Werk & Studie alle pijlers

Help!?!?!

29-07-2009 15:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mijn contract liep af tijdens mij zwangerschapsverlof in mei. Ik heb toen gelijk een uitkering aangevraagd want je wil natuurlijk niet met je bay zonder geld zitten. Wat ik overigens nu wel zit. Ik heb namelijk een afwijzing gekregen, ik krijg geen uitkering.

Volgens het uwv voldoe ik niet aan de wekeneis je moet 26 weken gewerkt hebben. Het uwv heeft naar mijn laatste 39 weken arbeidsverleden gekeken en hiervan heb ik er 23 gewerkt. Maar dit komt door mijn zwangerschapsverlof wat 16 weken duurt. 39 - 16 weken is precies 23 weken.

Kan dit zomaar moet het uwv niet kijken naar de weken voor mijn zwangerschapsverlof? Ik heb overigens al wel bezwaar ingediend maar ik heb ook 8 weken moeten wachten op mijn afwijzing dus mijn bezwaar zal ook wel even duren.

Hopelijk heeft iemand wat info voor mij...
Er wordt gekeken naar de laatste 36 weken van je arbeidsverleden, niet 39..

Weet niet hoe het zit met zwangerschapsverlof, zal proberen iets er over te vinden.Wel ontzettend vervelende situatie hoor.
Heb je tijdens je zwangerschapsverlof een uitkering gekregen (WAZO)? En heb je die ook ingevuld op de aanvraag voor je WW-uitkering?
Hoelang duurde je contract dan eigenlijk. WAnneer je een contract had van minimaal een half jaar wat afliep in je zwangerschapsverlof heb je toch gewoon recht op uitkering?
Zwangerschapsverlof wordt inderdaad geteld als "gewerkte weken". Echter, dan moeten ze wel weten dat je met zwangerschaps-/bevallingsverlof was. Vandaar ook mijn vraag of dat ook zo is ingevuld op de WW-aanvraag. (Alhoewel het allmaal naar het UWV verstuurd moet worden, bemoeien verschillende afdelingen zich ermee en dan kan er wel eens iets over het hoofd gezien worden).
ja, toch he! Wist het niet zeker meer, nu ik er niet meer mee te maken heb beroepsmatig begint het toch allemaal wat weg te zakken merk ik.
Nou, hebben we je kunnen helpen?
quote:mflavor schreef op 29 juli 2009 @ 15:30:

Ik heb toen gelijk een uitkering aangevraagd want je wil natuurlijk niet met je bay zonder geld zitten. ???
Hoe lang was je al met verlof? Heeft je werkgever een zwangerschapsuitkering aangevraagd? Of jijzelf? Tijdens mijn eerste zwangerschap liep mijn jaarcontract af, die niet werd verlengd. Vervolgens heb ik tot mijn verlof bij een uitzendbureau gewerkt en die hebben mij ziek uit dienst gemeld bij het UWV en toen kreeg ik rechtstreeks van het UWV mijn zwangerschapsuitkering. Na mijn verlof weer een nieuwe baan gevonden destijds.
Dit vind ik nou jammer hè. TO opent een topic met als titel HELP!!?!! . Een aantal forummers proberen te helpen, maar nu laat TO niks meer van zich horen. Open dan geen topic!!!!
Allemaal bedankt!!! Ik dacht dat ik een bericht zou krijgen als er een reactie was op mijn topic maar ik zal wel iets verkeerds hebben gedaan....

Dus sorry dat ik nu pas reageer....

Ik heb vrijdag bericht gekregen van het uwv dat ze mijn bezwaar binnen hebben gekregen en binnen 4 weken contact met mij op zullen nemen.

Ik ben tijdens de aanvraag van mijn ww-uitkering gebelt door het uwv met de vraag of ik in de ziektewet zat??? Maar ik zei: nee ik had zwangerschapsverlof. Degene aan de telefoon vroeg mij vervolgens of ik daar dan even een bewijs van kon sturen. Heel vaag want ik kreeg wel een WAZO uitkering van het uwv....

Ik werkte via een uitzendbureau en had nog geen vast contract. Zij hebben de WAZO uitkering voor mij aangevraagd. Ik heb in totaal gewoon 16 weken zwangerschapsverlof gehad.
quote:fleurtje schreef op 29 juli 2009 @ 22:02:

[...]

???Ik bedoelde natuurlijk baby
Nee, dat bedoelde ik niet.

Ging me over die mentaliteit; meteen een uitkering aangevraagd WANT je wilt niet met baby zonder geld zitten.

Dat verlof in mei, was dat verlof voor of na je bevalling? Als het er voor is, dan kun je toch gewoon solliciteren?!
Iedereen bedank voor de hulp!

Ik had bezwaar ingediend tegen het besluit van het uwv en heb nu uiteindelijk na 3 maanden wachten toch nog mijn uitkering gekregen!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven