Werk & Studie alle pijlers

Hoe omgaat met nare ervaring in de zorg

03-09-2025 01:28 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoii,
ik ben mbo v student en ga nu naar het 2e leerjaar.
En heb een bijbaan in de zorg als zorgassistente in de flexpool.
Nu is er laats wat vervelend gebeurd en ik merk dat ik het eigenlijk niet echt een plekje kan geven .
Ik was voor het eerst op een nieuwe woning, om te ondersteunen. Toen is er tijdens de zorg iemand gevallen( alles ging volgens veiligheidsvoorschriften)( dus alles stond op de rem enzo)
Bewone stond op Sara steddy en moest gaan zitten. De bewoner zakte door haar knieeën daardoor belandde ze dus tussen de stoel ipv erop.( krijg haar niet in m’n eentje omhoog getild op de stoel)
Ik heb haar gelijk vast gepakt en rustig naar de grond begeleid zodat de niet kon vallen en gelijk hulp gehaald.

Ik voelde/voel me zoo schuldig ik stond daar gwn te trillen op m’n benen en te huilen. De collega’s hebben me echt goed opgevangen en zeiden wel dat t iedereen had kunnen gebeuren en dat het niet mijn fout was.

Maar ik voel me gwn alsof ik gefaald heb. Vooral omdat ik nog jong ben en nog maar het 2e leerjaar in ga, dat ik gwn niks kan.
Maar nu moet ik binnenkort weer naar die woning toe maar ik durf het haast niet meer aan. Zoeizo bij deze bewoner niet omdat ze ook al bezig zijn met een ander transfer omdat de Sara steddy eigks al niet meer geschikt voor de bewoner is.

Maar ik schaam me haast om daar weer te komen. Miss ben ik gwn geen goede zorg medewerker en nog veelste onervaren en hebben ze niks aan me.
Ik ga gwn aan mezelf twijfelen
Nu vraag ik me af hoe ik hier mee om moet gaan.

Sorry voor het lange verhaal🙈
Ach vrouw toch. Ik snap helemaal dat dit je raakt. En dat siert je! Je draagt je cliënten een warm hart toe en dat is wat je een goede zorgmedewerker maakt.