poeh, wát een frustratie klinkt hier zeg! En ik vind iemand een "geval" noemen nou ook niet bepaald vriendelijk..

Het staat iedereen toch vrij om om tips te vragen? Ik vind het eerlijk gezegd heel raar om iemand die initiatief toont en buiten de gebaande paden kijkt om aan een baan te komen zo negatief te benaderen. Ik zou juist zeggen, misschien heb je zelf nog wel tips!
quote:Valentin_81_ schreef op 25 maart 2011 @ 12:25:

Goh jeetje,wat een gezellige reacties weer van sommige...

Gelukkig zit ik er nog niet zover doorheen!

Het was inderdaad een extra opening voor sja wie weet...

Ik heb me natuurlijk al overal ingeschreven en aangemeld.

Ook al een paar sollicitatie gesprekken gepland maar hoe meer opties hoe beter. Toch?

Joh, trek het je niet aan van Strawberry. Haar reactie komt voort uit haar eigen zielige frustratie.

Ik heb helaas geen tips voor je. Maar wens je wel veel succes!
Mij tip is: maak gebruik van je netwerk!!! Vertel iedereen om je heen dat je een nieuwe uitdaging zoekt en vertel dus ook waar je goed in bent.

Mijn ervaring is dat er dan vanuit heel onverwachte hoeken de leukste dingen naar voren komen.

Want iedereen kent wel weer iemand die....etc etc.

Enne...je netwerk kan ook de buurvrouw zijn, iemand uit een vriendinnenclub,. vrienden van je partner.
quote:zomerkoninkje schreef op 25 maart 2011 @ 13:30:

Mij tip is: maak gebruik van je netwerk!!! Vertel iedereen om je heen dat je een nieuwe uitdaging zoekt en vertel dus ook waar je goed in bent.

Mijn ervaring is dat er dan vanuit heel onverwachte hoeken de leukste dingen naar voren komen.

Want iedereen kent wel weer iemand die....etc etc.

Enne...je netwerk kan ook de buurvrouw zijn, iemand uit een vriendinnenclub,. vrienden van je partner.Of een forum!! hahaha...
quote:Valentin_81_ schreef op 25 maart 2011 @ 13:35:

[...]

Of een forum!! hahaha...

Inderdaad ja, kijk eens hoeveel nuttige tips je hier al krijgt!

Boek Jobmarketing van Aaltje vincent is ook een aanrader trouwens
Je kunt overal gelijk aan het werk in de flexpool(invallers) van de kinderopvang.Die komen altijd mensen te kort en dan moeten ze dure uitzendkrachten inhuren wat ze liever niet willen ivm bezuinigingen.Waar je woont schrijf je gelijk bij de kindercentra in als invaller en zo rol je sneller in een vaste baan want intern gaat altijd voor op extern.
Kinderopvang ligt niet echt meer in mijn interesse.

ik heb dat 10 jaar gedaan en ben dat eigenlijk spuugzat.

Ben daar zwaar overspannen weg gegaan...

Tuurlijk zal ik zoiets aangrijpen mocht ik niks anders vinden maar hopelijk vind ik wel wat leukers...
Het is me uiteindelijk wel gelukt door het overal bekend te maken dat ik werkzoekende ben! Binnen twee weken zoeken heb ik nu 3 sollicitaties in de klinische sector...

Dat LinkedIn is ook super, ik wordt zelfs gebeld of ik alsjeblieft wil komen solliciteren... Ongelofelijk he!
Wat goed! Je mag straks kiezen en eisen stellen. Laat ons weten als je aangenomen wordt.
ik laat de uitkomst weten!
quote:Valentin_81_ schreef op 25 maart 2011 @ 11:36:

ik vind het gewoonweg schofterig, ik heb drie jaar alles moeten leren en heb keihard gewerkt om alles me eigen te maken.

Je hebt er die drie jaar toch voor betaald gekregen neem ik aan, dus snap niet goed wat er zo schofterig aan is. Je hebt zelf jaarcontracten getekend. Dan kun je er niet zomaar klakkeloos van uit gaan dat dat na 3x wel een vast werkverband wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven