Werk & Studie alle pijlers

Houten kont bureaustoel

24-09-2024 09:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Een gekke vraag, hopelijk heeft iemand de gouden tip.

Omdat ik heel veel thuiswerk, heb ik nu maar eens geïnvesteerd in een echt goede (dus dure) bureaustoel.
Helaas kreeg ik na een week last van mijn dijen, omdat de armleuningen te krap zijn voor mijn dikke lijf. Bij het zitten van de winkel had ik dit niet in de gaten gehad.
Gelukkig had de winkel een retourbeleid, dus ik heb in alle rust een andere stoel uitgezocht, met leuningen die niet eens in de buurt komen van mijn dijen.

Stoelen omgeruild, iedereen tevreden. Zou je denken.
Als ik 2 uur op de nieuwe stoel zit, begint mijn kont pijn te doen. Na een hele dag werken, weet ik niet waar ik het moet zoeken van ellende.

Ik heb alles geprobeerd: regelmatig even opstaan en bewegen, kussentje op de stoel, zitting verder naar voren of achter, leuning naar voren of achter, lendensteun omhoog of omlaag, hele stoel hoger of lager... Niets helpt. Ik krijg een vreselijk houten kont van deze superdeluxe stoel.

Hoe kan dat nou? Ik heb in mijn leven toch al op heel wat stoelen gezeten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

De winkel heeft geen andere stoelen met dit soort armleuningen. Bovendien: hoe weet ik dat een volgende stoel niet weer na een paar uur een houten kont geeft? Ik blíǰf stoelen ruilen, denk dat het voor hun ook een keer klaar is.

Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een burostoel zonder armleuningen proberen?

Mijn ervaring met burostoelen is dat duurder niet altijd beter is.

Zelf heb ik goede ervaringen met Topstar, een Duits merk. Ik werk veel thuis en zit veel achter laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een bureaustoel van rond de €400 mogen uitzoeken van mijn werkgever. Bijna alle stoelen die in prijscategorie hadden leuningen die je nog kunt stellen. Hoogte, laagte maar ook breedte. Ik kan een schroef aan de onderkant van de leuning los draaien en de leuning dan naar buiten duwen en opnieuw vast zetten.
Zijn er bij de winkel waar je geweest bent geen stoelen waarbij dat ook kan?
Zou wel echt terug gaan en opnieuw proef gaan zitten. Misschien dat ze daar mee kunnen denken over welke stoel dan wel lekker zou kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
groenebroek schreef:
24-09-2024 11:24
Ik heb een bureaustoel van rond de €400 mogen uitzoeken van mijn werkgever. Bijna alle stoelen die in prijscategorie hadden leuningen die je nog kunt stellen. Hoogte, laagte maar ook breedte. Ik kan een schroef aan de onderkant van de leuning los draaien en de leuning dan naar buiten duwen en opnieuw vast zetten.
Zijn er bij de winkel waar je geweest bent geen stoelen waarbij dat ook kan?
Zou wel echt terug gaan en opnieuw proef gaan zitten. Misschien dat ze daar mee kunnen denken over welke stoel dan wel lekker zou kunnen zitten.

al die instellingen zijn behoorlijk standaard. Alleen bij de hele goedkope burostoelen kun je niet alles instellen of zijn er bijv. geen armleuningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je ook al zo'n speciaal zitkussen geprobeerd. Zelf nooit gebruikt maar ik heb collega's gehad die wel zoiets gebruikten. Als je last hebt van overgewicht, past de stoel dan wel bij je gewicht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon zo'n lelijke zwarte bureaustoel kopen met verstelbare armleuningen en alles. Mooi? Nee. Zit het prima? Ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de reacties. Het waren allebei stoelen waar je van alles kon verstellen, maar niet de wijdte van de armleuningen. De leuningen van de 2e kwamen vanaf de rugleuning ipv van de zitting. Dat werkt echt goed, maar ja, die houten kont....
Ik gebruik de armleuningen, dus wil dat echt wel hebben.
De stoelen kostten rond de 400 euro, dus het waren echt op zich hele goede stoelen. En ook geschikt voor mijn gewicht, dat heb ik speciaal gevraagd.

Topstar zal ik eens bekijken.

Graze, wat voor speciaal kussen bedoel je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kun je zoeken op ‘decubituskussen’, en bij de thuiszorgwinkel vragen of je dat uit mag proberen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Jonagold schreef:
24-09-2024 12:59

Graze, wat voor speciaal kussen bedoel je?
Ik bedoel zo'n ding, een orthopedisch/ steun/ergonomisch zitkussen:
Afbeelding

Deze is te koop bij Kruidvat, maar Lidl had er laatst ook een in de aanbieding. Geen idee of ze goed zijn of dat je beter een wat duurdere kan kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn achterwerk is sinds ik alleen maar zittend werk doe veel platter geworden :|
Er zit letterlijk minder bilvet en dus doet het lang zitten pijn, ik voel mijn botjes. Dus ik heb veel baat bij regelmatig opstaan en bewegen. Heb overigens een prima stoel.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, ik heb zo'n decubituskussen besteld, ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jonagold schreef:
24-09-2024 14:00
Oke, ik heb zo'n decubituskussen besteld, ben heel benieuwd!
Ik heb zo'n kussen tegen pijn aan mijn stuitje. Mij helpt het ontzettend goed.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-09-2024 13:36
Mijn achterwerk is sinds ik alleen maar zittend werk doe veel platter geworden :|
Er zit letterlijk minder bilvet en dus doet het lang zitten pijn, ik voel mijn botjes. Dus ik heb veel baat bij regelmatig opstaan en bewegen. Heb overigens een prima stoel.
Ik denk dat dit ook een belangrijke sleutel tot succes is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loop je op je werk misschien vaker?

Dan zou een zit-sta bureau misschien wat zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien even een afspraak maken met een ergotherapeut die bij je thuis komt kijken? Kost iets van €90,- en heeft mij veel geholpen. Misschien dat je de valling van de zitting kunt veranderen en dat dan ook helpt tegen houten kont.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
24-09-2024 13:36
Mijn achterwerk is sinds ik alleen maar zittend werk doe veel platter geworden :|
Er zit letterlijk minder bilvet en dus doet het lang zitten pijn, ik voel mijn botjes. Dus ik heb veel baat bij regelmatig opstaan en bewegen. Heb overigens een prima stoel.
Ik doe mijn hele carrière zittend mijn werk, heb hier geen last van!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven