Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel tijd "kletsen" jullie per dag op je werk?

25-01-2021 09:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare vraag misschien maar ik ben ZZP-er en werk al jaren vanuit huis. Ik heb dus geen kantoorleven waar je tijdens de koffie-, rook- of lunchpauze even een babbeltje kunt maken. Ik deel mijn eigen tijd in en overdag pleeg ik bijv, wel een paar belletjes naar vriendinnen of familieleden die niet buitenhuis werken of nu ook thuiswerken. Voor Corona kwam er ook nog wel eens iemand even langs voor thee of koffie. Dat is al jaren zo mijn gewoonte maar nu de kinderen meer thuis zijn vanwege Corona en dus zien hoe ik overdag te werk ga, zei één laatst mam je bent wel veel aan de telefoon hoor ipv te werken hoor. Nou vroeg ik me dus af hoeveel tijd bijv mensen op hun werk per dag "kletsen" om te vergelijken of kind wel eens gelijk zo kunnen hebben of dat dit dus eigenlijk net als "kletspauzes onder werktijd" kan vallen, gewoon om te vergelijken met een normale werksituatie :-)
Hangt van de drukte en deadlines af. Er gaan dagen voorbij dat ik non-stop werk en er net goedemorgen vanaf kan, maar er zijn ook dagen dat ik een uur kan lunchen met iemand en een paar koffiegesprekken kan voeren. Wel altijd met collega's waarbij werk en privé in de gesprekken in elkaar overlopen.
Ik ga niet een uur ket een vriendin zitten bellen ofzo, dat zit dan niet in mijn systeem als ik op mijn werk ben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle uiteenlopene reacties, leuk om ook over de verschillende beroepen en werksituaties te lezen. Ik werk in principe fulltime aan mijn onderneming maar kan wel mijn eigen uren indelen, als de klanten maar op tijd hun werk terugkrijgen. Zo kan ik bijv ook heel makkelijk de kinderen naar hun activiteiten brengen en dan 's avonds weer even doorwerken als ze op bed liggen, nooit vaste werkschema's, ik pas mijn nodige uren altijd aan het gezinsleven aan, Ik factureer niet per uur hoor, dus de "kletstijd" heeft geen enkele invloed op wat klanten moeten betalen. Gezien ik dus niet met collega's werk zie ik een "privé-belletje" dan meer als een soort pauze waar een ander misschien even met een collega kletst, sorry misschien een beetje raar uitgedrukt. Bedankt voor alle input en een fijne dag iedereen
kes49240 schreef:
26-01-2021 08:42
Bedankt voor alle uiteenlopene reacties, leuk om ook over de verschillende beroepen en werksituaties te lezen. Ik werk in principe fulltime aan mijn onderneming maar kan wel mijn eigen uren indelen, als de klanten maar op tijd hun werk terugkrijgen. Zo kan ik bijv ook heel makkelijk de kinderen naar hun activiteiten brengen en dan 's avonds weer even doorwerken als ze op bed liggen, nooit vaste werkschema's, ik pas mijn nodige uren altijd aan het gezinsleven aan, Ik factureer niet per uur hoor, dus de "kletstijd" heeft geen enkele invloed op wat klanten moeten betalen. Gezien ik dus niet met collega's werk zie ik een "privé-belletje" dan meer als een soort pauze waar een ander misschien even met een collega kletst, sorry misschien een beetje raar uitgedrukt. Bedankt voor alle input en een fijne dag iedereen
Klinkt hartstikke goed. Jij kan jouw eigen tijd indelen en bepaalt dus lekker zelf wanneer je even pauze neemt en met wie je tussendoor kletst. Erg fijn om het zo te kunnen doen toch!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een half uur pauze per dag, eigenlijk zit ik dan het liefst op m'n telefoon ipv met collega's te kletsen :P . Tijdens het werk klets ik nooit informeel met collega's, geen tijd voor (verpleegkundige).
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg en kletsen is een belangrijk onderdeel van mijn job.
Normaal is dinsdag de kletsdag hier op kantoor. Dan is bijma iedereen er van de afdeling en kan zomaar de helft van de dag opgaan aan kletsen. Vergaderingen en jurisprudentie of zaakoverleg meegerekend. Daarnaast nog even langs collega's waar je specifiek iets aan wil vragen en dan gelijk nog even kletsen. De rest van de dagen alleen met mn kamergenoot en even op het secretariaat.
Ik klets de hele dag door met collega’s en studenten. Als ik in het gemeenschappelijke lab werk klets ik meer met collega’s dan wanneer ik op kantoor aan het schrijven ben.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan, de ene dag is het max een kwartier en de andere dag veel meer. En soms is het kletsen terwijl je bezig bent, dus alles kan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik klets normaal gesproken denk ik één tot twee uur per dag met collega's.
Dat gaat dan ook soms over werk. Niet echt de meetings maar gewoon over hoe we bepaalde zaken zien (keuze's van de directie, een grote deal die binnen is gehaald etc.), en verder ook gewoon over thuis en koetjes en kalfjes.
Één uur daarvan is echt pauze (lunch en tussendoor even bij de koffiemachine) en verder ook vaak nog even tussen meetings door, als je aan het wachten bent of als je langs iemands bureau loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven