Werk & Studie alle pijlers

Hulp bij sollicitatie??

02-04-2016 23:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu roep ik oprecht even help haha!

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek volgende week, daar stond in dat ik mijzelf in 5 minuten creatief moet presenteren. Hoe dan?!

Ik heb er met vrienden en kennissen over gehad maar daar kom ik helaas ook niet verder mee.

Om niet het in privé sferen te houden; het gaat hier om een baan in de gehandicaptenzorg.

Hopelijk hebben jullie tips voor mij, zodat ik een verpleterende indruk kan maken.
Dejavu?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 02 april 2016 @ 23:08:

Dejavu???
Je kunt je creatief opmaken en aankleden maar ik heb niet de indruk dat dat wordt bedoeld.
verba volant, scripta manent.
Is het een leerlingenplaats?

Mijn tips: Presenteer wie je bent in picto's.

Ik heb iemand gehad die had vriendinnen gevraagd waarom hun vriendin een goede zou zijn voor deze plaats en daar een filmpje van gemaakt. Een moodboard met je kwaliteiten en leerpunten. En een leerling die van zichzelf vond dat ze niet creatief was maar wel een hele mooie prezi-presentatie in elkaar geknutseld had. Was dus schijnbaar handiger met computers.

En weet je, je hoeft geen hele trukendoos uit de kast te trekken, als je maar laat zien wie je bent.

Succes!
Eerste wat in me opkomt: maak een moodboard van je (professionele) zelf, en vertel in die vijf minuten wat ze kunnen zien op je moodboard en waarom dat belangrijk is, waarom ze jou die baan moeten geven.

Of je kunt een neem-mij-aan-rap schrijven en ten gehore brengen?
Jeetje wat moeilijk zeg! Je zou een doosje of tasje mee kunnen nemen met wat kleine spullen waarmee je kunt omschrijven wie je bent?
Je kan een 'moodboard' maken(ik geloof dat dat zo heet.)

Leuk stuk gekleurd karton en met tijdschriften gaan knippen en plakken, stukjes erbij tekenen, eventueel prive foto's.

Allemaal dingen die jou omschrijven en dat kan jij ze aan de hand van dat board aan hun vertellen. Vooral dingen die hun zullen aanspreken en aansluiten bij de functie.

Haha, mosterd...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ah dat zijn slimme ideeën!

Wat is dat tegenwoordig toch met die presentaties. Kunnen ze niet gewoon ouderwets een gesprek met mij voeren?

Dit zal wel hip zijn ofzo haha!
Of je doet een mini zangles en betrekt de sollicitatie commissie erbij. Maak een mooi liedje over jezelf en geef hen een aantal zinnen of leer hen het refrein en zing daar een liedje omheen.

Zoiets
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Dat "ouderwetse" gesprek komt toch wel hoor, na je presentatie!
Maak een filmpje! Moodboard is zo standaard!
Sollicitatie: jezelf presenteren. Hoe?

Hier was een tijdje geleden ook al een topic over.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
5 minuten is niet veel, ooit van een 'liftpraatje' gehoord? Misschien dat je daar wat creatiefs mee kan doen. (film jezelf in de lift ;))
Nou, ik zou het niet al te gek maken en gewoon bij mezelf blijven. Dus een gewoon praatje is wat mij betreft goed genoeg. Als dat niet is wat ze zoeken, jammer dan.
quote:Supersas09 schreef op 02 april 2016 @ 23:19:

.....

Mijn tips: Presenteer wie je bent in picto's.

.......Ja super leuk! Erg creatief en op de doelgroep gericht.
Jemig, ik heb een hekel aan zulke hippe sollicitaties. Daar ben ik zeker te oud voor .

Toevallig zag ik hier pas een filmpje over voorbij komen op de FB pagina van iheartjobs.nl. Misschien is het nog terug te vinden? Ging ook over moderne interview technieken en nieuwe manieren waarop recruiters proberen het onderste uit de kan te halen bij kandidaten. Was best interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven