Werk & Studie alle pijlers

Ik ben bang...

13-07-2020 03:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit ergens mee... zoals mijn vorige topic heb ik weer last van depressie en angsten... nu begin ik straks aan mijn nieuwe baan .. dit is in 5 ploegen ... en ik zie er erg tegenop vanwege het geen vast ritme hebben.. ben bang en erg zenuwachtig dat ik op mijn eerste dag al instort.. maar ik heb geen andere keus ik kreeg een uitkering vanwege mijn traject wat ik volg vanwege angststoornissen etc.. maar we kwamen altijd of net of niet rond... mijn vriend verdiend €2200 maar heeft veel vaste lasten.. nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek wat in 2 ploegen is en mocht ik daar aangenomen worden begin ik daar.. maar dan voel ik mij weer schuldig dat ik na 1 dag zou moeten zeggen dat ik stop waar ik straks mijn eerste dag heb.. kan iemand mij helpen aub? Tips? Alvast bedankt

Groetjes uit Limburg
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger om gewoon bij je nieuwe baan te beginnen en te bekijken hoe het bevalt? Als het dan niks is kun je van daaruit weer verder zoeken toch?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-07-2020 03:18
Is het niet handiger om gewoon bij je nieuwe baan te beginnen en te bekijken hoe het bevalt? Als het dan niks is kun je van daaruit weer verder zoeken toch?
Klopt maar was amper werk te krijgen met de Corona tijd.. en met 5 ploegen is je ritme helemaal verstoord.. en juist door mijn depressies en angsten heb ik daar dan extra last van
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je recht op een jobcoach van het UWV?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-07-2020 03:34
Misschien heb je recht op een jobcoach van het UWV?
Uitkering liep via de gemeente
Alle reacties Link kopieren
Meise schreef:
13-07-2020 03:37
Uitkering liep via de gemeente
Ik weet niet of het bij iedere gemeente zo is maar in 046 krijgt iedereen die een bijstandsuitkering krijgt een soort coach als ze een baan kunnen krijgen bij een reguliere werkgever. Zo’n coach helpt dan met inwerken, eventueel contracten, voor jezelf een handleiding maken (valkuilen, to do lijstje).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-07-2020 03:40
Ik weet niet of het bij iedere gemeente zo is maar in 046 krijgt iedereen die een bijstandsuitkering krijgt een soort coach als ze een baan kunnen krijgen bij een reguliere werkgever. Zo’n coach helpt dan met inwerken, eventueel contracten, voor jezelf een handleiding maken (valkuilen, to do lijstje).
Ja ik zit bij 046. Maar ze wilde beginnen met vrijwilligerswerk... alleen dan komen we alsnog niet rond.. ben nu al bang voor de 5 ploegen
Echt tips heb ik niet voor je denk. Ik, maar ik herken je angst.

Althans, ik snap waar je bang voor bent in jouw situatie. En ik weet ook hoe het is om angst te voelen, al heb ik daar op dit moment geen last van.

Mijn belangrijkste leerpunt momenteel: loop niet op de feiten vooruit, neem stap voor stap. Letterlijk eerst de komende minuten, daarna het komende uur, etc. Dat maakt het overzichtelijk.
En probeer de praktische oplossingen bedenken voor overdag als je uitgerust bent.
Alle reacties Link kopieren
Meise schreef:
13-07-2020 03:42
Ja ik zit bij 046. Maar ze wilde beginnen met vrijwilligerswerk... alleen dan komen we alsnog niet rond.. ben nu al bang voor de 5 ploegen
Als je in 046 zit dan zou ik gewoon vragen naar zo’n coach.

Als om bepaalde redenen (die je niet hoeft te noemen) de gemeente denkt dat dit niet in jouw belang is, zou ik er nog eens over nadenken. Je kunt ook hulp krijgen via de gemeente om schulden te voorkomen.
Momenteel zijn er wel heel veel banen te vinden in de schoonmaak en thuiszorg (o.a. Zuyderland heeft veel openstaan). Dat betaalt minder dan ploegendienst maar is wellicht voor jou veel overzichtelijker in deze herstelperiode. Toch een inkomen en vaste uren. Dan kun je altijd nog verder kijken als je je weer sterker voelt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meise schreef:
13-07-2020 03:42
Ja ik zit bij 046. Maar ze wilde beginnen met vrijwilligerswerk... alleen dan komen we alsnog niet rond.. ben nu al bang voor de 5 ploegen

Stel je nieuwe baan is niks, dan stop je daar en zoek je een andere. Aangezien je al een sollicitatiegesprek hebt geregeld bij een andere werkgever, heb je die andere baan misschien al wel heel snel.

Het kan ook dat je nieuwe baan hartstikke leuk is.

Dan is al die stress die je nu hebt, allemaal voor niks. Nu stressen levert sowieso niks op. Het beste wat je kunt doen is gaan slapen en maar gewoon kijken hoe die baan bevalt morgen.

En weet dat iedereen het spannend vindt om bij een nieuwe baan aan de slag te gaan, maar soms moet je gewoon dingen doen die je spannend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al depressief en angstig worden bij het idee alleen al. Vreselijk werk uitzichtloos.
Waarom krik jij je opleidingsniveau niet wat op ipv depri worden. Heb je tenminste wat toekomstperspectief.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet erg om ergens te beginnen en al snel weer op te zeggen. Je hebt nu eenmaal die andere, wellicht meer passende, sollicitatie lopen. Probeer het als iets zakelijke te zien. Natuurlijk zal de eerste werkgever even balen maar het is dan toch niet anders. Hij of zij vindt vast wel weer iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
5 ploegen is zes dagen werken, 4 dagen vrij?

En 2x ochtend, dan 2x middag, dan 2x nacht?

Ik ken iemand die dit doet en al jaren met veel plezier. In de lange weekenden boekte hij ook vaak stedentrips. En met 6 opgenomen vakantiedagen, kon hij 13 dagen met vakantie.

Probeer een open mind te hebben. Het in 5 ploegen werken mag best niks voor jou zijn, maar laat er eerst een ervaring zijn voordat je je mening formuleert.
Werk is een zakelijke overeenkomst. Leert het zo te zien, stel je zelf zakelijk op. Zie het werk los van de problemen op persoonlijk vlak.

Heb je een baan en kun je een betere krijgen dan doe je dat, ook al is dat binnen een week na aanvang. Vijfploegendienst is vast geen eenmanszaak dus zij overleven het echt wel als er eens iemand heel snel weer op stapt. En zo niet dan is dat niet hoe schuld en hoef je daar geen seconde over in te zien. Dat doen ze andersom namelijk ook niet.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
En je vriend zijn vaste lasten naar beneden brengen? Wat voor opleiding en werk heb je hiervoor gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Deel je alle kosten met je vriend?

Ik zou toch eens naar je inkomsten en uitgaven kijken. Want onregelmatig werken is niet goed voor je gezondheid als je depressief bent en paniekaanvallen hebt. En je doet het toch omdat je geld nodig hebt.

Ik zou kijken of je kunt besparen op je uitgaven en de tijd nemen om beter te worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal geen schande als je die andere baan neemt!

Ga naar het sollicitatie-gesprek, en als je een betere baan kunt krijgen, mag je die gewoon nemen!

Daarover hoef je je niet schuldig te voelen.
Werkgevers weten dat werknemers kunnen vertrekken.
Sommige worden ziek, sommige vinden een betere baan, en je mag ook vertrekken na je 1e werkdag.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Reficul schreef:
13-07-2020 05:21
Ik zou al depressief en angstig worden bij het idee alleen al. Vreselijk werk uitzichtloos.
Waarom krik jij je opleidingsniveau niet wat op ipv depri worden. Heb je tenminste wat toekomstperspectief.
Als iemand die een opleiding volgt en depressief is kan ik je zeggen dat dat allerminst een goede combinatie is.

Succes met solliciteren, TO!
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
13-07-2020 05:21
Ik zou al depressief en angstig worden bij het idee alleen al. Vreselijk werk uitzichtloos.
Waarom krik jij je opleidingsniveau niet wat op ipv depri worden. Heb je tenminste wat toekomstperspectief.

Huh, waarom is 5 ploegen werken vreselijk en zonder toekomstperspectief? Ik ken ook iemand die dat jaren heeft gedaan en zij vond het ook niet erg. Wende vanzelf. En je krijgt 5 ploegentoeslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven