Ik zit in de derde klas en vroeg mij af hoeveel repetities (die tellen 2x of meer x mee) ik per dag mag hebben. Ik weet niet of hier een bepaalde regel voor is of dat de school dit gewoon zelf mag bepalen?
Groetjes,
Heidi
Anoniem_260085
dinsdag 12 september 2017 om 20:54
Hoeveel toetsen mag ik maximaal per week maken?
Er zijn in Nederland geen landelijke regels die vaststellen hoeveel toetsen je mag maken per week. Wel hebben veel scholen hierover regels opgesteld in het schoolreglement of het Programma voor Toetsing en Afsluiting. Alle docenten moeten zich aan die regels houden! Daarom raden wij jullie altijd aan de schoolregels heel goed door te nemen!
Is er een leerlingstatuut? Daar moet het instaan! (Hier is het in de brugklas maximaal 1 repetitie en 1 S.O., in de tweede en derde maximaal 2 repetities en 2 S.O.'s per dag met een maximum van 5 per week van elk. Uitzondering: als je nog iets moet inhalen door ziekte / afwezigheid).
Anoniem_348213
dinsdag 12 september 2017 om 21:03
Bij mij op de middelbare was de regel: max 4 SO's en 2 proefwerken op een dag.
Ik ben van beroep examenplanner en plan 2 reguliere (eerste kans) per dag per klas. Herkansingen kan goed vier of vijf per dag zijn. Als het goed is hoeft niet iedereen dezelfde herkansing te maken.
1) leer Google te gebruiken
2) ga studeren ipv je tijd te verspillen
3) vraag je mentor
4) ga studeren ipv rond te hangen op een forum voor volwassenen
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.