Werk & Studie alle pijlers

Hulp nodig voor een vriendin. Over kleding ontwerp/atelier

16-02-2010 20:38 5 berichten
Dames,

Ik heb hier een vriendin op visite. Leuk mens (ik kan nu ook niet anders zeggen, ze zit naast me natuurlijk ;)..). Anyhow, zij heeft een idee op kledinggebied in haar hoofd, probleem is, ze is totaal dan weer niet handig met naald en draad. Ze wil een paar modellen laten uittekenen en laten maken. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat en of zoiets aan zou slaan. Nu heb ik net dus al met haar achter google gezeten en gezocht maar kan dus werkelijk niks vinden. Ze zoekt dus iemand die haar idee om kan zetten naar een schets en patronen e.d. Geen flauw idee waar ik op zou moeten googelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat overigens om dameskleding. Ik vind wel e.e.a. maar dat zijn dan weer 'echte' creabea ontwerpsters met de meest ludieke creaties waarin geen mens over straat zou durven. Dat is niet echt wat ze zoekt.

Waar zouden we kunnen zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een goede coupeuse zoiets wel zou moeten kunnen. Of iemand die naailes geeft. Misschien als je daar naar zoekt dat je wat verder komt?
Iets anders
Idd een coupeuse. Vriendin van mij bedenkt ook het een en ander en een andere vriendin maakt dan de tekening/patroon zodat vriendin1 het zelf kan maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een advertentie op het prikbord van de kunst/mode academie. Hoewel die meiden natuurlijk zelf ook ontwerpen, dus je hebt kans dat ze er met je ontwerp vandoor gaan.

Kijken op de sites van grote modeketens, of ze daar misschien nog iemand zoeken? Of juist bij een klein winkeltje, maar mijn tante heeft zo'n winkeltje en zij gaat meestal inkopen in Italie.

Een kledingmaker? Naaister?
Goeie tips! Wij hebben hier in 't dorp een (en dat bedoel ik niet negatief.. sterker nog hij is werelds met naald en draad en allerlei stoffen) mijn persoonlijke 'naaiturk'. Oke, dat klinkt kut. Maar het is een Turks naaiatelier. Ik denk dat ik haar daar gewoon mee naar toe moet nemen. Die man verricht echt wonderen. Zouden die zoiets doen?

Ze wil dus eerst een paar dingen laten maken. Ze kan leuk tekenen en ik vind het er super uitzien. Op papier dan. Maar om daar dan een patroon van te maken, daar heb je weer specifieke kennis voor nodig. Dat van mij gaat niet verder dan een knoop aanzetten, en dan nog moet je niet letten op HOE het er dan uitziet. Ik ben meer van 't praktische ;).... Ik ben in deze dan ook een waardeloze bron van info voor haar... zucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven