Werk & Studie alle pijlers

Hoe ben ik in hemelsnaam zo kapot na 1 werkdag?

28-11-2020 19:47 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik studeer nog en daarnaast werk ik als bijbaantje op de zaterdag bij een tankstation. Ik werk alleen in het weekend doordat de tijden van het tankstation niet goed matchen met mijn schooltijden, ook zelfs met corona dus ben ik ‘verplicht’ te werken in het weekend. Wat ik overigens geen probleem vind, maar nu het volgende.

Ik werk meestal van 06:00/14:00 en dan sta ik 05:00 uur op. Ik vind het opzich fijn omdat ik dan vroeg klaar ben in het weekend, maar ik ben gewoon HE-LE-MAAL kapot na 1 werkdag. Ik overdrijf niet als ik het gewoon vergelijk met een hele erge kater van alcohol, wanneer je gewoon katje lam bent geweest de vorige dag. Ik kan niet meer normaal nadenken, ik begin te trillen, word chagrijnig, en gewoon dood en dood moe. Ik snap er helemaal niks van, zelfs wanneer ik thuis ben en even een ‘powernap’ doe heb ik het gevoel dat mijn ‘kater’ alleen maar erger word. Ik baal hier van want hierdoor is mijn hele dag naar de verdoemenis en heb ik geen puf meer om nog maar iets te doen of met iemand of vrienden af te spreken. Het werk zelf stelt geen reet voor, zie het als een dag werken in een supermarkt en dezelfde soort werkzaamheden.

Ik heb al van alles geprobeerd, gezonder eten, meer water drinken, nog eerder naar bed, minder koffie op werk, minder roken op werk, etc etc etc. Maar ik word er gewoon gek van dat ik van dit baantje wat helemaal niks voorstelt, en ik ook maar 1 dag werk met mijn 22jaar, terwijl er mensen 4/5dagen werken die 50+ zijn en helemaal geen problemen ondervinden.

Is het dan gewoon het contact met mensen wat mij zo ontzettend brak maakt? Ik heb gewoon geen idee, ik zou mezelf beschrijven als ambivert. Ik wil meniet aanstellen, maar ik voel me gewoon helemaal op. Dit is toch niet normaal voor mijn leeftijd?