Werk & Studie alle pijlers

Help!!! Studiekeuze.....

11-10-2012 18:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

ik heb een vraag, nou momenteel ben ik druk bezig met een nieuwe opleiding zoeken in een bbl vorm (MBO), ik heb HARD lopen zoeken en testen gemaakt maar nog steeds weet ik niet wat ik wil en vind ik het moeilijk om een opleiding te vinden dat bij me past als persoon.

Ik wil absoluut niks met in een kantoor zitten en de dag weg typen, ik wil iets uitdagends maar nog steeds creatief.

Hebben jullie misschien zelf tips voor mij of ervaringen met bbl opleidingen en welke bbl opleidingen zijn uitdagend, creatief en niet eentonig maar dat ook niet te lang duurt?en hoe kan je het best een bbl vacature opzoeken?

Ik zelf, heb de kappersopleiding gedaan.. Erg creatief vak, niet eentoning en zeker uitdagend. Duurt 3 jaar , MBO niveau.

Maar hier kun je ook zeker mee uitbreiden naar HBO kunstacademie E.d, Uitbreiden met visagie, nagels, schoonheid kan allemaal.. Heel breed gebied

Zeker leuk maar dan moet je er wel van houden natuurlijk om met haren bezig te zijn e.d
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hoi hoi,

Ik denk dat je eerst even je eisen bij moet gaan stellen. Je werk ligt je of niet, hier moet je zelf achter zien te komen en dan gebeurd met vallen en opstaan. Wat voor jouw creatief is wil niet zeggen dat een ander er hetzelfde over denkt.Ik heb gesolliciteerd in de zorg en ik ben aangenomen en krijg een korte training. Volgend jaar misschien een bbl leerplek.

Weet je al welke richting je op wilt? Wat voor ervaring en opleiding heb je? Ik heb hiervoor een half jaar moeten zoeken. In deze tijd is het zeker niet makkelijk om daar aan te komen.

Groetjes en succes!
ik heb de opleiding marketing & communicatie gedaan maar dat vond ik niks aan en dat is al 2 jaar geleden en toen heb ik gewerkt maar dat waren eentonig baantjes dat me niet intereseerde en ik ben nou 20 ik heb wel misschien een klein beetje meer zicht in wat ik wil maar ik vind het klein beetje vermoeiend en moeilijk om een opleiding erbij te vinden dat ik ook boeiend, ik raak snel verveeld en geef snel op en dat is wel een minpunt van mezelf.
Bloemist?
mbo verzorgende-ig ?

3 jarig opleiding (kan versneld)

je kan er je eigen denken in kwijt enzo ik vind het in igg heel leuk
SPW?
quote:louise2606 schreef op donderdag 11 oktober 2012 18:38 ik heb de opleiding marketing & communicatie gedaan maar dat vond ik niks aan en dat is al 2 jaar geleden en toen heb ik gewerkt maar dat waren eentonig baantjes dat me niet intereseerde en ik ben nou 20 ik heb wel misschien een klein beetje meer zicht in wat ik wil maar ik vind het klein beetje vermoeiend en moeilijk om een opleiding erbij te vinden dat ik ook boeiend, ik raak snel verveeld en geef snel op en dat is wel een minpunt van mezelf.Als je snel verveeld raakt, waarom dan weer een opleiding doen? Ik zou eerst eens een paar jaar gaan werken en tijdens het werken verder onderzoeken wat je wel leuk vindt.
goede tip van nummerzoveel. Bij twijfel niet een andere studie maar gaan werken. Liefst bij een bedrijf waar je kunt groeien.
quote:snaksel schreef op 11 oktober 2012 @ 19:18:

goede tip van nummerzoveel. Bij twijfel niet een andere studie maar gaan werken. Liefst bij een bedrijf waar je kunt groeien.Ja maar dat is juist wat ik wil doen met een BBL (leren en werken), ik wil juist naar school en het niet meer uitstellen.
quote:nummerzoveel schreef op 11 oktober 2012 @ 19:10:

[...]

Als je snel verveeld raakt, waarom dan weer een opleiding doen? Ik zou eerst eens een paar jaar gaan werken en tijdens het werken verder onderzoeken wat je wel leuk vindt.maar ik wil juist weer naar school (bbl=werken en leren) ik wil GEEN rot bijbaantjes meer doen om geld te verdienen
quote:louise2606 schreef op donderdag 11 oktober 2012 19:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nummerzoveel in "Help!!! Studiekeuze....."" class="messagelink">nummerzoveel schreef op 11 oktober 2012 @ 19:10</a>:</b>

[...]

Als je snel verveeld raakt, waarom dan weer een opleiding doen? Ik zou eerst eens een paar jaar gaan werken en tijdens het werken verder onderzoeken wat je wel leuk vindt.</div></blockquote>maar ik wil juist weer naar school (bbl=werken en leren) ik wil GEEN rot bijbaantjes meer doen om geld te verdienen

Als jij je snel verveelt, dan is uiteindelijk elke baan vroeg of laat een rotbaan. Zoek eerst uit wat je leuk vindt en waar jij je echt verder in wilt verdiepen. Doe je dat niet, dan zit je over een jaar opnieuw in deze situatie. Lijkt mij erg zonde van je geld en je tijd.

Overigens geven ook rotbaantjes je belangrijke info over wat wel en niet bij je past. Heb je al eens voor jezelf op een rijtje gezet wat je wel leuk vond en wat je niet leuk vond aan die rotbijbaantjes?
quote:nummerzoveel schreef op 11 oktober 2012 @ 22:53:

[...]

Als jij je snel verveelt, dan is uiteindelijk elke baan vroeg of laat een rotbaan. Zoek eerst uit wat je leuk vindt en waar jij je echt verder in wilt verdiepen. Doe je dat niet, dan zit je over een jaar opnieuw in deze situatie. Lijkt mij erg zonde van je geld en je tijd.

Overigens geven ook rotbaantjes je belangrijke info over wat wel en niet bij je past. Heb je al eens voor jezelf op een rijtje gezet wat je wel leuk vond en wat je niet leuk vond aan die rotbijbaantjes?of ik nou nu of over een paar jaar aan een opleiding begin maakt niet zo veel uit,want het zal toch nooit echt perfect zijn, aan elke baan zit toch een nadeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven