Werk & Studie alle pijlers

HR kenner

13-07-2018 14:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet uit met cao en arbeidscontract en de daarin vast te stellen vakantiedagen door werkgever. Graag zou ik in contact komen met iemand die verstand heeft van detailhandel i.c.m. de kleinmetaal cao.
Wat wil je precies weten?
Verplichte bedrijfssluiting. Van de 25 dagen worden er 18 verplicht vastgesteld. 11 in de zomer, 3 met carnaval en 4 met kerst. Het houd in dat er n vakantie niet door kan gaan omdat er n vakantie is gepland van 30 dec tm 6 januari. Dan heeft de betreffende gescheiden vader zijn kids.
De CAO kleinmetaal bestaat niet meer, en daarvoor in de plaats zijn 6 deelCAO’s gekomen. Daarnaast kunnen er soms bedrijfsCAO’s van toepassing zijn. Het is dus niet mogelijk om dit voor je na te kijken zonder meer info over welke (deel)CAO hier precies van toepassing is.

In de oude versie lees ik wel dat er maximaal 3 dagen mogen worden aangewezen als verplichte vrije dag, tenzij het een bedrijf in de bouwsector betreft of tenzij er met de OR meer dagen overeengekomen zijn. Maar in hoeverre deze afspraak in de nieuwe CAO-afspraken is overgenomen, kan ik dus niet checken omdat ik dat eerst moet weten welke (deel)CAO van toepassing is. (Zie hier voor meer uitleg: https://www.cnvvakmensen.nl/caos/metaal ... leinmetaal)
Dank je wel! Zou Ik jou n privé bericht mogen sturen? Het is n heel specifieke branche waarin herkenning groot is. Ik heb zijn arbeidsovereenkomst hier liggen.
Joske11 schreef:
13-07-2018 22:06
Dank je wel! Zou Ik jou n privé bericht mogen sturen? Het is n heel specifieke branche waarin herkenning groot is. Ik heb zijn arbeidsovereenkomst hier liggen.
Ja, dat mag. Is het goed als ik er morgenochtend naar kijk dan?
Jazeker!
Joske11 schreef:
13-07-2018 22:30
Jazeker!
Ok, zal ik doen.
Joske, ik heb je een PB terug gestuurd. (Mocht je zelf nog een PB sturen, laat dat hier dan even weten, want dan hoef ik niet telkens de PB te checken :) ).
Onwijs bedankt voor je hulp! Voor nu ben ik erg geholpen :-)
Super! Succes ermee :)
Nummer*Zoveel schreef:
14-07-2018 16:58
Super! Succes ermee :)
Ik blijf je een topwijf vinden! :smooch:
Fruity-Pebbles schreef:
14-07-2018 18:06
Ik blijf je een topwijf vinden! :smooch:
Ah, wat lief, dankje! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven