Iemand ervaring als planner?
vrijdag 12 april 2019 om 15:48
De laatste tijd los ik op mijn werk de gaten in het rooster op.
Erg leuk om te doen. Helaas is er geen vacature als planner bij ons vrij.
Maar wat lijkt mij dit leuk om te doen. Werk in de zorg trouwens....
Nu dacht ik, waarom ga ik niet gewoon solliciteren als planner.
Maar hoe pak ik dit het beste aan, wie kan mij daarbij helpen?
Echt vacatures als planner of roosteraar in de zorg kom ik niet echt tegen hier in de buurt.
Maar wel planner in de transport wereld bijv.
Wie kan mij hier advies in geven of is zelf planner en heeft tips voor mij?
Planner in de logistiek is denk ik wel heel anders als personeelsplanner in de zorg?
Erg leuk om te doen. Helaas is er geen vacature als planner bij ons vrij.
Maar wat lijkt mij dit leuk om te doen. Werk in de zorg trouwens....
Nu dacht ik, waarom ga ik niet gewoon solliciteren als planner.
Maar hoe pak ik dit het beste aan, wie kan mij daarbij helpen?
Echt vacatures als planner of roosteraar in de zorg kom ik niet echt tegen hier in de buurt.
Maar wel planner in de transport wereld bijv.
Wie kan mij hier advies in geven of is zelf planner en heeft tips voor mij?
Planner in de logistiek is denk ik wel heel anders als personeelsplanner in de zorg?
vrijdag 12 april 2019 om 16:43
Waar ik precies wil weten is; ik vind het erg leuk dingen op te lossen, de puzzel dicht maken zeg maar... bij wat ik nu doe. Maar wat ik nu doe maak ik haast geen kans omdat het gewild is. Nu zat ik op internet te kijken en zag ik vacatures als transport planner bijv. Maar hoe maak ik kans? En wie doet dat werk en wil me er meer over vertellen?
Want ik las dat er veel verschillende soorten plakwerk bestaat?
Ik wil me er eens in verdiepen.
Want ik las dat er veel verschillende soorten plakwerk bestaat?
Ik wil me er eens in verdiepen.
anoniem_63d18a429f627 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 16:46
12.29% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 16:44
Welke sectoren bedoel je dan precies bijv?Boogschutter10 schreef: ↑12-04-2019 16:39In de logistiek heb je inderdaad planners van wie dit hun functie is en hier vaak ook een opleiding voor hebben gedaan.
In andere sectoren is plannen meer een van meerdere taken die door medewerkers worden uitgevoerd.
vrijdag 12 april 2019 om 17:04
Uit nieuwsgierigheid: welke opleiding leid je op tot planner?Boogschutter10 schreef: ↑12-04-2019 16:39In de logistiek heb je inderdaad planners van wie dit hun functie is en hier vaak ook een opleiding voor hebben gedaan.
In andere sectoren is plannen meer een van meerdere taken die door medewerkers worden uitgevoerd.
vrijdag 12 april 2019 om 17:08
Dit lijkt mij ook erg leuk net als personeelszaken alleen dan krijg je ook de moeilijke dingen zoals eventuele negatieve beoordelingen. Maar ik probeer te zorgen voor gelijkheid op de werkvloer. Doe nu ook de planning, maar dat is meer een bijzaak.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
vrijdag 12 april 2019 om 17:16
Ik ben personeelsplanner op een ziekenhuisafdeling.
Mijn ervaring is dat het vaak gedaan wordt door een secretaresse (bijzaak), een senior/teamleider of iets van dien aard.
Ik ben afgekeurd als verpleegkundige en rolde op mijn eigen afdeling in de planning toen de persoon die dat deed, wegging.
Het is inderdaad erg leuk om te doen. Ik kijk ook wel eens naar planningsvacatures maar je ziet ze vooral bij scholen (roostermakers), dat is lokaal en docent plannen, toch weer anders, of in de logistiek (routes plannen).
heel soms komen ze voorbij in de zorg, het is een kwestie van in de gaten houden van de vacatures volgens mij. Vaak is het dan ook plannen van de patient of OK's, net weer anders.
Ik denk dat veel intern wordt opgevuld omdat het vaak geen volle dagtaak is.
Mijn ervaring is dat het vaak gedaan wordt door een secretaresse (bijzaak), een senior/teamleider of iets van dien aard.
Ik ben afgekeurd als verpleegkundige en rolde op mijn eigen afdeling in de planning toen de persoon die dat deed, wegging.
Het is inderdaad erg leuk om te doen. Ik kijk ook wel eens naar planningsvacatures maar je ziet ze vooral bij scholen (roostermakers), dat is lokaal en docent plannen, toch weer anders, of in de logistiek (routes plannen).
heel soms komen ze voorbij in de zorg, het is een kwestie van in de gaten houden van de vacatures volgens mij. Vaak is het dan ook plannen van de patient of OK's, net weer anders.
vrijdag 12 april 2019 om 17:22
Oh, dit lijkt me leuk om te doen bij een farmaceutisch bedrijf. Niet zozeer om het werk, maar om op feestjes te kunnen verklaren dat je drugs trafficer bent
Kijk eens naar middelbare scholen, to. Daar hebben ze roostermakers die het hele jaar puzzelen. Welke leerling heeft welk vakkenpakket en hoe overlapt dat met de centrale planning. Welke leraar heeft welke dagen vrij, of andere taken te vervullen. Welke lokalen zijn beschikbaar. Enzovoort...
Rond de zomer zijn ze volgens mij regelmatig opzoek naar nieuwe mensen
vrijdag 12 april 2019 om 17:30
vrijdag 12 april 2019 om 17:54
Het is meestal een HBO/WO functie
Bijv supply chain management/hbo logistiek/economie. Bij ons moet je forecasts maken bijv, voorraad monitoren en beheren, contact met klanten, contact met interne afdelingen die gaan over de boten/vrachtwagens/treinen. Contact met fabrieken.Je werkt bij ons veel met excel en sap. Ons bedrijf is dus geen vervoerder.
Dan heb je ook nog functies bij een vervoerder zelf, dan kom je inderdaad uit als transportplanner. Dat houdt wel meer in dan een boot/truck van a naar b krijgen. Als ik kijk wat ongeveer de taken zijn waar onze vervoerder mee te maken heeft(wat ik dus meekrijg), voorladingen checken/contractuele afspraken nakomen met bijv boot aanbieden/bemanning checken/routes/ veel tussentijds contact bemanning en met klanten.
Een vorige collega deed zoiets bij een vervoerder die vrachtwagens had. Die had dus heel veel contact met de chauffeurs en zijn vaak wel hard.
Het is best een lastige wereld. Er werken mensen die heel sterk in hun schoenen staan, heel assertief zijn, een aantal ook zeer dominant. Ik denk dat je een bepaald type moet zijn om daartussen te passen. Daarnaast in sommige posities word er ook verwacht dat je na werktijden ook bereikbaar bent enz.
vrijdag 12 april 2019 om 17:57
Het is vaak een cursus, als je even googelt kom je ze al tegen.PepenmuntThee schreef: ↑12-04-2019 17:17Hier ben ik ook benieuwd naar. En bestaat dit ook in werken en leren?
dus vanuit de eigen organisatie ga je dan een aantal maanden naar cursus.
Ik heb dat niet gedaan, en het me door schade en schande eigen gemaakt..
vrijdag 12 april 2019 om 19:34
Denk ook dat het vaak intern op word gevuld.ambra schreef: ↑12-04-2019 17:16Ik ben personeelsplanner op een ziekenhuisafdeling.
Op een school lijkt mij ook leuk!
vrijdag 12 april 2019 om 19:36
Dank je voor de goede tip. Dit lijkt mij ook erg leuk om te doen. Ik hou de scholen sites eens in de gaten. Je zult er alleen wel ervaring voor moeten hebben?TijdvoorTaart schreef: ↑12-04-2019 17:22Oh, dit lijkt me leuk om te doen bij een farmaceutisch bedrijf. Niet zozeer om het werk, maar om op feestjes te kunnen verklaren dat je drugs trafficer bent
Kijk eens naar middelbare scholen, to. Daar hebben ze roostermakers die het hele jaar puzzelen. Welke leerling heeft welk vakkenpakket en hoe overlapt dat met de centrale planning. Welke leraar heeft welke dagen vrij, of andere taken te vervullen. Welke lokalen zijn beschikbaar. Enzovoort...
Rond de zomer zijn ze volgens mij regelmatig opzoek naar nieuwe mensen
vrijdag 12 april 2019 om 19:37
zaterdag 13 april 2019 om 20:51
Als je al bij je huidige werkgever deze taken kunt doen, zou ik daar eerst meer ervaring in proberen op te doen en kijken of dit bij je huidige bedrijf een functie is waar je in kunt rollen.
Er is in heel veel verschillende sectoren planning. Planners zijn vaak op HBO-niveau, wat jij in je omschrijving noemt is meer een ‘roosteraar’, dat is vaak op MBO-niveau.
Na mijn HBO-opleiding logistiek heb ik bij veel verschillende bedrijven een planners/ logistieke functie uitgevoerd.
Er is in heel veel verschillende sectoren planning. Planners zijn vaak op HBO-niveau, wat jij in je omschrijving noemt is meer een ‘roosteraar’, dat is vaak op MBO-niveau.
Na mijn HBO-opleiding logistiek heb ik bij veel verschillende bedrijven een planners/ logistieke functie uitgevoerd.
zondag 14 april 2019 om 22:00
Ik werk als roostermaker/expert onderwijslogistiek op een mbo school. Als dit je trekt (ik vind het fantastisch), in september gaat er een post bachelor opleiding Expert Onderwijslogistiek van start.
Wat voor achtergrond heb je? En wat voor persoonlijkheid? Je moet én goed zijn in puzzelen (wiskunde), én in communicatie, en daarnaast moet je enorm stressbestendig zijn. Past je dit?
Wat voor achtergrond heb je? En wat voor persoonlijkheid? Je moet én goed zijn in puzzelen (wiskunde), én in communicatie, en daarnaast moet je enorm stressbestendig zijn. Past je dit?
maandag 15 april 2019 om 10:42
Ik ken een soort gelijke functie uit de communicatie-branche als traffic manager:
https://www.vacatures.nl/functie/traffic-manager/
https://www.vacatures.nl/functie/traffic-manager/
maandag 15 april 2019 om 20:07
Ik woon in Overijssel. Kan je me ermee helpen?kopjechino schreef: ↑15-04-2019 10:50In welke provincie zoek je dit werk dan? Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen planner vacatures zijn in de zorg in jouw regio.