Werk & Studie alle pijlers

Help!!!

28-08-2017 23:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende: ik heb gesoliciteerd bij een bedrijf. Tijdens 1ste gesprek werd mij een andere functie aangeboden dan waarvoor ik gesoliciteerd had. Na eerste gesprek werd ik gebeld en is mij verteld dat ik een aanbod krijg. De recruiter vertelde mij dat ik de baan die ik wil en waarvoor ik had gesoliciteerd ging krijgen. Maar toen de recruiter mij het contract heeft gestuurd bleek het toch een andere functie te zijn. Nu heb ik dat tegen de recruiter gezegd maar ze zegt dat ik de baan krijg die ik wil. Toch noemen ze in de arbeidsovereenkomst een andere functie. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Dit kan toch niet?
Even HRM bellen.
Of jij begrijpt iets niet goed of de recruiter niet.
Morgen dus weer contact opnemen met zowel recruiter als de werkgever.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb ik gedaan. Maar ze zeggen dat ze de functie niet kunnen veranderen. En dat ze vanwege de salarisschaal een andere functie hebben gezet. Heel vreemd. Ik weet nu niet wat ik moet doen.
viaduct schreef:
28-08-2017 23:13
Heb ik gedaan. Maar ze zeggen dat ze de functie niet kunnen veranderen. En dat ze vanwege de salarisschaal een andere functie hebben gezet. Heel vreemd. Ik weet nu niet wat ik moet doen.
Niet tekenen voordat het duidelijk is.
Ik ben bang dat ze hun aanbod in gaan trekken als ik te veel ga zeuren over het contract. Als je ergens voor tekent dan ga je toch die functie vervullen lijkt mij?
viaduct schreef:
28-08-2017 23:15
Ik ben bang dat ze hun aanbod in gaan trekken als ik te veel ga zeuren over het contract. Als je ergens voor tekent dan ga je toch die functie vervullen lijkt mij?
Ja.
Niet tekenen als je die andere functies niet wilt en als het niet anders kan je afvragen of je bij zo'n bedrijf wilt werken. Deze functie heeft een lagere of hogere schaal? Vaag verhaal.
Lagere schaal. Ik vind gewoon raar dat ze me ene functie aanbieden en een totaal andere functie in de arbeidsovk noemen.
Dan teken je dus voor minder geld, ik zou niet tekenen en ze het heen en weer laten genieten. Ze willen je een functie laten uitvoeren waarvoor je niet naar behoren betaald gaat worden. Leuke start. Van harte welkom bij ons bedrijf, hier wil je toch niet eens werken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
28-08-2017 23:33
Dan teken je dus voor minder geld, ik zou niet tekenen en ze het heen en weer laten genieten. Ze willen je een functie laten uitvoeren waarvoor je niet naar behoren betaald gaat worden. Leuke start. Van harte welkom bij ons bedrijf, hier wil je toch niet eens werken?
Dit.
viaduct schreef:
28-08-2017 23:13
Raar verhaal.
Niet tekenen hoor.
ik ben echt super verdrietig. Ik kan helemaal niks doen. Ik dacht een leuke baan te hebben gevonden maar dat is dus niet zo. :-(
Ja, ontzettend naar en onprofessioneel zeg. Heb je gezegd dat de recruiter iets anders beloofd heeft?
Saga_Röversdotter schreef:
28-08-2017 23:42
Heb je gezegd dat de recruiter iets anders beloofd heeft?
Misschien is dit nog wel een hele goede vraag om morgen aan HRM te gaan stellen.
Ik zou in dit geval het bedrijf bellen en even om het uzb heen gaan. Voor welke functie wordt je daar aangenomen? Wat worden je werkzaamheden?
Eerst dit héél helder hebben voordat je een handtekening zet.
Ik heb een mail gestuurd waar ik nog geen reactie op heb. Super vervelend dit. Ik ben extreem zenuwachtig dat ik helemaal zonder baan kom te zitten
Heb je je huidige baan dan al opgezegd?
En eens met Enn: ze proberen er een slaatje uit te slaan: jouw werkzaamheden laten doen die hoger verloond moeten worden maar je minder betalen door je te laten tekenen voor een andere functie. Als dit de mentaliteit van het bedrijf is dan ga je met nog veel meer hommeles krijgen. Niet tekenen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
viaduct schreef:
28-08-2017 23:15
Dan zoeken ze maar een andere gek die wel meegaat in dat verhaal.

Ik zou zelfs beginnen twijfelen of ik wel voor zo'n wispelturig bedrijf wil werken.
Ongeacht de functie.
Ik ben echt verdrietig. Zoveel moeite gedaan en het is allemaal voor niks geweest. Ik heb dus een bericht gestuurd naar de recruiter maar ze antwoord maar niet. En mijn gevoel zegt dat ze niet positief zal zijn over mijn mail. Ze zal me niks anders aanbieden dan de functie waar ik dus niet voor heb gesoliciteerd.
Ik lees net een ander topic ( op staande voet ontslagen - Werk&Studie) en moest gelijk aan jou denken. Ik snap dat jij je verdrietig voelt maar stel je voor dat je met dit voorbeeld te maken hebt?
Hallo allemaal,

Ik heb na overleg met de recruiter een andere functie gekregen dan waarvoor ik gesolliciteerd heb. Het is heel raar gelopen maar ik denk dat ik deze baan wel aanneem omdat ik verder niet weet waarop ik moet solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven