Werk & Studie alle pijlers

Ideeenbus is leeg

25-03-2010 10:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help..ik heb het nodig.

Lieve allemaal, ik ben Pien 26 jaar en heb jullie hulp hard nodig.

Ben een communicatiestudent en heb alle trajecten glansrijk doorlopen, er was geen vuiltje aan de lucht en had altijd ideeen te over. Maar nu komt het, ik heb stage gelopen in het buitenland en ben sinds een maand terug op NL bodem. Nu zou het afstuderen kunnen beginnen...ik voel me alleen een beetje ontaard en heb geen idee waar ik mijn scriptie over wil schrijven. Het perfecte onderwerp komt ook gewoon niet bovendrijven en daar baal ik van.

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken? It would make my day :-)

Ik moet een afstudeeronderzoek doen met als onderwerp een communicatievraagstuk......Dat kan van alles zijn natuurlijk....daarom kom ik er ook even niet uit.

Hellup!
Een paar vragen:

Wat heb je zelf al bedacht? En eventueel afgewezen? En waarom vind je iets wel of niet boeiend?

Waar liggen je interesses? Op vakgebied maar ook privé (bv vooral interesse in vraagstukken over bedrijfscommunicatie en je bent verder gek van sporten dan kan je je afvragen of dit te combineren valt).

Welke eisen stelt je studie? Inhoud? Omvang? Tijdsbestek? Wel/niet bij een bedrijf/instelling of meer theoretisch gericht?

Waar ben je op buitenlandse stage geweest? Wat vond je gaaf en wat veel minder. Kan je iets (cultuur, taal, etc) uit dat land vergelijken of terugbrengen naar een mogelijk scriptieonderwerp?

Zijn er verder bepaalde communicatiezaken die je prikkelen? Wat vond je de leukste vakken tijdens je studie? Word je geprikkeld door bv reclameuitingen of juist meer op communicatie tussen mensen en op welke wijze?

Vind je nieuwe media interessant? Lees korte nieuwsberichten op Nu.nl etc eens goed door. Soms vreemde berichten maar kan je fantasie prikkelen. Scan eens wat sites als bv Geenstijl (of Viva). Extreme communicatie, eigen taalgebruik en een duidelijk communicatie van "nu". Laatst een rel geweest met een forummer die publiekelijk door de mangel werd gehaald op Geenstijl. Hele privé leven werd op de virtuele straat gegooid. Ik zou het wel weten als communicatiestudent. Ik zou mooi een scriptie schrijven over wat mensen beweegt veel privé gegevens openbaar te maken op blogs, fora etc.

*mmm...mips draaft door... haha.. persoonlijke nieuwsgierigheid neemt even een loopje *

Verder kan het verhelderend zijn om eens in de bibliotheek (van je hogeschool of uni) te gaan zitten. Oude scripties doorbladeren, wat is interessant, wat niet. Recente vakliteratuur lezen. Wat speelt er momenteel in je vakgebied? Kan je op bepaalde thema's wellicht voortborduren? Zijn er toevallig politieke beslissingen die daar gevolgen voor kunnen hebben?
Anders wil een avond goed bomen aan de toog met een studiegenoot/vriend/vriendin ook wel eens helpen!
Misschien iets over de manier waarop mensen op fora met elkaar communiceren?
Ach wat leuk. Mogen we een keer niet het huiswerk maken, maar gewoon het hele onderwerp ook nog bedenken...
MILF in the making ;-)
@Darkrose Hahah...nou ik verwacht van niemand dat ze mijn huiswerk maken...Ik ben een grote meid ;) Maar soms zijn andere invalshoeken dan van de mensen die in hetzelfde schuitje zitten verhelderend.

@Mips...ik kom daar straks op terug, ben nu onderweg naar de Bieb ;)
quote:mevrouwspreekt schreef op 25 maart 2010 @ 10:50:

@Darkrose Hahah...nou ik verwacht van niemand dat ze mijn huiswerk maken...Ik ben een grote meid ;) Maar soms zijn andere invalshoeken dan van de mensen die in hetzelfde schuitje zitten verhelderend.

@Mips...ik kom daar straks op terug, ben nu onderweg naar de Bieb ;)haha...goed zo! Aan de slag met die vaktijdschriften jij
quote:DarkRosePrincess schreef op 25 maart 2010 @ 10:45:

Ach wat leuk. Mogen we een keer niet het huiswerk maken, maar gewoon het hele onderwerp ook nog bedenken...

Ach, ik vind dit wel aardig. Valt een beetje in de categorie "zoek naam voor mijn webshop..." , maar dan veel leuker .

Beter dan al die belabberde ***enquetes over nietszeggende muffe onderwerpen.
Misschien moet je niet zoeken naar het perfecte onderwerp voor je scriptie, maar naar een 'best wel leuk' onderwerp voor je scriptie. En daar dan gewoon hard mee aan het werk gaan.

Wachten op inspiratie kan heel erg lang duren...
Dat is waar, wat Appelsientje zegt. Al werkende kan het dan vanzelf een heel interessant onderwerp worden.

Wachten op inspiratie, of wachten op perfectie kan leiden (lijden?) tot lethargie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven