Werk & Studie alle pijlers

Help, probleem met outlook.

23-08-2010 02:18 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik zit sinds een dag in Amerika voor mijn studie en kom er vandaag achter dat outlook op mijn laptop het niet doet. Enorm klote, want ik weet niets, maar dan ook niets van computers en alles wat er mee te maken heeft. Ik kan mijn mail uiteraard wel via het web lezen en gebruiken, maar ik wil gewoon in mijn outlook kunnen! Vóór mijn vertrek heb ik de PCdokter mijn wordbestanden en gehele outlook mappenstructuur van de harde schijf van mijn 'vaste' computer op mijn laptop laten zetten. Het is hen op de een of andere manier niet gelukt om de outlook mappenstructuur in outlook op mijn laptop te zetten, maar wel in windows-mail. Thuis deed zowel outlook als windows-mail het nog, hier dus niet. Ik kan beide programma's wel openen, maar kan geen mail ontvangen of verzenden, ik krijg dan telkens een venster te zien waarin bovenaan staat "Netwerkwachtwoord opgeven" met daaronder de opdracht om mijn gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Als ik dat dan doe (zowel voor outlook als windows-mail), moet ik het echter telkens opnieuw intypen, cq. werkt dat dus niet. Ik heb echt outlook of windows mail nodig , heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad, cq. heeft iemand een idee wat er wellicht aan de hand zou kunnen zijn?
Ik neem aan dat je email adressen van een Nederlandse provider in je outlook hebt staan. Nu gebruik je daar een andere internetprovider en dan gaat het niet werken nee.
Yep, even checken via welke provider je internet en dan googlen op smpt + providernaam -> kom je vast uit bij de site met instellingsgegevens!

Succes!
lijkt inderdaad op een netwerkprobleem ipv een Outlook probleem. Je provider in de US staat niet toe mail te verzenden, dus je moet de smtp server aanpassen zoals choca hierboven beschreef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven