Help!!!
maandag 28 augustus 2017 om 23:09
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende: ik heb gesoliciteerd bij een bedrijf. Tijdens 1ste gesprek werd mij een andere functie aangeboden dan waarvoor ik gesoliciteerd had. Na eerste gesprek werd ik gebeld en is mij verteld dat ik een aanbod krijg. De recruiter vertelde mij dat ik de baan die ik wil en waarvoor ik had gesoliciteerd ging krijgen. Maar toen de recruiter mij het contract heeft gestuurd bleek het toch een andere functie te zijn. Nu heb ik dat tegen de recruiter gezegd maar ze zegt dat ik de baan krijg die ik wil. Toch noemen ze in de arbeidsovereenkomst een andere functie. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Dit kan toch niet?
Ik zit met het volgende: ik heb gesoliciteerd bij een bedrijf. Tijdens 1ste gesprek werd mij een andere functie aangeboden dan waarvoor ik gesoliciteerd had. Na eerste gesprek werd ik gebeld en is mij verteld dat ik een aanbod krijg. De recruiter vertelde mij dat ik de baan die ik wil en waarvoor ik had gesoliciteerd ging krijgen. Maar toen de recruiter mij het contract heeft gestuurd bleek het toch een andere functie te zijn. Nu heb ik dat tegen de recruiter gezegd maar ze zegt dat ik de baan krijg die ik wil. Toch noemen ze in de arbeidsovereenkomst een andere functie. Wat vinden jullie dat ik moet doen? Dit kan toch niet?
maandag 28 augustus 2017 om 23:12
maandag 28 augustus 2017 om 23:33
Dan teken je dus voor minder geld, ik zou niet tekenen en ze het heen en weer laten genieten. Ze willen je een functie laten uitvoeren waarvoor je niet naar behoren betaald gaat worden. Leuke start. Van harte welkom bij ons bedrijf, hier wil je toch niet eens werken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 28 augustus 2017 om 23:37
Dit.
maandag 28 augustus 2017 om 23:37
maandag 28 augustus 2017 om 23:55
Misschien is dit nog wel een hele goede vraag om morgen aan HRM te gaan stellen.Saga_Röversdotter schreef: ↑28-08-2017 23:42Heb je gezegd dat de recruiter iets anders beloofd heeft?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 29 augustus 2017 om 16:17
Heb je je huidige baan dan al opgezegd?
En eens met Enn: ze proberen er een slaatje uit te slaan: jouw werkzaamheden laten doen die hoger verloond moeten worden maar je minder betalen door je te laten tekenen voor een andere functie. Als dit de mentaliteit van het bedrijf is dan ga je met nog veel meer hommeles krijgen. Niet tekenen.
En eens met Enn: ze proberen er een slaatje uit te slaan: jouw werkzaamheden laten doen die hoger verloond moeten worden maar je minder betalen door je te laten tekenen voor een andere functie. Als dit de mentaliteit van het bedrijf is dan ga je met nog veel meer hommeles krijgen. Niet tekenen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 29 augustus 2017 om 16:20
Dan zoeken ze maar een andere gek die wel meegaat in dat verhaal.
Ik zou zelfs beginnen twijfelen of ik wel voor zo'n wispelturig bedrijf wil werken.
Ongeacht de functie.
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:22
Ik ben echt verdrietig. Zoveel moeite gedaan en het is allemaal voor niks geweest. Ik heb dus een bericht gestuurd naar de recruiter maar ze antwoord maar niet. En mijn gevoel zegt dat ze niet positief zal zijn over mijn mail. Ze zal me niks anders aanbieden dan de functie waar ik dus niet voor heb gesoliciteerd.
woensdag 30 augustus 2017 om 17:43
Ik lees net een ander topic ( op staande voet ontslagen - Werk&Studie) en moest gelijk aan jou denken. Ik snap dat jij je verdrietig voelt maar stel je voor dat je met dit voorbeeld te maken hebt?